וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית כפר סבא הזמינה בני נוער לאירוע בהובלת רבנים טרנספובים - והבטיחה פרסים למשתתפים

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 19:25

ב"סיום מסכת תענית", שנערכה בחודש שעבר בבית כנסת בעיר, הוגרלו איירפודס, רמקול, כרטיסים ללונה פארק ועוד. במהלכה הקריאו רבנים שהתבטאו בעבר נגד טרנסג'נדרים: "האויב הנסתר משכנע הורים שהבן שלהם הוא בת". במרצ כפר סבא זעמו: "ההסתה של הממשלה מחלחלת"

אחד המוזמנים לכנס רבנים בחסות עיריית כפר סבא 08.06.23/מתוך עמוד הפייסבוק של הרב חיים פריד

עיריית כפר סבא הזמינה בני נוער לאירוע בהובלת רבנים טרנספובים, והבטיחה פרסים בשווי אלפי שקלים למשתתפים. האירוע, "סיום מסכת תענית", נערך בחודש שעבר בבית כנסת בעיר בשיתוף משרד ההתיישבות, ובמהלכו הוגרלו איירפודס, שעון "אפל", רמקול נייד, שובר לחנות נעליים וכרטיסים ללונה פארק. הכתובת לפניות שניתנה במודעה על האירוע היא של מחלקת מורשת ישראל בעירייה.

לאורך היום העבירו רבנים חלקים מהמסכת, כל אחד בתורו, במשך כ-11 שעות. הראשון לפתוח היה הרב חיים פריד. בסרטון שהעלה לפייסבוק בשנה שעברה, פריד יצא נגד "האויב מבפנים" שגורם למחשבה כוזבת שילדים הם טרנסג'נדרים, לדבריו. "מלמד אותנו הרב קוק עיקרון חשוב: יש שני סוגי אויבים בישראל - הגלוי והנסתר. הגלוי זה צבאות ערב, איראן, חמאס וכו', אבל האויב הנסתר יותר מסוכן. הוא מרדים את תחושת ההתנגדות, ואפילו מתחפש לאוהב. הוא מחדיר רעל רגרסיבי קדמה מזויפת לתוך האומה ומפרק אותה מבפנים", אמר.

"למשל, הוא מבין שהעוצמה הישראלית בנויה על משפחתיות אז הוא הורס את המשפחה, האויב האמורי שפושט ולובש צורה זורע מוקשים רוחניים בכל הקרקע הציבורית הישראלית, עד שהוא משכנע הורים שהבן שלהם הוא בת שכלואה בגוף של בן", שטח את משנתו.

הזמנה לאירוע בהובלת רבנים טרנספובים בכפר סבא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הזמנה לאירוע בהובלת רבנים טרנספובים בכפר סבא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר נוסף לו הקשיבו הילדים, חלקם בציפייה למתנה, היה הרב ליאור אנגלמן. במאמר שפורסם בערוץ 7 בעקבות סערת התלמידה הטרנסג'נדרית בבית ספר בהרצליה, דימה אנגלמן את הסיפור לילד חילוני שנעשה חרדי. הכותרות שנבחרו: "פרזנט פרוגרסיב - ילד בן שבע מהרצליה הוגדר השבוע כילדה. סיפור דמיוני, שלא קרה ואסור לו שיקרה, מהדהד מחשבות על פרוגרסיביות, חופש וסתימת פיות".

אנגלמן המשיך ועסק בסוגיה בסרטון שפורסם בעמוד היוטיוב של בית המדרש הקהילתי כפר סבא, בראשו הוא עומד. בית המדרש היה ממארגני הכינוס האחרון. "על ילד בן שבע שהפך ילדה", נכתב בתיאור. "למי שלא היה בסביבה בשבוע האחרון, בהרצליה כינסו את הורי כיתה ב' והודיעו שאחד הבנים מעכשיו הופך להיות ילדה", פתח, והקריא את הסיפור על הילד החרדי. "ושלא נתבלבל, אני לא חושב שזה דומה ולא קורא פשוט לסובלנות מכל הצדדים", הבהיר. "לא באתי להתנגח או להכעיס, אבל חברים, מה נסגר? מה קורה? ילד בן שבע".

על ההזמנה לאירוע היו חתומים גם הרבנות והמועצה הדתית כפר סבא והאגף לתרבות יהודית במשרד ההתיישבות. "נוער כפר סבא, בית המדרש הקהילתי כפר סבא מזמין אתכם להתחיל, לסיים ולהצליח ביום אחד. הלימוד מתאים לכל מי שליבו חפץ. עזרת נשים פתוחה", פנו לתושבים, והתחייבו: "במהלך היום יוגרלו פרסים בשווי אלפי שקלים!".

מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023. ינון שלום יתח
מצעד הגאווה, ירושלים, 1 ביוני 2023/ינון שלום יתח

"מדיניות ממשלת החושך והביזה חודרת אלינו לעיר בכל הכוח, תכני ההסתה של אבי מעוז וחבריו מחלחלים לנוער כפר סבאי", זעמו בסיעת מרצ-כפר סבא חופשית. "אסור בשום אופן לתת לזה יד. דווקא עכשיו מול ממשלה מסוכנת חייבים לייצר במועצות המקומיות גוש חוסם משמעותי של הכוח הליברלי שיגיד לממשלה: עד כאן. לפה אתם לא נכנסים".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "אנו מגנים בתוקף כל אמירה נגד הקהילה הלהט"בית. מדובר באירוע פרטי שלא נעשה במימון עירוני והעירייה לא הייתה שותפה לקיומו או לתכניו. העיר כפר סבא היא עיר שוויונית, פלורליסטית, ודמוקרטית, המכבדת ומקבלת כל אדם באשר הוא, וכך היא תמשיך לנהוג גם בעתיד".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי עיריית רמת גן הציעה לממן יום כיף בפארק מים רק לילדים ש"ישתתפו בקריאת תהילים בבית כנסת או ילמדו הלכות כיבוד הורים". האירוע, שמתקיים שלושה חודשים לפני הבחירות המקומיות, ייערך בהפרדה בין בנים לבנות. בתגובה לפניית וואלה! חזרה בה העירייה מהתנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully