וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה נשים? כמה מחו"ל? מי הכי מבוגר? והחיל שהחליף כומתה - צה"ל פותח את גיוס אוגוסט

31.7.2023 / 6:00

ברקע גל המחאות נגד המהפכה המשפטית, והחשש הגובר בקרב הפיקוד הבכיר בצה"ל מפני סרבנות בקרב חיילי סדיר, קבע ומילואים, צה"ל יפתח את גיוסי אוגוסט, שיסתיימו ב-4 בספטמבר. כמה מהמתגייסים עשו שנת שירות או מכינה? מהם השמות הנפוצים ביותר? כל הנתונים

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

ברקע גל המחאות נגד המהפכה המשפטית, והחשש הגובר בקרב הפיקוד הבכיר בצה"ל מפני סרבנות בקרב חיילי סדיר, קבע ומילואים, צה"ל יפתח היום (שני) את גיוס אוגוסט, ובשבועות הקרובים - יקלוט מתגייסים ומתגייסות לשירות ביחידות השדה. מחזור הגיוס יסתיים ב-4 בספטמבר. במקביל, בצה"ל חוששים מ"פרובוקציות" שייערכו במהלך מחזור הגיוס כמו למשל סרבנות של מתגייסים, נפקדות וכו'.

לקראת פתיחת מחזור הגיוס, צה"ל פרסם את נתוני כלל המתגייסים, מהם עולה כי 42.39% מהמתגייסים הן נשים והיתר (57.61%) גברים. גילו של החייל הצעיר ביותר מבין המתגייסים הוא 17 ו-7 חודשים, והוא מיועד להתגייס לקורס קדם צבאי. החיילת המבוגרת ביותר הינה רופאה כבת 30 ועשרה חודשים.

"השירות הקרבי הוא מקור עוצמתו של צה"ל. ללוחמים וללוחמות תפקיד מפתח בהגנה על ביטחון ישראל, ותרומתם הכרחית, חשובה וראויה להערכה", נמסר מדובר צה"ל לקראת פתיחתו של מחזור הגיוס.

לוח גיוסי לוחמים יולי-אוגוסט 2023. דובר צה"ל
לוח גיוסי לוחמים ולוחמות יולי - אוגוסט 2023/דובר צה"ל

במחזור הגיוס הקרוב יתגייסו 478 עולים חדשים, ביניהם 165 נשים ו-313 גברים. המדינות הבולטות מהן הגיעו העולים הן: אוקראינה, צרפת, ארצות הברית, אתיופיה ורוסיה. מדינות נוספות מהן עלו המתגייסים: קונגו, פולין, לוקסמבורג, יוון, דרום קוריאה ואקוודור. כמו כן, במחזור הגיוס הנוכחי יתגייסו 471 חיילים בודדים: 265 גברים ו-206 נשים.

11.9% מהמלש"בים ו-12.96 מהמלש"ביות של מחזור הגיוס הנוכחי התגייסו אחרי שהשלימו שנת שירות או שנה במכינה קדם צבאית.

השמות הנפוצים מבין המתגייסים בקרב בנים הינם דניאל, אורי, איתי, עידו ועמית. אצל הבנות, השמות הנפוצים ביותר הם: נועה, אגם, מאיה, רוני ושירה.

37.65% מבני הנוער יתגייסו בלשכת הגיוס תל השומר, 19.91% בחיפה, 19.65% ירושלים, 14.73% באר שבע ו-8.05% בטבריה.

עוד בוואלה!

מערכת הביטחון המליצה "לא לרוץ לעימות עם חיזבאללה" בעקבות פרובוקציות בגבול

לכתבה המלאה
לוחמים מגדוד נשר מבצעים תצפית במהלך מארב בגבול רצועת עזה, 8 בפברואר 2017. ניב אהרונסון
לוחמי איסוף קרבי, תמונת ארכיון/ניב אהרונסון

לקראת פתיחת מחזור הגיוס, בצה"ל הודיעו: מערך האיסוף הקרבי יעבור שינוי בסממניו

לקראת פתיחתו של מחזור הגיוס, בצה"ל הודיעו כי מערך האיסוף הקרבי יעבור שינוי בסממנים שלו. המתגייסים החדשים למערך, יקבלו נעלי לחימה אדומות ובתום ההכשרה תוענק למשרתים במערך סיכה חיילית חדשה וכומתה מדברית מנומרת, שתחליף את הכומתה המדברית. גם הלוחמים בשירות סדיר צפויים להחליף את הנעליים, הכומתה והסיכה, כבר בזמן הקרוב.

"מערך האיסוף הקרבי, שבו משרתים לוחמי ולוחמות האיסוף הרגליים והתצפיתניות הפך בשנים האחרונות למערך מרכזי בחיל הגנת הגבולות", מסרו מדובר צה"ל. "השינוי מתבצע מתוך רצון להגביר את הגאווה החילית, הנשענת על זהות מגובשת, תוך חיזוק הזיקות שבין המערכים בתוך החיל", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully