וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקאין בתותב ואקדח בכיסא הגלגלים: אישום נגד תושב סכנין

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 8:12

סלאח אל-דין גנאים הואשם לאחר ששוטרים מצאו בביתו אקדח בכיס האחורי של כיסא הגלגלים ובתוך תותב רגלו נמצא כ-20 גרם קוקאין. בית המשפט הורה לשחררו למעצר בית בשל מצבו הרפואי, אך המחוזי הפך את ההחלטה

בווידאו:אקדח וקוקאין נתפסו בתותב ובכסא גלגלים של קטוע רגל/דוברות משטרת ישראל

בבית משפט השלום בעכו הוגש היום (ראשון) כתב אישום בגין החזקת נשק ללא רשות והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, נגד סלאח אלדין גנאים, בן 35 מסכנין. מכתב האישום שהוגש על ידי מחלקת התביעות של המשטרה עולה כי בפשיטה שערכו שוטרים לפני שבועיים בביתו נמצא אקדח גלוק בכיס האחורי של כיסא הגלגלים של הנאשם ובתוך תותב רגלו נמצא סם מסוג קוקאין במשקל 19.84 גרם.

הנאשם סובל מנכות ורגלו נקטעה בעקבות פציעתו מירי. במהלך הדיונים בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו עלתה סוגיה משפטית; האם נוכח מצבו הבריאותי, נכותו והצורך שלו לקבל עזרה ניתן להותיר אותו בבית מעצר או שיש לאפשר לו להיות במעצר בית?

אקדח וקוקאין נתפסו בתותב ובכסא גלגלים של קטוע רגל. דוברות משטרת ישראל
כיסא הגלגלים של הנאשם/דוברות משטרת ישראל

בדיון שנערך בבית משפט השלום בעכו, בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, טען סנגורו, עו"ד וליד גאנם, כי קטיעת הרגל של החשוד היא טרייה, מלפני חודשים ספורים בלבד, ולכן הוא עדיין זקוק לאדם צמוד שיסייע לו. החשוד העיד בדיון כי בשל נכותו נפל במעצר ונפצע וכי הוא נזקק לעזרת עצורים אחרים כדי להתקלח, מצב שלא נעים לו. עוד טען כי נאלץ לזחול בכוחות עצמו מחוץ לתא המעצר, בעקבות הצתת מזרון בתא.

הסנגור גם ניסה להפחית מחומרת העבירות. הוא אמר כי האקדח היה ללא מחסנית ונועד רק לתת לו ביטחון. לגבי הסמים, טען כי הם היו מיועדים לצריכה עצמית. מנגד, ביקש נציג המשטרה להראות כי החשוד מסוכן ולא ניתן לשחררו למעצר בית. לדבריו, מדובר באדם עם עבר פלילי שסיגל לעצמו אורח חיים עברייני וכי מצבו הרפואי נגרם בגלל אותו אורח חיים. לדבריו, הסכסוך של החשוד עם אנשים אחרים והנשק שהחזיק ברשותו רק ממחישים את אותה מסוכנות. החלטת השופטת הייתה כי החשוד ישוחרר למעצר בית בעיר מגוריו, למרות חומרת העבירות המיוחסות לו, זאת נוכח מצבו הבריאותי ומשום שלא נמצא לו כלא טיפולי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אקדח וקוקאין נתפסו בתותב ובכסא גלגלים של קטוע רגל. דוברות משטרת ישראל
האקדח שנמצא בפשיטה/דוברות משטרת ישראל

המשטרה מיהרה לערער על ההחלטה ובית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את הערעור וקבע כי למרות מצבו הבריאותי של העצור, אינטרס הציבור גובר במקרה זה על האינטרס האישי של החשוד. מעצרו הוארך עד היום. עם הגשת כתב האישום, ביקשה היום המשטרה כי מעצרו יוארך עד תוך ההליכים המשפטיים נגדו.

גורם במשטרה אמר לוואלה כי "השוטרים עובדים ללא לאות במטרה לתפוס את העבריינים, למנוע ולסכל אירועי אלימות. במקרים רבים, אנחנו מקבלים מספר מצומצם של ימי מעצר ואף במקרים מסוימים מתקבלות החלטות שחרור, שמאלצות אותנו לפנות לערכאות גבוהות במטרה לאפשר את מיצוי החקירה. במקרה המדובר הצלחנו לשכנע את בית המשפט המחוזי ובכך להביא להגשת כתב אישום נגד החשוד כאשר הוא נמצא מאחורי סורג ובריח. חשוב להבין כי כל נשק שמוחזק ללא רישיון, יש לו מטרה אחת - להרוג חפים מפשע. כל נשק שנתפס היום מונע את הרצח של המחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully