וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם המשבר: המורים באולפנים ללימוד עברית יקבלו העלאה בשכר

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 12:18

משרדי הממשלה חתמו עם הסתדרות המורים על הסכם שכר חדש עבור עובדי ההוראה באולפנים, לפיו התנאים שלהם יושוו לאלה של יתר המורים בהסתדרות המורים. עוד נקבע כי יקבלו מענק חד פעמי וכי השכר לשעות הערב יעלה ב-25%. "צעד חשוב עבור החזון הציוני כולו"

בווידאו: תם המשבר: המורים באולפנים ללימוד עברית יקבלו העלאה בשכר/מערכת וואלה!

משרדי האוצר, החינוך והעלייה והקליטה חתמו היום (ראשון) עם הסתדרות המורים על הסכם שכר חדש עבור עובדי ההוראה באולפנים ללימוד עברית - כך נודע לוואלה. בעקבות ההסכם, יקבלו המורים ומנהלי האולפנים תוספת שכר משמעותית, של 17% לפחות, והתנאים שלהם יושוו ליתר המורים בהסתדרות המורים.

עוד לפי ההסכם, עובדי ההוראה באולפנים יקבלו מענק חד פעמי בגובה של עד 15,000 שקלים, בהתאם לוותק ולאחוזי המשרה, ומורים שילמדו באולפני ערב יקבלו תוספת של 25% על שעות אלה. כמו כן, על פי הודעת משרדי הממשלה, יוגדל המענה לעולים באמצעות הסדרת מנגנון שעות ההוראה הפרטניות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החינוך יואב קיש, שר העלייה והקליטה אופיר סופר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. ללא, אתר רשמי
"צעד חשוב עבור החזון הציוני כולו". חתימת ההסכם, היום/אתר רשמי, ללא

"העלאתם וקליטתם בישראל של יהודי התפוצות הן משימה ציונית המגשימה ציפייה בת אלפיים שנה", מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "הסכם השכר שנחתם היום הוא צעד חשוב לא רק עבור המורים אלא עבור מערך העלייה והקליטה והחזון הציוני כולו".

שר החינוך, יואב קיש, מסר: "ההסכם מהווה בשורה גדולה וחשובה, והוא יתגמל באופן ראוי את עובדי ההוראה, שבעבודתכם המסורה להנחלת הלשון העברית לעולים החדשים יוצרים, מעצבים ומקדמים את השתלבותם במדינת ישראל".

עוד בוואלה!

משרד החינוך העביר למורי האולפנים תוספת שכר - ולקח חזרה: "כבר בזבזנו אותו"

לכתבה המלאה
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
תם המשבר. כיתת לימודים, ארכיון/ראובן קסטרו

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "מדובר בהסכם שכר היסטורי שמתקן עוול שנגרר במשך 17 שנים ומהווה אבן דרך חשובה להמשך עבודתם של עובדי ההוראה באולפנים. ההסכם משמעותי מאוד לתהליכי קליטת העלייה המואצים שמדינת ישראל עוברת בתקופה האחרונה".

ההסכם נחתם ברקע הימשכות המו"מ על הסכם השכר של מורי התיכונים. בשבוע שעבר קיש החליט להתערב בשיחות וכינס פגישה משותפת עם יו"ר ארגון המורים רן ארז. עם זאת, גם לאחר הפגישה לא הושגה התקדמות, כשלפי ארז ההצעה נותרה נמוכה משמעותית מדרישותיו. בהמשך הוא הוציא מכתב למורים שבו קרא להם למצוא מקורות הכנסה נוספים בשל ההיתכנות לשביתה ארוכה עם פתיחת שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully