וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי נגד ההחלטה לפרסם מכרזים בלשון זכר בלבד: "בת"א מאמינים בשוויון"

12.7.2023 / 18:36

ראש העיר תל אביב התייחס להחלטה של נציב שירות המדינה שנחשפה בוואלה! להורות על הפסקת השימוש בלוכסן במודעות ולפרסם בלשון זכר בלבד. בחשבון הטוויטר שלו כתב חולדאי כי בעיריית ת"א "כל המכרזים מפורסמים בשפה שוויונית ורב מגדרית וכך נמשיך לנהוג"

מעריב

ראש העיר תל אביב רון חולדאי התייחסה היום (רביעי) לפרסום בוואלה! על ההחלטה של נציבות שירות המדינה להפסיק לפרסם מודעות לשני המינים באמצעות לוכסן. "אצלנו בתל אביב-יפו כן מאמינים בשוויון. אצלנו כל המכרזים מפורסמים בשפה שוויונית ורב-מגדרית וכך נמשיך לנהוג", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

גם סגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי התייחסה לפרסום: "רק לאחרונה פורסם שישראל מדורגת במקום האחרון בשוויון בין נשים לגברים במדינות ה OECD ועכשיו הממשלה המיזוגנית שסדר העדיפויות שלה מעוות מפרקת היום את הרשות למעמד האשה וגם מסירה את הפנייה לשני המינים בטפסים של שירות המדינה".

להבי קבעה כי ההחלטה היא "השתקפות של קואליציה שמדירה נשים, לא פועלת למניעת אלימות כנגדן וגם לא מקדמת שוויון בייצוגן בין מקבלי ההחלטות - לא בקואליציה ולא בממשלת ישראל". עדי מן, שמתמודדת בראשות רשימה למועצת העיר מודיעין, כתבה בעקבות הפרסום כי "לאחר שאבחר למועצת העיר מודיעין, אוודא שלפחות אצלנו בעיר, השוויון יתחיל (וממש לא ייגמר רק שם) בלשון שוויונית לכל המגדרים, במסמכים הרשמיים של העירייה".

לאחרונה, הורתה נציבות שירות המדינה לעובדיה להפסיק לפרסם מכרזים, חוזרים ומסמכים הפונים או מתייחסים לבני שני המינים באמצעות לוכסנים שמאפשרים גם פנייה בלשון נקבה (מנכ"ל/ית, מנהל/ת) ולהשתמש בלשון זכר בלבד.

לוואלה! נודע כי נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, הוציא הנחיה להנהלת הנציבות שבה הורה על הפסקת השימוש בלוכסן, ש"מסרבל את הכתוב ומקשה את הקריאה ואף יוצר שיבושים לשוניים". ההנחיה חידדה את המחויבות של הנציבות על פי חוק לכללי האקדמיה ללשון העברית, לפיהם צורת זכר סתמית ולא מסומנת תקפה לבני שני המינים ושימוש בלוכסן הוא שגוי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רון חולדאי, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
"בתל אביב-יפו כן מאמינים בשוויון", רון חולדאי/ראובן קסטרו

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה מוקדם יותר היום לפרסום בוואלה!: "‏זו כאילו בדיחה - אבל ככה בדיוק נראית הדרה של למעלה מ 50% מהאוכלוסייה. מהבוקר אני שומעת הלצות על כך שזו חקיקה פרסונלית נגדי, אבל האמת היא שזה הכי קולקטיבי שאפשר. הם לא רק רוצים לא למנות נשים, הם רוצים שאפילו לא תגישו מועמדות. ממשלת הבלהות המיזוגנית הזו פועלת נגד נשים. נגד כל מה שמתקדם, פתוח ושיוויוני. ממשלה של גזענים, חשוכים ושונאי נשים. לא יעזור לכם. סיימנו לשתוק. נילחם עד שננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully