וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים לא מתרגשת מהתקצוב המועט לבית הפתוח: "אחרים נותנים פחות"

28.6.2023 / 14:29

המאבק המתחדש בין השניים החל כבר לפני שני עשורים, כשבשנת 2010 הגיע לשיאו בפסיקת בג"ץ לפיה על העירייה להכיר בבית כמרכז עירוני. כעת, טען הרכב השופטים כי זכות העירייה לחלק את תקציבה כראות עינייה, ואחד התנגד, "נראה שהתבחינים שאתם קובעים עבורם הם חסרי משמעות"

אופס: ח"כ מש"ס נכנס בטעות לדיון על הקהילה הגאה - וזכה לכפיים/ערוץ הכנסת

עשר שנים לאחר שנאלצה עיריית ירושלים לתקצב את הבית הפתוח לאחר שבית המשפט קבע כי זו הפלתה לרעה את הקהילה הלהט"בית בעיר, הבוקר התכנסו נציגי הצדדים בשנית בבית המשפט העליון עבור תיק כמעט זהה - הבית הפתוח טוען כי הוא מקבל רק שליש מהתקצוב שמגיע לו מהעירייה, שקבעה בעצמה את מודל התשלומים בו היא לא עומדת.

בלב העתירה שהגיעה כאמור לבית המשפט העליון, עומד סירוב העירייה להעביר תקציב מלא לבית הפתוח - כשבפועל הועבר רק שליש מהסכום הנדרש. מתוך 688,000 שקלים לערך, הועברו בין 2020 ל-2021 235,000 שקלים.

מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הבית הפתוח דורש תקצוב מלא מהעירייה. מצעד גאווה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

המאבקים בין העירייה לבית הפתוח בבית המשפט החלו כבר לפני שני עשורים. ב-2010 פסק ביהמ"ש העליון כי על העירייה להכיר בבית הפתוח כמרכז קהילתי "המספק שירותים ומייצג אוכלוסיה בעלת צרכים יחודיים בפריסה כלל עירונית שאינה יכולה לקבל מענה ברמת השכונה".

לאחר פניה לבג"ץ, חויבה העירייה להתייחס לבית הפתוח כנותן שירות לאוכלוסיה וכשווה למנהלים קהילתיים בעיר. אולם, על אף שחויבה, זו יצרה שני מכרזים נפרדים, האחד למנהלים הקהילתיים והשני למרכזים הקהילתיים. לכל אחד מן המכרזים קריטריונים שונים, סעיפי תקציב שונים והיקפי תמיכה שונים. נכון להיום, הבית הפתוח הוא ה"מרכז הקהילתי" היחיד בירושלים - מה שמוביל, כך לטענת אנשי הבית הפתוח, לאפליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"עיריות אחרות נותנות תקצוב נמוך יותר". מצעד גאווה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הדיון, העלה הרכב השופטים תמיהה ברצונו של הבית הפתוח להיחשב כחלק מהמנהלים הקהילתיים ועל כן גם לקבל תקצוב דומה, והוסיף כי זכותה של העירייה לחלק את התקציב כראות עינייה. מנגד, תקף השופט את החלטת העירייה להעביר רק חלק מהכסף ואמר: "נראה לי שהתבחינים שאתם קובעים עבורם הם חסרי משמעות".

"עיריות אחרות נותנות תקצוב נמוך יותר באופן משמעותי מעיריית ירושלים", טען נציג העירייה. בתגובה, השיב לו השופט עוזי פוגלמן: "הקהילה הגאה בירושלים הייתה שמחה מאוד לקבל את ההשקעה המסיבית שיש בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully