וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה נגד אימוץ לזוגות להט"בים: "יוסיף מורכבות לחייו של הילד"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 17:46

מרגי השיב לעתירה של זוגות להט"בים לבג"ץ, שמבקשים לשנות את החוק כך שיאפשר להם לאמץ ילדים. היועמ"שית כתבה בתשובתה כי הדרך הנכונה לתקן את המצב היא בחקיקה. יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "הממשלה אומרת בגלוי שהיא מונעת מאיתנו זכויות בסיסיות"

מצעד הגאווה 2023 תל אביב/ניב אהרונסון בשידור חי ממלון דן תל אביב

שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס אמר היום (חמישי) כי הוא מתנגד "לכל פרשנות" שמאפשרת מסירת ילדים לאימוץ לזוגות חד מיניים, וזאת "מטעמים של טובת הילד". מרגי אמר את הדברים בתשובה לעתירה לבג"ץ בעניין אפליית זוגות להט"ב באימוץ ילדים.

"ילד שנמסר לאימוץ נושא על גבו מורכבויות וקשיים, הן מעצם היותו ילד מאומץ והן נוכח נסיבות חייו או הנסיבות שהביאו לאימוצו", ציין מרגי בעתירה. "במצב דברים זה, העברתו למסגרת משפחתית חד מינית יש בה בכדי להוסיף לחייו מורכבות נוספת", הוסיף.

"קיימת חשיבות רבה להעברת ילד למסגרת משפחתית הדומה ביותר לזו שממנה הגיע, לקטין שנמסר לאימוץ לא ניתנת האפשרות לשמור את זהות הוריו הביולוגיים ולכן יש מאמץ לשמר עד כמה שניתן את אורח החיים והמסגרת המשפחתית שבה נולד", נכתב בעמדת השר ביחס לעתירה. "נוכח האמור, איני רואה מקום לפרשנות של החוק הקיים או לתיקון החוק כפי שמוצע".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בכנסת, 5 באוגוסט 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
שר הרווחה נגד אימוץ לזוגות להט"בים: "יוסיף מורכבת נוספת לחייו של הילד"/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר מסרה בתגובה: "אין דוגמא מובהקת יותר לחשיבותו של ביהמ"ש עצמאי שיגן על זכויות הקהילה הגאה. מול העמדה המבישה וההומופובית של שר הרווחה, אנחנו שוב רואים כי רק בג"ץ יכול לפעול למען שוויון זכויות. בזמן שהממשלה אומרת בגלוי שהיא מונעת מאיתנו זכויות בסיסיות, אנחנו מצפים מבג"ץ לבטל את האפליה הזו אחת ולתמיד - כפי שהבטיחה שהמדינה כבר לפני שש שנים ולא קיימה".

מוקדם יותר היום, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה השיבה גם היא לעתירה שהגישה האגודה למען הלהט"ב, הבית הפתוח וכמה עותרים נוספים שתקפו את ההוראות בחוק האימוץ, שלא מאפשרות לזוגות להט"בים לאמץ ילדים. בתגובה לבג"ץ, ציינה היועמ"שית כי הדרך הנכונה לתקן את המצב הוא באמצעות חקיקה: "יובהר כי הסוגיה הניצבת במוקד העתירה היא סוגיה רגישה, כבדת משקל החובקת שאלות חברתיות וערכיות מורכבות, ועל כן גם עתה סבורים המשיבים כי דרך המלך לשינוי המצב הקיים, באופן שיאפשר להכיר באפשרות גורפת של אימוץ על ידי זוגות חד מיניים, היא באמצעות חקיקה ראשית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. רויטרס
היועמ"שית בהרב מיארה/רויטרס

עם זאת, ציינה היועצת כי אם בית המשפט לא יאפשר להמתין למחוקק, יש אפשרות לפרש את הוראות הסעיף בדרך שבה יוכרו גם בני זוג להט"בים: "בנסיבות אלו, וככל שבית המשפט הנכבד ימצא שלא ניתן בעת הזו להמתין להבשלת ההליך החקיקתי, וכי בשלה העת להידרש לסוגיה הפרשנית בעת הנוכחית, הרי שלעמדת היועצת המשפטית לממשלה, ועל אף שמדובר במהלך מורכב שאינו חף מקשיים, קיים עוגן משפטי אפשרי לפרשנות מרחיבה של סעיף 3 לחוק האימוץ. עוגן משפטי זה שיוצג להלן, יוכל לאפשר - ככל שהדבר ייקבע על-ידי בית משפט הנכבד - גם אימוץ של בני זוג מאותו המין כזוג, וזאת בהמשך
לפרשנות שננקטה בשנת 2008 אשר איפשרה אימוץ של בני זוג מאותו המין כיחידים, ובהמשך
לפרשנות שניתנה לסעיף בשנת 2017 ככזו המאפשרת אימוץ על ידי ידועים בציבור".

יו"ר השדולה הגאה בכנסת, חבר הכנסת יוראי להב הרצנו, שיזם חוק האימוץ, הגיב לדברי השר: "שר הרווחה של מדינת ישראל סבור ש'טובת הילד' היא שלא יגדל בבית להורים להט"בים. לפסול אנשים מלהיות הורים רק בגלל נטיית ליבם, לקבוע שאנחנו לא ראויים לגדל ילדים, שעצם הבית שלנו מזיק להם - זאת עמדה אלימה, משפילה, מבישה. זאת הומופוביה, והיא מגיעה ממסדרונות ממשלת ישראל".

גם במועצה לשלום הילד בהתייחסות לסוגיית אימוץ ילדים הגיבו לעתירה ולדבריו של מרגי: "בחינת טובת הילד צריכה להיעשות באופן אינדיבדואלי - פרטני במטרה לאתר עבורו את המשפחה המתאימה ביותר לצרכיו, היציבה ביותר והמסורה ביותר, וזאת בוודאי ללא כל קשר לנטייה מינית של ההורים המיועדים. לילדים בכלל ולילדים בסיכון בפרט יש זכות ליציבות, להגנה ולהתפתחות ואלה אינן תלויות בשום צורה בנטיה המינית של ההורים המיועדים או בסוג הזוגיות שלהם."

בארגון מנהלי שירותי הרווחה ברשויות המקומיות מסרו כי "טובת הילד לגדול במשפחה אוהבת, שתיתן לו את כל המענים ותספק לו את כל הצרכים לגידולו, ללא שום קשר לזהות המינית או המגדרית של ההורים המאמצים", והוסיפו כי הם גורסים כי "יש לנהוג באותן אמות מידה כלפי זוגות של גבר ואישה, כלפי זוגות בני אותו מין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully