וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר למעצר בית את הקב"ט שירה באוויר בקטטה עם מפגינים בחצרים

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 12:55

הסנגורית של הקב"ט, עורכת הדין אפרת צרפתי, אמרה במהלך הדיון כי הוא פעל "בהתאם להוראות החוק", בעת שחש מאוים "לאחר שתקפו את אביו בבריונות". מצדו, נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרם של הקב"ט ואביו בשבעה ימים: "הייתה התנהגות אלימה של הקב"ט, גם במלל"

קטטה בין המוחים לתושבי קיבוץ חצרים במהלכה קצין הביטחון של הקיבוץ השתמש בנשקו וירה באוויר/דוברות המשטרה

בית משפט השלום בבאר שבע שחרר היום (שלישי) למעצר בית את קב"ט קיבוץ חצרים, שהשתמש בנשקו וביצע ירי באוויר במהלך קטטה שהתפתחה בין תושבי הקיבוץ לקבוצה של תומכי המהפכה המשפטית סמוך לשער הכניסה. זאת, בניגוד לעמדת המשטרה שדרשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים. הקב"ט צפוי להשתחרר מהמעצר ביום חמישי.

הסנגורית של הקב"ט, עורכת הדין אפרת צרפתי, אמרה במהלך הדיון כי הוא פעל "בהתאם להוראות החוק", בעת שחש מאוים "לאחר שתקפו את אביו בבריונות". צרפתי הוסיפה: "צר לי שהמשטרה החליטה לעצור אותם, הוא ואביו הם הקורבנות". "הוא ניסה לדבר עם המפגנים בנעם ורק אחרי שאביו הותקף והרביצו לו, והוא חש שאביו מאוים ושכוב על הרצפה - הוא ירה כדור אחד", הבהירה צרפתי.

מצדו, נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרם של הקב"ט ואביו בשבעה ימים. "הייתה התנהגות אלימה של הקב"ט, גם במלל. הוא שלף את נשקו וירה. יש לנו 11 פעולות חקירה", אמר. לפי נציג המשטרה, גם אביו של הקב"ט תקף את האנשים שהגיעו למקום, וזאת בניגוד לגרסתו של האב שטען שהגיב רק לאחר שהותקף על ידי המפגינים.

קטטה בין המוחים לתושבי קיבוץ חצרים במהלכה קצין הביטחון של הקיבוץ השתמש בנשקו וירה באוויר.. דוברות משטרת ישראל
קטטה בין המוחים לתושבי קיבוץ חצרים במהלכה קצין הביטחון של הקיבוץ השתמש בנשקו וירה באוויר./דוברות משטרת ישראל

בתום הדיון, השופט בדיון החליט לשחרר את הקב"ט ואת אביו למעצר בית. "ישנו חשד סביר הקושר את המשיבים לחשדות כי הפעולות שלהם הם כתגובה לאלימות שהופנתה לגביהם. הם נעדרים עבר פלילי. ניתן לראות לפי הסרטונים כי הייתה התלהמות בין שני הצדדים. לטעמי לא הייתה הצדקה לירי בנשק, וייתכן שההתלהמות הובילה לשימוש פזיז בנשק", אמר.

כוחות משטרת מרחב נגב שהוקפצו למקום לאחר ביצוע הירי עיכבו לחקירה שבעה בני אדם בחשד למעורבות באירוע, והחרימו את נשקו של הקב"ט. שניים מהחשודים שנחקרו, שוחררו לפי שעה בתנאים מגבילים.

זירת הירי בחצרים - קב"ט היישוב פתח באש במהלך הפגנה במקום. צילום: משטרת ישראל, מערכת וואלה
זירת הירי בחצרים - קב"ט היישוב פתח באש במהלך הפגנה במקום/מערכת וואלה, צילום: משטרת ישראל

בתוך כך, אמש משטרת ישראל פתחה בחקירה נוספת בעקבות תלונה שהתקבלה מאישה שחלון רכבה נופץ על ידי מפגין בעת שנסעה עם ילדיה ברכב סמוך להפגנה שהתקיימה נגד המהפכה המשפטית בירושלים.

במשטרה מסרו כי מחקירה ראשונית עולה שאחד המפגינים שצעדו על הכביש באותו העת גרם נזק במכוון לשמשה האחורית ברכבה של האישה, לאחר שהכה עליה בחוזקה עם דגל שהיה בידו והיא התנפצה. והוסיפו: "המשטרה תפעל לאתר ולמצות את הדין עם החשוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully