וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון המליצה "לא לרוץ לעימות עם חיזבאללה" בעקבות פרובוקציות בגבול

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 20:50

במהלך הדיון שקיים נתניהו על המתיחות בצפון, אמרו בכירים במערכת הביטחון כי יש להפריד בין פרובוקציות שמבצע חיזבאללה בגבול, לבין פעולות ממשיות כמו הפיגוע במגידו. מקור שמעורה בפרטי הישיבה טען כי תגובה על פרובוקציות עלולה לדרדר את המצב בניגוד לאינטרס הישראלי

תיעוד מהמהומות בגבול ישראל-לבנון. 15 ביולי 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך הדיון שקיים היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי המתיחות מול לבנון, בכירים במערכת הביטחון אמרו כי יש להפריד בין פרובוקציות שמבצע חיזבאללה בגבול כמו האוהל, לבין פעולות ממשיות של חיזבאללה כמו הפיגוע בצומת מגידו.

מקור שמעורה בפרטי הישיבה הוסיף כי בכירי מערכת הביטחון אמרו שבעוד שיש להגיב על פעולות ממשיות של חיזבאללה, תגובה על פרובוקציות עלולה לדרדר את המצב בניגוד לאינטרס הישראלי. לדברי המקור, "ההבנה בדיון הייתה שלא צריך לרוץ לעימות יזום עם חיזבאללה".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, 29 ביולי 2023. אל-מיאדין, צילום מסך
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/צילום מסך, אל-מיאדין

בהקשר זה, יצוין כי שר הביטחון יואב גלנט אישר לאחרונה למפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין כמה דרכי פעולה אפשריות כתגובה להסרת האוהל שהציב ארגון חיזבאללה בשטח הישראלי, כולל מתן תגובה רחבה למצב שבו האזור מדרדר ללחימה של ממש. במקביל הנחה שר הביטחון להגביר רמת המוכנות לתרחישים שונים לאורך כל גבול לבנון.

גורם ביטחוני בכיר התריע: "נסראללה כבר תקופה שוקל ליטול סיכונים בגבול כי הוא מעריך באופן לא נכון את מידת המוכנות המבצעית של צה"ל לכל מיני תרחישים". לפי הגורם הבכיר, המחאות בישראל וההשפעות על צה"ל הפכו להיות חלק מהערכת המצב של ארגון חיזבאללה, ולכן בתקופה האחרונה התגבר הדו-השיח בין חמאס לארגון השיעי על הנעשה בישראל. הגורם הבכיר אמר כי לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שהם ינסו ליזום אירועים במשותף. "זו תהיה טעות", אמר הגורם הבכיר והוסיף, "לכן אנחנו מקיימים מעקב והערכות מצב משותפות לצה"ל, שב"כ ומוסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully