וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעתי 8 יריות, כולם צעקו פיגוע": עדויות מפיגוע הירי בתל אביב

עודכן לאחרונה: 5.8.2023 / 20:28

תושבי תל אביב ועדי ראייה שחזו בפיגוע הירי בלב העיר תיארו לוואלה! את תחושותיהם. "היו יריות, ראיתי אחד שוכב על הכביש שנראה לי שהוא המחבל", סיפר עד ראייה שהיה באזור. "שמענו יריות וברחנו פנימה אל בית הקפה", סיפרו לקוחות שסעדו קרוב למקום

חשד לפיגוע בלב תל אביב/מערכת וואלה!

פיגע ירי התרחש הערב (שבת) ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. האירוע התרחש לאחר ששני סיירי ביטחון עירוני שפעלו באזור פנו למחבל שעורר את חשדם. בתגובה, שלף המחבל אקדח והחל לירות לעבר ראשו של אחד מהם. מקביל, ניטרל הסייר השני את המחבל. אחד הסיירים, כבן 40, נפצע באורח אנוש.

תושב האזור סיפר כי הבין שמדובר בפיגוע כששמע לפתע קולות של יריות. "שמעתי שמונה יריות וראיתי אותו נופל", סיפר התושב, "כולם צעקו פיגוע". לקוחות בבית הקפה סמוך לזירת הפיגוע סיפרו גם הם כי שמעו תחילה את קול היריות: "שמענו יריות וברחנו פנימה".

"היו יריות, ראיתי אחד שוכב על הכביש שנראה לי שהוא המחבל", סיפר עד ראייה נוסף שהיה באזור עם התרחשות הפיגוע. " ראיתי רכב שעובר ושמעתי יריות שיוצאות מהרכב, ואז שקט", אמר אחד נוסף.

חשד לפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. מד"א
"שמענו יריות וברחנו פנימה לבית הקפה"/מד"א

"ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו", סיפרו חובשי מד"א שי בכר ושמעון פנחס, "תוך כדי פעולות החייאה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש."

המחבל, כאמל אבו בכר, בן 22, פלסטיני תושב רומאנה, התנהל כמבוקש בג'נין בחצי שנה האחרונה. הוא מזוהה עם הג'יהאד איסלאמי. כמו כן, המחבל השאיר אחריו מכתב התאבדות בו מסר כי הוא "רוצה להיות שאהיד".

הפיגוע מגיע פחות מיממה לאחר מותו של הצעיר הפלסטיני בן ה-19 קוסאי ג'מאל מעטאן. הצעיר, תושב כפר בורקה, נורה למוות במהלך עימותים עם מתנחלים מהמאחז הבלתי חוקי "עוז ציון". בעקבות האירוע, קרא ארגון הטרור חמאס "להתגייס ולפעול בכל צורות המאבק כדי להרתיע את המתנחלים ולהדוף את תוקפנותם". בהמשך, מסרו כוחות הביטחון כי בתגובה לאירוע גובר החשש לפיגועי נקמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully