וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו בר כלף, שהצית את עצמו לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 19:12

בן ה-33, שנאבק על חייו משלשום, מת מפצעיו. כלף, שסבל מקשיים נפשיים, נדחה על ידי אגף השיקום. משרד הביטחון: "לא נמצא קשר בין מחלתו הנפשית לשירותו בצה"ל". העמותה שליוותה את המשפחה: "מקווים שאנשי המערכת שדחתה את בר לא יישנו בלילה כדי למנוע את המקרה הבא"

בוידאו: "לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף, שהצית עצמו בנתניה, מדברת/ארז הראל

בר כלף, בן ה-33 שהצית את עצמו בנתניה לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל, מת היום (חמישי) בבית החולים שיבא, לאחר שהיה מאושפז שם משלשום. כלף הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון.

לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

במשרד הביטחון הגיבו: "מבדיקה ראשונית עולה כי האיש שירת בצה"ל בשנים 2008-2011. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. יצוין כי הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא איבחנו פוסט טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה ומייחל לשלומו ובריאותו".

בר כלף. מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה", צילום מסך
סוף עצוב. כלף/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה"

אימו של בר, כוכבה ערבה, סיפרה לוואלה! ביום המקרה כי בנה "היה מיואש, לא הצליח לקבל עזרה. ביקשנו ממשרד הביטחון הכרה. הבן שלי אמר לי שהוא לא יכול שסוגרים לו את השער. צריך לחקור את הדבר הזה יותר. הייתי בשוק מהתגובה שלהם".

ערבה סיפרה כי לפני כחודש, ניסתה לקחת אותו לאשפוז, אך הוא יצא משם. "קצינת הנפגעים אמרה 'תלכו לפרופסור', אבל מה אחרי זה?", תהתה האם. "איך אני יכולה לספר לכם על ארבע שנים וחצי שאני מסתובבת ככה עם סיפור כזה? זו תולעת שמכרסמת בעץ. הוא בעצמו לא ידע מה קורה לו".

"בחיים לא חשבתי שמשהו כזה יקרה", ציינה. "ניסיתי להציל את בר, לא מפקירים פצועים בשטח. אני בטוחה שהבן שלי הוא לא היחיד".

עוד בוואלה!

העמותה שליוותה את אמו של בר שהצית את עצמו: "המצב שלו רק הידרדר"

לכתבה המלאה
בר כלף. פייסבוק, צילום מסך
"לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי"/צילום מסך, פייסבוק

בהמשך, האם אמרה: "יש בי כעס גדול שלא הקשיבו לי, שלא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי, שלא הבינו את המצוקה האמיתית של אמא ששולחת את הבן שלה ליחידה קרבית. אני במקרה אם חד הורית, לא הייתי חייבת להסכים לזה. יכולתי להגיד לבר להגיד לא לשרת ביחידה קרבית".

לאחר מכן, האם מתחה ביקורת על משרד הביטחון ועל התנהלותו בנושא: "לוקחים ילד בן 18 לשלוש שנים, ואחרי זה הם מכריחים אותו להתמודד עם החיים האלו, ולחשוב שכלום לא יקרה".

לאחר מותו, ביקשה משפחתו של כלף כי ייקבר בחלקה צבאית. במכתב ששלחה האם מסרה כי היא מבקשת שייטמן בחלקה לאחר "שהותש על ידי המערכת בעקבות האירועים שחווה בשרותו הקרבי מבצעי". האם סיפרה כי משרד השיקום סירב להכיר בבנה, ועל כי היא מבקשת שיכירו בו לאחר מותו. "אני מבקשת שלפחות הפעם, לא יסגרו בפניו של בני, לוחם ומפקד מצטיין, את הדלת. פעם אחת שמישהו יהיה מוכן לקחת אחריות ולפתוח את הדלת לבקשתה של אמא שנלחמה שנים על חייו של בנה".

"שאנשי המערכת שדחתה אותו לא יישנו בלילות"

בעמותת "לא מפקירים פצועים בשטח", המתמחה בהלומי קרב, וטיפלה במשפחתו של כלף הביעו צער על מותו. מנכ"ל העמותה, חיים הלד, שליווה אישית את אימו של בר אמר כי "זה יום קשה, סופו של מסע נורא. במשך תקופה ארוכה אף אחד מאיתנו לא ישן בלילות במטרה לסייע לבר. כעת אנחנו מקווים שאנשי המערכת שדחתה אותו לא יישנו בלילות, כדי לתקן את הטעויות המובנות בשיטה, ולמנוע את המקרה הבא. אנחנו נמשיך ללוות את כוכי ולסייע לה, כי אנחנו לא מפקירים פצועים בשטח".

משרד הביטחון שלח תנחומים למשפחה ומסר כי "בקשתו של כלף נבחנה לעומק על ידי מיטב הפסיכיאטרים של משרד הביטחון ולא נמצא קשר בין מחלתו הנפשית, שאיננה פוסט טראומה, לבין שירותו הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully