וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבינים מה המוטיבציה מאחורי ההצעה לפיצול תפקיד היועמ"ש"

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 8:31

עו"ד ארז קמיניץ, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מתח ביקורת בריאיון ל-103FM על הצעת החוק שהגישו ח"כים בליכוד לפיצול התפקיד. "זה עוד מהלך, שאם לא יצליחו לפטר אותה, וכתבי האישום לא יבוטלו - אז הם ירצו לפצל", הסביר. נתניהו התנער מהצעות החוק שהוגשו

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

עו"ד ארז קמיניץ, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מתח ביקורת הבוקר (חמישי) על הצעות החוק שהוגשו לפיצול תפקיד היועמ"ש ואמר כי מבינים מה המוטיבציה העומדת מאחוריהן. "אני חושב שיש פה רצון לייצר עוד מהלך, אם מהלך הפיטורים של היועצת לא יצלח - אז ננסה במהלך אחר באמצעות פיצול התפקיד להוביל לכך שכתבי האישום בסופו של דבר או או ישהו או יבוטלו", אמר עו"ד קמיניץ בריאיון ל-103.FM

קמיניץ אמר את הדברים לאחר שאתמול הניחו 11 חברי כנסת בליכוד על שולחן הכנסת הצעה לפיצול התפקיד, שעתידה להעביר את הסמכויות הנוגעות לאכיפה פלילית נגד חברי ממשלה מהיועמ"ש לפרקליט המדינה.

לפי ההצעה שיזם ח"כ אלי דלל, שכבר הבהיר כי אין בכוונתו לקדם אותה, הסמכות בנוגע להחלטה על פתיחה בחקירה, העמדה לדין או כל החלטה אחרת הנוגעת להליך הפלילי נגד ראש הממשלה וחברי הממשלה, תהיה נתונה לפרקליט המדינה. בהצעת החוק נקבע כי תחילתו של חוק זה החל מהכנסת ה-26. עם זאת, פרקליט המדינה נבחר בוועדת איתור, ויהיה באפשרותו להשפיע על משפט של ראש ממשלה מכהן כמו במקרה של נתניהו.

בליכוד התנערו בהודעה רשמית מהצעת החוק הפרטית. "ההצעה כלל לא תואמה עם ראשי הקואליציה וראש הממשלה נתניהו לא היה שותף לה. הצעות חוק מסוג זה לא יקודמו ללא אישור ראשי הקואליציה ועל כן היא אינה עומדת על הפרק.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
תפוטר? תפוצל? גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

קמיניץ, שכיהן כמשנה תחת היועצים יהודה ויינשטיין ואביחי מנדלבליט, הוסיף: "קשה להתייחס להצעות האלה בצורה עניינית ומקצועית. לאורך השנים היו נימוקים לכאן ולכאן וענקי המשפט היו חלוקים בשאלה הזו, אבל קשה להתייחס להצעה הזו בצורה מקצועית כשאתה יודע מה המוטיבציה".

"אנחנו מסתכלים מה קורה, אנחנו חיים בשני יקומים מקבילים - ייקום מקצועי ויש את הייקום האמיתי הלא מקצועי, היקום שיש בו רצון להפוך, למשל מי שראה את הצעת החוק בתחילת הדרך של המהפכה המשטרית, של רוטמן כהצעה של וועדת חוקה לעניין מי מחייב את הממשלה, לא רק הייעוץ המשפטי אלא שום ייעוץ, אז איך אפשר להאמין שאנחנו בעולם מקצועי?", ביקר.

לאחרונה היועמ"שית בהרב מיארה זכתה למתקפה חריפה מכיוון הליכוד, כשהשר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם אמר בנאום שנשא במליאה כי היא "הבן אדם המסוכן ביותר למדינה". הוא התייחס גם לישיבת ממשלה מאותם ימים שעסקה בהנחיות בנושא אכיפת ההפגנות וקרא שלא בפעם הראשונה להדיח אותה. "עד שלא נזיז אותה משם, צריך להזיז אותה אתמול. היא נזק ביטחוני. היא מהווה סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. נזיז אותה ותראה שכל מי שעובר על החוק - ייענש על פי חוק. עבריין? פועלים נגדו", כך לדברי אמסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully