וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנים במודיעין סירבו לגור לצד צעירים עם צרכים מיוחדים - והם נותרו ללא קורת גג

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 17:02

ארבעת הצעירים היו צריכים להיכנס לדירה של עמותת שק"ל לשילוב אנשים עם מוגבלויות, אך בעל הבית התקפל אל מול לחץ הדיירים - והותיר אותם ללא דירה להתגורר בה. "הם בכלל לא נתנו לנו הזדמנות", שיתף בכאב שקד, אחד הצעירים, "עצוב לי. הייתי רוצה להכיר אותם"

בווידאו: הפגנה מול בית גוטליב שבתה עם צרכים מיוחדים: "להפעיל את שב"כ"/ערוץ הכנסת

ארבעה צעירים עם צרכים מיוחדים היו צריכים להיכנס לדירה בקהילה של עמותת שק"ל, לשילוב אנשים עם מוגבלויות, בעיר מודיעין - אך השכנים התנגדו נחרצות לכניסתם לבניין ולחצו על בעל הבית לבטל את החוזה, שלבסוף נכנע ללחצים. שלשום (רביעי) הודיעה העמותה לצעירים, שהיו אמורים להיכנס לדירה בתחילת אוגוסט, על החלטת בעל הבית וכרגע הם נותרו ללא קורת גג.

שקד, בן 23, עובד בעסק של מאפים ועוגות ומתנדב עם ילדים בכיתה א', היה אמור להיכנס לדירה החדשה. את רגשות האכזבה חלק בשיחה עם וואלה!: "חודש וחצי חיכיתי להיכנס לדירה החדשה, כשבחודש מאי סיימתי את השהות שלי בדיור לצעירים. עצוב לי שאני לא במסגרת וזה לא גרם לי להרגיש טוב עם עצמי. השכנים לא מכירים אותנו, ובכלל לא נתנו לנו הזדמנות להכיר אותם והם אותנו".

לשקד, שהתנדב בשרות לאומי ורוצה להישאר קרוב להוריו, שמתגוררים במודיעין, יש מסר לשכנים בבניין: "הייתי רוצה להכיר אותם, לקבל מהם חום ושמחה כמו כל נער שמשכיר דירה ולהתפתח. זה לא משהו שאמור לקרות. אנחנו לא נעשה רעש, וגם יש לנו מדריכים שילוו אותנו".

שקד (משמאל) ועומר, צעירים עם צרכים מיוחדים שסורבו להיכנס לדירה במודיעין. ללא, אתר רשמי
שקד (משמאל) ועומר, צעירים עם צרכים מיוחדים שסורבו להיכנס לדירה במודיעין/אתר רשמי, ללא

טלי, אימו של שקד סיפרה בתסכול: "כששמעתי את הבשורה התכווץ לי הלב. מילא שהשכנים היו מדברים איתנו על החששות שלהם, והיינו עושים מפגש עם הצעירים להפיג את החששות. אבל לפעול ככה מבלי אפילו להכיר זה מאכזב ופוגע, ובעיקר פספוס ענק ולחוויה מתקנת גם לשכנים בבניין וגם לדיירים".

אור גרינפלד, אחיו של עומר - דייר נוסף שהיה אמור להיכנס לדירה החדשה, סיפר כי הוא "נעלב עד עמקי נשמתו". הוא תקף, "איך זה ייתכן שזה קורה בעיר שלי? זה רק סימן שיש לנו עוד דרך ארוכה לעשות, גם בעיר וגם בחברה הישראלית - בדיור, בקהילה ובהכלה. זו אחריות שלנו". שני דיירים מהארבעה טרם התבשרו על החלטת בעל הבית בגלל שהמשפחות לא רוצות לפגוע בהם.

בנייה, מודיעין נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
מחפשים לצעירים דירה. בנייה במודיעין/ראובן קסטרו

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב גינה את דרישת השכנים. "מעולם לא התביישתי ככה", הצהיר. "ארבעה מבוגרים מדהימים עם צרכים מיוחדים הכינו הכול, ארזו ציוד ובגדים ונערכו רגשית לדיור עצמאי. עמותת שק"ל הזמינה ריהוט, חתמה על חוזה וגייסה מדריכים. הכול מוכן. ואז, רגע לפני הכניסה, כמה שכנים הפעילו לחץ על המשכיר: לא מסכימים שבוגרים עם צרכים מיוחדים יתגוררו בבניין". טאוב ביקש את עזרת התושבים במציאת דירה חלופית, בעלת חמישה חדרים (ארבעה חדרי שינה), בשכונת מגינים או נביאים, כדי שהארבעה יוכלו להיכנס באוגוסט הקרוב.

שק"ל היא עמותה לשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה. במשך יותר מ-40 שנות קיומה, שק"ל מעניקה פתרונות לעשרות אלפי אנשים, בתחומי דיור בקהילה, תעסוקה שיקומית, תרבות ופנאי, טיפול, ייעוץ והנגשה. מערך הדיור הקהילתי של שק"ל כולל כ-170 דירות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully