וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מרגי קבע שהם חווים קושי, ילדים למשפחות להט"ביות מעידים ההיפך: "גדלנו בחום ואהבה"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 20:07

שר הרווחה טען בתשובתו לבג"ץ כי אימוץ להורים להט"בים עלול להכביד ואף לפגוע בילד. ילדים להורים להט"בים מחו בשיחה עם וואלה! על קביעת השר: "מה שהאימהות שלי עשו כדי לגדל אותי, הרבה הורים אחרים לא עושים", סיפרה שחר. "גידלו אותנו באהבה גדולה", הוסיף רואי

בווידאו: עשרות אלפים במצעד הגאווה בתל אביב/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בסוף השבוע האחרון שיגר שר הרווחה יעקב מרגי את תשובתו לבג"ץ בנוגע לאימוץ ילדים במשפחות להט"ביות, וטען שהדבר עלול להכביד על הילד ואף לפגוע בו. תשובתו של השר הגיעה בניגוד לדעות אנשי המקצוע במשרדו, אך השר המשיך לדבוק בעמדתו. שני ילדים להורים להט"בים סיפרו לוואלה! על הכאב מתגובת השר, ועל המלחמה המתמדת בשוויון זכויות שהמשפחות שלהם נאלצות לעבור.

שחר השכל, בת 26 מתל אביב, בת לשתי אימהות, עינת ורוני, ואחות תאומה לאור, סיפרה בדמעות על הרגע בו שמעה את החלטת השר. "האמירה שלו פגעה בי, כי האימהות שלי היו צריכות להיאבק על הכול הרבה יותר. כל דבר אצלנו הוא יותר קשה, כי הזכויות שלנו לא מובנות מאליהן. מה שהן עשו בשביל לגדל אותנו, הרבה הורים אחרים לא עושים".

הורות להט"בית: שחר השכל בת 26 בתל אביב, בת לשתי אמהות, עינת ורוני ואחות תאומה לאור.. באדיבות המצולמים
"צריך לפתח הבנה לסוגים שונים של משפחות". שחר השכל/באדיבות המצולמים

"אני עדות לכך שילדה למשפחה להט"בית גדלה בצורה טובה עם הרבה חום ואהבה. צריך לפתח הבנה לסוגים שונים של משפחות", קבעה שחר, סטודנטית לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון בסוף התואר הראשון ובתחילת השני. "מעולם לא חוויתי תגובה שלילית על המשפחה שלי או עלבונות כלשהם, מנגד גדלתי בלב ליבה של תל אביב ותמיד הייתה קבלה של המשפחה שלנו. אני יודעת שבמקומות אחרים יש פחות קבלה למשפחות להט"ביות. התגובות האהובות והמקבלות נתנו לי הרבה כוח להכיל מורכבות. בזכות המשפחה שלי גדלתי עם ערכים של שוויון וזה ערך מוסף נהדר שהוא גדול מאוד - אני מיוחדת וזה טוב ונהדר".

לשחר יש מסר לשר: "להגדיר קושי בגלל המין של ההורה או בתא משפחתי - זה מוטעה. ילד מקבל את המציאות כמו שמראים לה אותה, אם יראו שזה נורמלי זה לא יהיה קשה ואם יהיו ישר דעות קדומות זה יהיה אולי בלתי אפשרי. השר מרגי בעצם הגדיר מה זה תא משפחתי 'נכון', וטען שתא משפחתי שונה זה 'אחר'. התחושה הייתה פסילה של המשפחות שלנו, שהן יותר מורכבות מאבא ואמא - תא משפחתי שדואג לטובת הילד מגיע בהרבה צורות".

הורות להט"בית: רואי מימרן, בן 23 מגבעתיים. בן לשני אבות הומואים ואם לסבית אחת בהורות משותפת, אח גדול ליאן.. באדיבות המצולמים
"אלחם על הזכויות של המשפחות שלנו". רואי מימרן/באדיבות המצולמים

רואי מימרן, בן 23 מגבעתיים, בן לשני אבות הומואים ואם לסבית אחת בהורות משותפת, טען כי לא היה מופתע מהשר. "אני כבר מכיר את התפיסות החשוכות של המפלגות החרדיות", אמר, "זה כאב לי שאנחנו ב-2023 הולכים אחורה. השר כופה את דעתו על אחרים, למרות חוות דעת מקצועיות שונות של אנשי המקצוע במשרד. אף אחד לא רוצה לשנות את העמדה של החרדים או את אורחות החיים שלהם. אבל אל תכפה אותם עליי. אני אלחם על הזכויות של המשפחות שלנו".

"בתור ילד שגדל לתא המשפחתי הזה, אנחנו יודעים כמה טוב היה לנו", הוסיף רואי, אח גדול ליאן, כיום סטודנט למדע המדינה וסוציולוגיה. "ילד צריך תמיכה ואהבה, הוא צריך מבוגר אחד שיאהב אותו - זה משהו שגם משפחות להט"ביות ויכולות לתת ובגדול. ההשקעה בנו הייתה הרבה יותר גדולה, ההורים שלנו ממש רצו בנו ונלחמו על זה, הרבה יותר ממשפחות הטרוסקסואליות שלפעמים ילדים הגיעו לעולם בטעות. אצלנו עבדו קשה כי שנגיע לעולם ולכן גידלו אותנו באהבה גדולה", הסביר רואי.

מצעד הגאווה בתל אביב. 8 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב, תמונת ארכיון/ראובן קסטרו

שיר אריאל אפרת, ממייסדי ארגון "משפחתי" נמסר בתגובה: "כילדי משפחות להטבפא"קיות אשר גדלו כל חייהם עם שני אבות, שתי אמהות ועוד, הצטערנו לשמוע את עמדת שר הרווחה אשר מתעלם ממחקרים רבים בהם הוכח כי חברי הקהילה הגאה מהווים הורים מעולים לילדיהם, וילדיהם מפותחים חברתית ורגשית אף מעל לממוצע. בעוד השר מדבר על טובת הילד והילדה הגדלים במשפחות כמו שלנו, אנחנו כאן להגיד - דבריך לא מבוססים, אנחנו גאים בתא המשפחתי שלנו. אנחנו מזמינים את השר להכיר אותנו ואת משפחותינו, ולשמוע את קול הילדים עליהם הוא מדבר".

"משפחתי - ילדי משפחות הלהט"באק" - נבנה על ידי הדור הראשון של ילדים למשפחות הלהט"ביות בישראל. הארגון נמצא בשלבי הקמה בשנה האחרונה. מייסדי הארגון שיר אפרת, אראל ירוס-חקק ועו"ד מיכל עדן, החליטו להקים את "משפחתי - ילדי משפחות הלהטבא"ק" כארגון ראשון מסוגו בארץ מתוך צורך לייצג, לתמוך ולהעצים את משפחות הלהט"ב והדור הבא של ילדיהם, ולתרום למאבק לשיוויון זכויות הקהילה אשר נמצאות תחת איום בימים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully