וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענישה מכיוון השר": מתנדב המשטרה שהושעה בעקבות פוסט נגד בן גביר במכתב למפכ"ל

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 20:08

במכתב ששלח, דרש המתנדב ליאור ליפשיץ לבטל את השעייתו וטען כי אינה חוקית. בנוסף, ציין כי אם לא תבוטל ההחלטה בשל "אימת השר", ישקול לפנות לבית המשפט. עורך דינו מסר: "טיהור פוליטי שנעשה בניגוד לדין"

בווידאו: אשד נפרד ממחוז ת"א: "אין לנו דמוקרטיה אחרת"/ניב אהרונסון

ליאור ליפשיץ, המתנדב ביחידת האופנועים של המשטרה, שהושעה בעקבות פוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, ובו ביקר את התנהלות של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלח היום (חמישי) מכתב למפכ"ל המשטרה, למפקד המשמר האזרחי וליועץ המשפטי במשטרה. במכתב, ששלח באמצעות עורך דינו ד"ר טל רוטמן ממשרד פרל כהן שמייצג אותו פרו-בונו (ללא תשלום), דרש ליפשיץ לבטל את השהייתו וטען כי אינה חוקית.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו ובעקבותיו הושעה מהתנדבותו, קרא ליפשיץ לשר לביטחון לאומי בן גביר להפסיק לפלג ולהשמיץ את המוחים נגד המהפכה המשפטית. במכתב ששלח נכתב כי "ניכר כי מטרת הענישה המקסימלית היא לרצות לחצים בלתי חוקיים שהגיעו מכיוונו של השר הממונה". ליפשיץ ציין בנוסף כי בכוונתו למצות את זכויותיו החוקיות ועל כן אם לא תבוטל ההחלטה להשהותו בשל "אימת השר" או מכל סיבה אחרת, הוא ישקול פניה לבית המשפט בנושא.

ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר. באדיבות המצולמים
ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר/באדיבות המצולמים

"לי אין מטרה לפגוע במשטרה", ציין ליפשיץ במהלך השימוע עם מפקדו - בו הוחלט כאמור להשהותו, "נהפוך הוא, אני מעריך את כל מה שנעשה מולי כמתנדב, שמחתי מאוד להיות כאן, תמיד דיברתי טוב על היחידה ועל המשטרה. כל שחשוב לי היה להגיד זה להעביר מסר לשר לביטחון לאומי באשר להתבטאויותיו שגורמות לדעתי לפילוג בין השוטרים לבין המתנדבים, בסיווג אחרים כפריווילגים והוא לא היחיד שעשה זאת".

מפקדו של ליפשיץ השיב לו בעת השימוע: "ליאור, אתה מתנדב מוערך מאוד ביחידה, פעיל מאוד ומוכר לשוטרים, על אף זאת עברת על הנהלים ועל כן ההחלטה הזו. אני בכל זאת רוצה להודות על תקופת התנדבותך ביחידה, צר מאוד לאבד מתנדב כמוך בנסיבות אלו ואני מאחל לך בהצלחה בהמשך".

עוד בוואלה!

טיהורים בצמרת צבא סין: מפקדי מערך הטילים הגרעיניים הודחו

לכתבה המלאה
ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר. באדיבות המצולמים
ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר/באדיבות המצולמים

"אמרתי להם שאני לא מוכן למחוק את הפוסט", שיחזר ליפשיץ בתחילת השבוע, "אני לא חושב שהפוסט פוליטי, רק ביקשתי מהשר לביטחון לאומי שימתן את ההתנהלות שלו ואמרתי גם שקרוב לוודאי שאחד כמוהו לא היה יכול להתנדב במשטרה, בגלל התיקים שלו. לא מקובלת עליי הדרך הזאת ומישהו, לכאורה המפקד העליון של המשטרה, השר לביטחון לאומי, מדבר בצורה כזאת שגורמת לפילוג בין השוטרים למתנדבים. לא רציתי למחוק את הפוסט כי העולם הזה הוא העולם שאשאיר לילדים ולנכדים שלי, וצריך לפעמים לקום ולהיות אמיצים ולוותר ולהפסיד, אבל להגיד את מה שאתה באמת חושב ולא להסתתר".

ליפשיץ טען שהרגיש סיפוק רב מההתנדבות במשטרה, אך על אף שהוא מצטער שנאלץ לסיים את התנדבותו, הוא אינו מתחרט. "קשה לי מאוד שלא אוכל לעזור להם, קשה לי מאוד שאני יודע שזה לא בגלל המפקדים או ההתנהגות שלי האישית כמתנדב, לא בגלל היכולות שלי, זה קורה בגלל שמישהו רוצה להפריד בינינו ולהגיד שאני פריווילג, ואשכנזים ותימנים ומרוקאים... הייתה לי היום שיחה של אח אל אח עם המפקדים שלי, שקשה להם מאוד. הם אומרים עליי שאני אחד המתנדבים המצטיינים שלהם, וקשה להם. הכי קשה לי שהעבודה שלנו היא לעזור לשוטרים ששמונה שעות ביום על אופנועים בשמש ובגשם. ואנחנו כוח שמאוד עוזר לשוטרים".

ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר. באדיבות המצולמים
ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר/באדיבות המצולמים

ד"ר טל רוטמן ממשרד פרל כהן, שמייצג את ליפשיץ, מסר: "לא יעלה על הדעת שאנשים כמו ליאור התורמים למדינה יום יום ושעה שעה וגאים בהתנדבותם במשטרה, יסולקו ממנה בשל פרסום דעה נגד השר הממונה. מדובר בטיהור פוליטי שנעשה בניגוד לדין. אנחנו מקווים שההשגה תתקבל וליאור יוחזר באופן מידי לתפקידו. אם לא, נאלץ לשקול פניה לבית המשפט".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר במתנדב איכותי, מקצועי ומסור. על המתנדב חלה הנחיית המשטרה לפיה אין לפרסם ברבים דעה, עמדה פוליטית ו/או דברים אשר אסורים לפרסום ע"י שוטרי משטרת ישראל כמי שמשרתים בגוף ממלכתי ניטרלי. למתנדבים הובהרו הנחיות המשטרה בנוגע להתבטאויות ברשתות החברתיות. המתנדב פרסם פוסט בפייסבוק בניגוד להנחיות המשטרה בנושא ולפיכך זומן לשימוע אשר בסיומו הופסקה התנדבותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully