וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בצרפת: מטפס ישראלי בן 55 נהרג לאחר שנפל מהר המון-בלאן

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 23:01

המטייל, שהיה במקום עם חבריו, נפל מגובה רב כשטיפס על ההר, ככל הנראה עקב מפולת סלעים שפקדה את המסלול בו היו. הוא פונה במסוק חילוץ לקבלת טיפול רפואי, שם נקבע מותו. מפולות סלעים נפוצות במסלולי ההר בקיץ, אך בשנים הקודמות החלו בשלב מאוחר יותר בעונה

תיעוד של גולש מתוך מפולת שלג/Maurice Kervin (@shreadsauce)

מטייל ישראלי בן 55 נהרג הבוקר (שלישי) לאחר שנפל מהר המון-בלאן בצרפת, ככל הנראה עקב מפולת סלעים שפקדה את המסלול אותו טיפסו, אחד המתויירים בהר. המטפס פונה במסוק חילוץ לקבלת טיפול רפואי, שם קבע מותו. בתאונה לא נפגעו מטיילים נוספים. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ יצרה בקשר עם משפחת ההרוג, כמו גם שגרירות ישראל בפריז, המסייעת בהליך העברת ארונו של המנוח לישראל, הצפוי לחזור ביום חמישי.

על פי דיווחים מקומיים, קבוצת המטפסים, שמנתה שישה בני אדם, הייתה בגובה של כשלושת אלפים מטרים בעת שאירע האסון, ולא לוותה על ידי מדרך מקצועי. כמו כן, דווח כי בעת האסון ההרוג וחבריו לא היו מאובטחים בחבלי בטיחות.

בתקשורת הצרפתית ציינו כי זהו מקרה המוות השני ממפולת סלעים בהר, הנפוצות במסלול בו נהרג הישראלי, אך בדרך כלל מתחילות בשלב מעט מאוחר יותר בעונה, כשההר מתייבש. ב-2022, הופסקו הטיפוסים במסלול עקב המפולות לדרישת הרשויות המקומיות, ובתחילת החודש הזה נסגרו שני מסלולים אחרים בהר מסיבות דומות. השנה, המפולות החלו לפקוד את ההר מוקדם מהצפוי, ככל הנראה בשל שינויים בתנאי מזג האוויר.

הר המון בלאן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה
הר המון בלאן/מערכת וואלה, זיו ריינשטיין

החודש, ראובן לנדאו, צעיר ישראלי בן 18 מהיישוב נופים שבשומרון, נהרג בקנדה בתאונת טרקטורון, חברו נפצע באורח קשה בתאונה. השניים טסו לטיול לפני צבא.

בחודש שעבר נהרגה צעירה ישראלית בת 27 בתאונת טרקטורון באי סנטוריני ביוון. משרד החוץ מסר כי האירוע מוכר ומטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל וקונסול ישראל ביוון. כמו כן, באותה התאונה נפצע גם בן זוגה של הישראלית.

ביוני, רוני ידידי, שוטר כבן 49 שהיה בביקור ביוון, נהרג בתאונת אופנוע. המשטרה פרסמה הודעה שבה נאמר: "בצער רב ולב כבד אנחנו מודיעים על פטירתו של השוטר רוני ידידי ז"ל. רוני נהרג בתאונת אופנוע ביוון. צער כבד נופל על מרחב לכיש והמשפחה. רוני שרת בתחנת אשקלון ועבר לתחנת קריית גת. יהי זכרו ברוך".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
פסגות המון בלאן באיזור העיירה קורמאיור באיטליה. רועי פנקובסקי, אתר רשמי
פסגות המון בלאן באיזור העיירה קורמאיור באיטליה/אתר רשמי, רועי פנקובסקי

הטרגדיה אירעה במרכז יוון, בכביש באיזור אטוליה אקארנאניה, איזור הררי בו פסגות הרים, קניונים ונקיקים, נהרות, נחלים ומפלים שמושכים מטיילים אוהבי טבע. מדיווחי התקשורת המקומית עולה שהשוטר הישראלי בן ה-49, היה חלק מקבוצה של 11 מטיילים שבילו יחד ביום ראשון בערב בעיירה טרמוס ויצאו לרכיבה הבוקר.

הוא היה הרוכב הלפני-אחרון בטור ונפצע אנושות כאשר איבד שליטה על האופנוע שלו שסטה מהכביש והתדרדר לתוך ואדי בקטע מסוכן שסמוך לגשרון בעיקול בכביש הפרובינציאלי קליתאה-פרוסוס, בחבל אבריטניה "שווייץ של יוון", בו אירעו בעבר תאונות רבות, חלקן גם קטלניות. הרשויות החלו בחקירת התאונה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully