וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי צפויה לתמוך בחולדאי במרוץ לראשות עיריית תל אביב

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 12:39

מקורות במפלגת העבודה אמרו לוואלה! שמיכאלי התחייבה בפני ראש העיר כי מפלגתה תתן לו את תמיכתה, ולא לאורנה ברביבאי שמתמודדת מולו מטעם מפלגת יש עתיד. חולדאי מצדו גם הביע תמיכה במיכאלי בשתי מערכות הבחירות האחרונות לכנסת

בווידאו: חולדאי: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים"/חדשות 13

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי צפויה להודיע על תמיכת מפלגתה בהמשך כהונתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. בכך, לא תתמוך בח"כ לשעבר אורנה ברביבאי, מועמדת יש עתיד שמעוניינת להיות ראשת העיר הראשונה של תל אביב. מקורות במפלגת העבודה אמרו לוואלה! כי מיכאלי התחייבה בפני חולדאי באחרונה כי מפלגת העבודה תתן לו את תמיכתה במרוץ מול יש עתיד שמעוניינת להחליפו.

חולדאי מצדו גם הביע תמיכה במיכאלי בשתי מערכות הבחירות האחרונות בהן עמדה בראש מפלגת העבודה, ב-2022 וב-2021, וקרא להצביע לה. אבל בבחירות 2021, כשהוא עצמו ניסה להתמודד בפוליטיקה הארצית, הוא לא בחר לרוץ במפלגה עמה היה מזוהה שנים - והעדיף שלא להתמודד בפריימריז אלא להקים רשימה עצמאית בראשותו בשם "הישראלים".

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מיכאלי וחולדאי. התחייבה לו/ראובן קסטרו

מפלגת חולדאי, שלא התרוממה בסקרים, ניהלה משא ומתן עם מיכאלי על ריצה משותפת עם מפלגת העבודה ומפלגה של ח"כ לשעבר עפר שלח. המו"מ כשל וחולדאי ושלח פרשו מהמרוץ לפני סגירת הרשימות. שבועיים לאחר מכן חולדאי קרא פומבית להצביע למיכאלי.

מיכאלי תמכה בחולדאי בכל מערכות הבחירות האחרונות שלו והיא מחדדת את הפיצול הפוליטי בגוש המרכז-שמאל סביב המרוץ לראשות עיריית תל אביב. ברביבאי, האלופה הראשונה בצה"ל, שואפת להיות ראשת העיר הראשונה של תל אביב ולקרוא תיגר על כהונתו ארוכת השנים של חולדאי. היא צפויה להבליט את הטיקט הנשי שמזוהה לרוב עם מיכאלי. באירוע השקת הקמפיין שלה בחודש שעבר ברביבאי אמרה: "בתקופה בה נשים מודרות מתפקידים בכירים כאשר הזכויות שלנו נפגעת ואין לנו ייצוג הולם. הגיע הזמן שבפעם הראשונה תעמוד אישה בראשות העיר תל אביב כמו בערים המתקדמות ביותר בעולם". אתמול, חודש וחצי אחרי ההשקה, היא התפטרה מהכנסת אחרי כ-4.5 שנים כדי להתפנות לקמפיין הבחירות המוניציפליות שייערכו באמצע אוקטובר בתל אביב.

ברביבאי היא לא האישה היחידה במרוץ בתל אביב. גם ציפי ברנד, חברת מועצת העיר, הכריזה כבר לפני יותר מחצי שנה על התמודדותה. ברנד עומדת בראש הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר ולאחר הבחירות האחרונות אף מונתה לסגנית ראש העיר תחת חולדאי, אך הוא פיטר אותה על רקע ביקורת שהשמיעה בשורה של נושאים. ברנד הגיבה השבוע להצטרפותה של ברביבאי למרוץ ואמרה: "תל אביב-יפו סובלת מהיעדר ניהול כבר שנים, מאז שחולדאי שם אותנו על טייס אוטומטי כשניסה להתמודד לכנסת ונכשל. לעיר הזאת ולתושביה מגיעה ראשת עיר במשרה מלאה, אחת שחיה בה ולא רק באה לישון, אחת שמכירה את האתגרים ומוכנה עם פתרונות לכל אחד מהם, אחת שעשתה ועושה כבר 10 שנים בעיר הזאת".

ממפלגת העבודה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully