וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חן אמיר חסם את המחבל בתל אביב בגופו. הוא מנע פיגוע קשה יותר"

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 10:21

מפקדו לשעבר של הסייר שנרצח בפיגוע שיתף בריאיון ב-103FM פרטים נוספים על תושייתו וסיפר עליו "חן היה איש נעים הליכות, מדהים, תמיד מחייך. החברים ליחידה עוד לא יודעים איך לעכל את הבשורה". במקביל, תושבי תל אביב הניחו זרים בזירת הפיגוע: "רצינו להגיד תודה"

חשד לפיגוע בלב תל אביב/מערכת וואלה!

מפקדו לשעבר של חן אמיר, הסייר שנרצח אמש בפיגוע בתל אביב, נפרד ממנו היום (ראשון). הוא סיפר בריאיון ל-103FM כי ביחידת הפקחים של עיריית תל אביב כינו את חן "המלך", והוסיף כי הוא היה "איש נעים הליכות, מדהים, שתמיד מחייך, תמיד בא בחיבוק ובאהבה". מפקד יחידת הפקחים, חנן פרץ, ציין כי אומנם לא הייתה התרעה מפני פיגוע בתל אביב - אך כן היו התרעות כלליות על כוונה לבצע פיגוע.

פרץ שיתף פרטים נוספים על תושייתו של אמיר, שיחד עם חברו ליחידה עוז ירו במחבל וסיכלו את כוונותיו לבצע פיגוע קשה אף יותר. "חן באמת חסם בגופו את המחבל", סיפר. "אחרי ששני הסיירים ראו והבחינו בו, הם חזרו אליו בחזרה, כי הוא 'לא היה נראה להם'. חן הקדים את עוז, הסייר שבסופו של דבר נטרל את המחבל, ניגש ממש עם האופנוע לחסום את הדרך שלו לכיוון אלנבי, לא הספיק להוריד את הרגלית וחטף אש. עוז, שלא איבד עשתונות, חתר למגע וסיים את האירוע".

הנרצח בפיגוע, חן אמיר, סייר מיחידת האופנועים של אגף סלע בשיטור העירוני בנקודת הפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כינו אותו "המלך". חן אמיר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חבריו ליחידה של חן כואבים על מותו. "הם לא יודעים עוד איך לעכל את הבשורה", שיתף מפקדם. "חן אהב מאוד את העבודה, את היחידה, הוא אפילו קודם לאחרונה. זו אכן אבדה קשה". אשתו של חן אמיר אישרה את תרומת איבריו. "הייתי לידה, היא לא היססה לרגע, אמרה כן"" נזכר פרץ. "עמדתי שם עם דמעות, התרגשתי מאוד. אישה חזקה. אנחנו איתה, מחבקים אותה. אירוע לא פשוט. אבא לשלוש בנות קטנות, שנקווה שיצליחו לעבור את זה. אנחנו איתן, נחבק אותן, נתמוך בהן. קשה לנו, קשה לחברים שלו. בפעולה שהוא עשה, אני שמח שנמנע פיגוע קשה ביותר, מצד אחד. מצד שני, במחיר כבד מאוד עבורנו, עבור המשפחה".

לבסוף, הדגיש מפקד יחידת הפקחים כי הסיירים מקפידים יתר על המידה לאתר חשודים ולסכל התרעות לפיגועים. "מכיוון שאנחנו עובדים בכפוף ובצמוד למשטרה, אנחנו מקבלים את ההתרעות, מבינים את המצב הביטחוני", אמר חנן פרץ. "לצערנו, אנחנו גם למודי ניסיון אחרי הפיגועים בשנים האחרונות בדיזנגוף".

אנדרטה על ספסל לזכרו של הסייר חן אמיר בזירת הפיגוע ברחוב מונטיפיורי ת"א, 6 באוגוסט 2023. אורי סלע
"רצינו להגיד תודה". זרי הפרחים בזירת הפיגוע, הבוקר/אורי סלע

בד בבד, תושבי תל אביב הניחו זרים ותמונות בזירת הפיגוע, כאות תודה. "זה בלתי נתפס, ממש מתחת לבית. היינו בכלל במסיבה. חזרנו וראינו כל מה שהיה על הכביש", סיפרו לוואלה סיגל ומיקה, אם ובת תושבות הרחוב הסמוך. "רצינו להגיד תודה, יכול היה להיות יותר גרוע. ממה שאומרים היה לו אינסטינקט כמו מסרט. אנחנו עדיין לא מעכלים. אבל זה לא ישנה את התחושה בשכונה, היו לנו פיגועים בדיזנגוף, זה לא באמת רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully