וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב גינתה את הפיגוע בתל אביב ואת הרג הפלסטיני: "התקפות טרור"

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 11:25

משרד החוץ בוושינגטון 'קרא "להפסקת מעשי האלימות הללו ולהפסקת ההסתה לאלימות" נגד ישראלים. במקביל, ממשל ביידן קרא לישראל למצות את הדין עם המתנחלים החשודים בהריגת הצעיר הפלסטיני בבורקה: "מצפים שהאחראים יועמדו לדין וישאו באחריות"

תיעוד הפיגוע בלב העיר/מערכת וואלה!

משרד החוץ האמריקני גינה הלילה (ראשון) בחריפות את הפיגוע בתל אביב, בו נרצח הסייר חן אמיר, ואת הרג הצעיר הפלסטיני מירי מתנחלים בעימות בבורקה, והגדיר את שני האירועים שאירעו בסוף השבוע האחרון כ"התקפות טרור".

"אנחנו מגנים את התקפת הטרור מצד מתנחלים ישראלים קיצונים בה נהרג פלסטיני בן 19. ראינו שישראל ביצעה כמה מעצרים ואנחנו מצפים שהאחראים יועמדו לדין וישאו באחריות באופן מלא", נכתב בציוץ בחשבון הטוויטר של משרד החוץ האמריקני.

בציוץ נפרד שפורסם דקה לאחר מכן נכתב: "אנחנו מגנים את התקפת הטרור בתל אביב בה נהרג אדם אחד וכן התקפות טרור נוספות נגד ישראלים שבוצעו לאחרונה. אנחנו קוראים להפסקת מעשי האלימות הללו ולהפסקת ההסתה לאלימות".

חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023/מד"א

אמש, חן אמיר בן ה-42, סייר ביטחון בתל אביב, נרצח בפיגוע ירי שהתרחש ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר, שם נאלצו צוותי הרפואה לקבוע את מותו. המחבל, פלסטיני בן 22, נורה ונוטרל, ובהמשך נקבע גם מותו בבית החולים.

האירוע התרחש לאחר ששני סיירים ביטחון עירוני שפעלו במקום פנו למחבל שעורר את חשדם. בתגובה, זה שלף אקדח והחל לירות לעבר ראשו של אחד מהם. הסייר השני ניטרל אותו. המחבל הוא כמאל אבו בכר, תושב הכפר רמאנה בן 22 - שמכתב בו הודיע על כוונתו להיות שהיד אותר על גופו. בחצי השנה האחרונה היה אבו בכר מבוקש כפעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

בשישי, עימותים קשים התפתחו בין מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי "עוז ציון" לפלסטינים בכפר בורקה שסמוך לרמאללה. במהלכם, קוסאי ג'מאל מעטאן, נער בן 19 תושב הכפר, נורה למוות, ועוד ארבעה נוספים נפצעו.

שני מתנחלים, אחד מהם שימש בעבר כדובר של ח"כ לימון הר מלך מסיעת עוצמה יהודית, נעצרו בחשד למעורבות בהרג מעטאן. נכון לשעה זו, עוד לא ברור מי מהשניים ירה במעטאן והשניים חשודים בגרימת מוות בכוונה או באדישות לאדם, ממניע גזעני. לצד זאת, ירד חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה. הלילה, בית המשפט החליט להאריך את מעצרם של השניים בחמישה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully