וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמותה שליוותה את אמו של בר שהצית את עצמו: "המצב שלו רק הידרדר"

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 23:48

חיים הלד, מנכ"ל עמותת "לא מפקירים פצועים בשטח", המלווה את כוכבה ערבה, סיפר על הקשיים שהיא חווה עקב מצבו של בנה: "הוא לא יכול לגור איתה - אין לה בית משלה. זו אטימות. הדלתות נסגרות כל הזמן, כולם מתנערים ומעבירים את האחריות"

בוידאו: "לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף, שהצית עצמו בנתניה, מדברת/ארז הראל

יממה אחרי שהובהל לבית החולים במצב קשה בר כלף בן ה-33, לאחר שהצית את עצמו בתגובה לכך שלא הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל - חיים הלד, מנכ"ל עמותת "לא מפקירים פצועים בשטח", שוחח עם וואלה! וסיפר על הליווי שהעמותה העניקה לאמו של כלף - כוכבה ערבה, כמו גם על הקשיים שהיא חווה עקב ניסיונותיה החוזרים ונשנים לסייע לבנה הלום הקרב.

"אנחנו מלווים את אמו של בר, כיוון שאנחנו קהילה טיפולית-שיקומית להלומי קרב ולבני משפחתם", אמר בפתח דבריו הלד. "אמא שלו מטופלת אצלנו כבר חמישה חודשים ואנחנו מלווים אותה רגשית וטיפולית. אנחנו בעצם חווים יחד איתה, ומלווים אותה לאורך כל התהליך הזה. אנחנו שומעים ממנה על כל הדלתות שנסגרות כל הזמן, ועל האחרית שכולם מגלגלים אחד לשני, גם במשרד הביטחון וגם שירותי הרווחה בעירייה. פשוט כולם מתנערים ומעבירים את האחריות", הוסיף

בר כלף. פייסבוק, צילום מסך
בר כלף/צילום מסך, פייסבוק

"היום אני הסעתי אותה", סיפר הלד, "בדרך היא דיברה עם עובדת סוציאלית מהרווחה שאמרה לה: 'תשמעי זה לא אנחנו, זה משרד הבריאות או קופת חולים'", טען. "אגף השיקום הודיע לה לפני שבועיים שהם מסרבים להכיר בו כנכה צה"ל. כולם סוגרים את הדלתות, ואין מענה לבחור הזה כל כך הרבה זמן, והמצב שלו רק ממשיך להידרדר. לאמא שלו אין גב, אין לה מגורים, הוא לא יכול לגור איתה כי אין לה בית משלה, זו פשוט אטימות של כל המערכות. הבחור הזה היה לוחם מצטיין ופשוט כולם סגרו לו את הדלתות בכל מקום, עד שקרה מה שקרה", ציין.

עוד אמר הלד: "ליווינו אותה כל הזמן וניסינו לעזור לה. היא הגיעה אלינו על עקב הפוסט טראומה של בנה, ממנו סובל בעקבות שירותו צבאי. קיבלנו אותה אלינו מתוך מדיניות של דלת פתוחה, מדיניות שלא נפקיר פצועים בשטח. אנחנו קודם כל נותנים עזרה וטיפול, ואחרי זה שואלים את השאלות".

עוד בוואלה!

"לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף שהצית את עצמו - מדברת

לכתבה המלאה
בר כלף. מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה", צילום מסך
בר כלף/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה"

אמש, כלף הובהל לבית החולים שיבא לאחר שהצית את עצמו, בתגובה לכך שמשרד הביטחון דחה את בקשתו להכיר בו כנכה צה"ל.

לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

במשרד הביטחון הגיבו: "מבירור שנעשה, מדובר באדם הסובל ממחלה נפשית שאינה קשורה לשירותו הצבאי. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נדחתה לאחר בחינה רפואית מעמיקה. משרד הביטחון מייחל לרפואתו ומחזק את משפחתו בשעתה הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully