וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטבריה יש המאוכזבים מהחלטת בג"ץ: "השמאל חסם בפנינו זכות דמוקרטית"

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 13:17

לאחר שתשעה שופטים, ביניהם שלושה שמרנים, החליטו פה אחד לא לאפשר למקורבו של דרעי לרוץ בבחירות לראשות העירייה, חלק מהתושבים מרגישים שהם נפגעו. לטענת אחד מהם, שכעת "איבד עניין בבחירות", ההחלטה התקבלה בעקבות רצון השופטים להראות לממשלה "מי 'בעל הבית'"

מהומה בוועדת הפנים על חוק טבריה/ערוץ הכנסת

"קמתי לבוקר קשה", כך הגדיר היום (שני) טל שלו את תחושתו אחרי החלטת בג"ץ כי בועז יוסף, מקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, לא יוכל להשתתף בבחירות לראשות עיריית טבריה בעוד חודשיים. שלו, חילוני בן 28, משוכנע כי החלטתם של תשעה שופטי בית המשפט העליון "היא החלטה לא דמוקרטית". לטענתו, "כל הזמן צועקים ברחובות 'דמוקרטיה' ועכשיו השמאל בא וחוסם בפנינו זכות דמוקרטית. לקחו לנו את הדמוקרטיה".

שלו אומר כי התמיכה ביוסף מגיעה מכל חלקי האוכלוסייה, ולא כפי שנטען - שיוסף הוא מועמד של החרדים. לדבריו, "בועז יוסף בא לעבוד. הוא אדם מוכשר מאוד ומנהיג מבטן ומלידה, הוא מחק גרעון כספי גדול והתחיל לשקם את העיר. אדם כזה לא היה פה שנים". עוד הוסיף הצעיר מטבריה: "אפשר לקבל את טענת השופטים שלא משנים את חוקי המשחק אחרי שהוא התחיל, אבל אני אומר שהמשחק עוד לא התחיל, אנחנו בשלב החימום שלפני המשחק ושחקן חדש רצה לעלות למגרש ולשחק".

סקר קמיל פוקס - 29% תומכים בבועז יוסף. צילום: מיכאל חורי, עיבוד תמונה
בועז יוסף/עיבוד תמונה, צילום: מיכאל חורי

שלו טען כי החלטת השופטים נבעה מרצונם "להראות לממשלה ולכנסת מי 'בעל הבית'. בג"ץ פועל בשירות היועצת המשפטית לממשלה ובשירות מתנגדי הרפורמה". בנוסף, לדבריו, בעקבות ההחלטה הוא וגם רבים מחבריו "איבדו עניין בבחירות. אחרי שלקחו ממני את הזכות להצביע בעד המועמד הראוי בעיניי, אני אהיה כמו הדרוזים ברמת הגולן שלא מגיעים להצביע ביום הבחירות. זה חבל וזה עצוב, אבל ממש חרב עלי עולמי".

גם מ', שביקש לשמור על עילום שם, מרגיש אכזבה נוכח החלטת בית המשפט אתמול. "זו החלטה שגויה. הרי הכנסת תיקנה חוק כדי להיטיב עם הרשויות המקומיות. במקרה שלנו, העיר הייתה בבעיה ובועז יוסף בא ושיקם אותה. רצינו שהוא ימשיך ובית משפט בא ופסל אותו. נכון שיש כללי משחק, אבל בשביל זה משנים חוק".

מ' אמר שלמרות שיוסף לא יוכל להתמודד, הוא כן ילך להצביע והוא יעשה זאת לפי המלצת הרבנים. "אם יגידו לי להצביע בעד אחמד טיבי - אני אצביע אחמד טיבי. בכל מקרה ברור שעכשיו יתחיל בלאגן בעיר", אמר. מ' סיכם ואמר כי "העיר מבולבלת. מ-12 מועמדים לראשות העיר ירדנו ל-11 מועמדים".

עוד בוואלה!

מיכאלי צפויה לתמוך בחולדאי במרוץ לראשות עיריית תל אביב

לכתבה המלאה
טל שלו, תושב טבריה.. באדיבות המצולם, אתר רשמי
מאוכזב. טל שלו/אתר רשמי, באדיבות המצולם

בניגוד אליהם עמי אלימלך רואה בהחלטת בג"ץ החלטה מתבקשת: "הצדק נעשה. בועז יוסף אדם מקצועי והגון, אבל ההליך היה בעייתי ולא מוסרי. זה לא היה כשר, לא יעזור כלום. אנחנו מחפשים מצפן, ערכיות ומוסר - זה מה שאנחנו מחפשים היום לפני הכול, אלו המצרכים הכי מבוקשים. נכון שהוא אדם ראוי, אבל מלכתחילה בועז היה צריך להגיד שהוא לא מתמודד, הוא הרי הרבה שנים כבר לא תושב העיר והוא גם היה בין חברי הוועדה שהחליטו להדיח את רון קובי מראשות העיר".

אמש קבעו תשעה שופטי בג"ץ פה אחד כי בועז יוסף לא יוכל להתמודד במערכת הבחירות הקרובה לראשות העיר טבריה. השופטים, ביניהם השמרנים נעם סולברג, אלכס שטיין ודוד מינץ, קבעו כי החוק שנועד לאפשר ליוסף להתמודד בבחירות "פרוסנלי ונתפר למידותיו", ולכן יחול רק ממערכת הבחירות הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully