וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן הציעה לילדים: קראו תהילים - וקבלו יום כיף בפארק מים

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 21:58

תחילה, העירייה מסרה שיום הכיף, שיתקיים בהפרדה מגדרית, ימומן רק לילדים ש"ישתתפו בקריאת תהילים בבית כנסת או ילמדו הלכות כיבוד הורים". גורמים בעירייה מתחו ביקורת על ההחלטה: "זה שוחד בחירות, אירוע פוליטי לגמרי". בתגובה לפניית וואלה!, העירייה חזרה בה

בווידאו: ראש עיירת רמת גן, כרמל שאמה עם כניסתו לבניין העירייה/יותם רונן

עיריית רמת גן הציעה לממן יום כיף בפארק מים רק לילדים ש"ישתתפו בקריאת תהילים בבית כנסת או ילמדו הלכות כיבוד הורים". האירוע שמתקיים שלושה חודשים לפני הבחירות המקומיות ייערך בהפרדה בין בנים לבנות. בתגובה לפניית וואלה! חזרה בה העירייה מהתנאי, ותממן לכל מי שירצה את הביקור בפארק המים.

הפרסום על האירוע הופץ לתושבים מטעם המחלקה לתרבות תורנית בעירייה והרבנות והמועצה הדתית רמת גן. בפלאייר שנשלח בקבוצות וואטסאפ נקרא האירוע "מבצע כיבוד הורים". "כיצד משתתפים במבצע? כל המשתתף בקריאת תהילים בבית כנסת/לומד הלכות כיבוד הורים, נרשם אצל גבאי בית הכנסת/רכזי קהילות ובא איתנו ליום כיף בפארק נחשונים".

לאותם ילדים הוצעה כניסה מסובסדת לפארק, ב-35 שקלים במקום מאה, לצד שובר למתחם האוכל הכולל ארוחה, שתייה, חטיפים וארטיקים, וכן צילום מגנטים, מתקנים מתנפחים ועמדת דיג'יי. האירוע יתקיים במהלך חודש אוגוסט, בשעות נפרדות: 13:00-17:00 לנשים, ו-22:00-18:00 לגברים. מאחורי היוזמה עומדים הרב שמריהו כהן, גבאי בית כנסת שעובד יחד עם העירייה, וסגן ראש העיר, דוד מנחם מש"ס, שמחזיק בתיק התרבות התורנית.

עיריית רמת גן הודיעה כי תממן יום כיף בפארק מים רק לילדים שיקראו תהילים. 30 ביולי 2023. הרבנות והמועצה הדתית רמת גן, אתר רשמי
מודעת עיריית רמת גן/אתר רשמי, הרבנות והמועצה הדתית רמת גן

גורמים בעירייה מתחו ביקורת על ההחלטה, וקשרו בינה לבין הבחירות המתקרבות. "זה שוחד בחירות, אירוע פוליטי לגמרי", האשים אחד מהם, "זאת פעם ראשונה שקורה אירוע כזה בחסות הבחירות, אף פעם לא הוציאו כסף על בריכות נחשונים. ערב בחירות נעשה שימוש בכספי משלמי המסים כדי לגרום להורים להצביע לש"ס. לקרוא תהילים ולקבל מתנה, זה נורמלי? אני לא רוצה להגיד מיסיון, אבל אי אפשר לכפות את זה ככה. למי שלא קורא לא מגיעה ההנחה?".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה לפניית וואלה! כי "מדובר בפעילות של המועצה הדתית, אך כשהעיר רמת גן אומרת שהיא עיר לכולם היא מתכוונת לכך. לילדים ומשפחות מהציבור הדתי בעיר מגיעה גם הזכות לבלות בקיץ על פי אורח חייהם ואמונתם ומזה שנים מתקיימים גם ימי רחצה בהפרדה בבריכות העירוניות. בפועל תשתיות הרחצה בעיר מצומצמות ועמוסות וכל מבצעי העירייה של פתיחת הבריכות במועדים מסוימים בעשרה שקלים מדירים את האוכלוסייה הדתית. אין מבחינת העיריה שום תנאי של קריאת שום מילה בכדי להשתתף בפעילות, וכל מי שרוצה להשתתף בה יזכה לכרטיס כניסה".

"אם רוצים לחיות ביחד, ואין לנו ברירה אחרת, יש לחיות כל אחד בדרכו ולאפשר זאת גם לאחר. יובהר כי ברמת גן מתקיימות מאות פעילויות לקהל רחב, ומספר פעילויות מתוכן מיועדות לקהלים ספציפיים באופן שמאפשר כיבוד אורח חייהם. בימים מורכבים אלה נבקש להרבות באהבת חינם ולא בפילוג ובשסע הקיים ממילא", הוסיפו.

סגן ראש העיר רמת גן, עו"ד רועי ברזילי מסר: "מדובר בניצול שירות עירוני, עבירה על חוק איסור הפליה בשירותים ומימון בחירות אסור. לכן, פניתי בדחיפות למחלקה לתרבות תורנית וליועץ המשפטי לעירייה בדרישה להפסיק את ההפליה".

תפילין. ShutterStock
"אירוע מיסיונרי לחלוטין"/ShutterStock

מנהל משמר החינוך הממלכתי, עו"ד איתמר קרמר אמר בתגובה: "הפרקטיקה של קיום אירועים בהפרדה בהשתתפות של רשויות מקומיות השתרשה בשנים האחרונות ואף זכתה לצערנו להגנה משפטית. עכשיו זה גם פונה לילדים צעירים, כדי לקבע בתודעה של משפחות מסורתיות ש'זה בסדר' ומכאן הדרך קצרה להפרדה מגדרית בפעולות חברתיות ולימודיות של בתי הספר הממלכתיים, וזה אסור.

הוא הוסיף כי "אין רע במסורת, זה דלק עצום לפיתוח וגיבוש זהות ושייכות. מה שקורה כאן זה אירוע מסיונרי לחלוטין".

אורי קידר מנכל תנועת ישראל חופשית: "המודעה שפורסמה היא לא פחות מהזויה ונראית כאילו נלקחה מסרט עתידני, שבו רשות ציבורית מתמרצת בני נוער לבצע פרקטיקות דתיות תמורת פרסים. הדבר אינו חוקי ועל עריית רמת גן לבטל אותו לאלתר. הקופה הציבורית לא יכולה להיות כסף כיס לתמרוץ קטינים לשירותי דת".

  • עוד באותו נושא:
  • רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully