וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך העביר למורי האולפנים תוספת שכר - ולקח חזרה: "כבר בזבזנו אותו"

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 22:50

עובדי המסגרות ללימוד עברית נלחמו להיכנס להסכם השכר עם הסתדרות המורים, אך נשארו בחוץ עם הבטחות על הסכם נפרד. כשראו שקיבלו מקדמה כשאר המורים, חשבו שהמאבק הצליח - אך בתלוש הבא התבדו: "מלח על הפצעים". משרד החינוך: התוספת ניתנה בטעות

בווידאו: שאשא ביטון: הצעת האוצר - מסך עשן לתכנית שאין בה אופק למורים/מערכת וואלה!

משרד החינוך העביר למורים המלמדים באולפן תוספת שכר - ולקח אותה חזרה חודש לאחר מכן. מורי האולפנים לעברית נלחמו להיכנס להסכם השכר שנחתם עם הסתדרות המורים, וחרף ההבטחות נשארו בחוץ. כשקיבלו מקדמה להסכם כשאר המורים, חלקם כבר חשבו שהמאבק הצליח. בתלוש הבא התקווה כבר הפכה לזעם.

"זורים לנו מלח על הפצעים", האשימה יפעת הבר, מורה באולפן ברחובות. הבר ויתר מורי האולפנים ראו בתלוש השכר שקיבלו לחודש נובמבר ובו תוספת "מקדמה להסכם השכר" בסך 496 שקלים, והורדה של סכום דומה בתלוש האחרון. "לא כללו אותנו בהסכם, הפלו אותנו לרעה ועכשיו גם לוקחים לנו כסף שכבר העבירו. נתנו לנו ממתק וחטפו אותו".

כ-450 מורים עובדים בעשרות מסגרות המלמדות עולים עברית. מורי האולפנים נמצאים תחת הסתדרות המורים ומעבירים לה תשלום חודשי. למרות זאת, הם לא נכללו בהעלאת השכר האחרונה, וגם לא זו שלפניה, בהסכם "אופק חדש" שנחתם ב-2008. כך, הפער משאר המורים הולך וגדל: כיום שכרם ההתחלתי הוא כ-5,000 שקלים, מול 9,000 שירוויח מורה בבית ספר.

תלוש של מורה אולפן. ללא, עיבוד תמונה
תלוש של מורה אולפן/עיבוד תמונה, ללא
תלוש של מורה אולפן. ללא, עיבוד תמונה
תלוש של מורה אולפן/עיבוד תמונה, ללא

לפני כשנה ועדת החינוך הציפה את הסוגייה. יו"ר הוועדה שרן השכל קראה למשרדי החינוך והאוצר ולהסתדרות המורים להתכנס ולמצוא פתרון, ונציגת משרד החינוך הבטיחה כי הנושא יעלה בשיחות על הסכם השכר החדש. כשהגיעו השיחות, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד קראה להם להצטרף לשביתה, ולדברי מורי האולפנים הבטיחה "לדאוג להם" בהסכם.

לאחר החתימה בן דויד הסבירה את החרגתם בכך שמשרד האוצר הסכים רק להעלאה נמוכה בשכרם. "יש לעשות הסכם שכר ייחודי עבור האולפנים. נפעל יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להביא את הנושא לידי ביטוי במסגרת הסכם שכר מתאים בהקדם", כתבה להם.

סוזי עטר, מורה באולפן בתל אביב, לא מאמינה שזה יקרה בקרוב. "כל פעם אומרים לנו לא השנה. הראינו ליפה בן דויד תלושים והיא אמרה 'וואו, זה השכר שלכם?'. הסכמנו לבקשה שלה לצאת לשביתות והשארנו את העולים בבית בשביל זה. אחר כך אמרה שתדאג לנו להסכם נפרד ומאז לא קרה שום דבר. הם בגדו בנו".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
״יש לעשות הסכם שכר ייחודי עבור האולפנים". יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה/ראובן קסטרו

לדבריה, הזיגזג האחרון בתלושי השכר היה רק מכה נוספת בשרשרת. "כל כך שמחו אצלנו שלא נהיה חריגים, היו אצלנו מורים שחשבו שבסוף נכנסנו להסכם. לקחו לנו כסף שאנשים כבר בזבזו". היא הבהירה: "אנחנו במצב כזה רע שאני כל היום מנסה לשכנע מורות לא לעזוב. הן לא מפרנסות את המשפחות שלהן". הבר הצטרפה לדבריה. "אנחנו נותנים את הנשמה לתלמידים, ובסוף אני לא מדליקה חימום כי אני לא יכולה להרשות לעצמי. אנחנו יושבים בבית עם שמיכות כדי לא להשתמש בחשמל".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מורי האולפנים אינם נכללו בהסכם שנחתם עם הסתדרות המורים וסוגיית שכרם נמצאת בטיפול מול הממונה על השכר במשרד האוצר. המקדמה שולמה בטעות על ידי החשבות ובשל כך, המקדמה נלקחה בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully