וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר המגזר העסקי: "נתניהו מוכן לשבת עם לפיד וגנץ, הם חייבים להיכנס ביחד בחדר"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 9:30

דובי אמיתי סיפר בריאיון ל-103FM על השיחות עם ראש הממשלה בנוגע לפשרה שתאפשר להעביר את עילת הסבירות בהסכמה רחבה: "הוא אמר 'אני מוכן עכשיו', אבל הם לא באים". על האפשרות להשבתת המשק: "צריך לפעול בכל כלי, אתם תראו סגירה של המגזר הפרטי עסקי שלא ראיתם בחיים"

מכת"זית מופעלת מול מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 24 ביולי 2023/אחים לנשק

יו"ר המגזר העסקי, דובי אמיתי, סיפר הבוקר (שני) על השיחות שלו ושל יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפשרה על עילת הסבירות, החוק הראשון במהפכה המשפטית שצפוי לעבור היום סופית בכנסת, ואמר כי "הוא מוכן לשבת עם בני גנץ ויאיר לפיד, והם קיבלו ממני את המסר הזה". את הדברים אמר ב"שבע תשע" עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM.

"אני לא יודע מה יהיה בבית הנשיא, אני יודע מה אני מתכוון לומר לו. קודם כול ההתמקדות צריכה להיות באיך מביאים את שני הצדדים להסתכל אחד לשני בעיניים בבית הנשיא. עד עכשיו לא הצלחנו", טען אמיתי. "ראש הממשלה אמר לי 'דובי, אני מוכן עכשיו לקרוא, אבל הם לא באים'. לכן אני בא ואומר להם ולכולם - תפסיקו לשחק פוליטיקה".

עוד איים יו"ר המגזר העסקי להשבית את המשק, אם החקיקה תעבור בלי הסכמה רחבה. "העסק הולך וקורס לנו מול העיניים. השטח מתחיל להכתיב מהלכים, אנשים בכירים ביותר בעולם העסקי מרגישים שעל פי צו מצפונם הם לא יכולים להמשיך ולשבת מנגד", אמר. "הייתה החלטה שהגיעה מכל הקצוות - לעצור את הפעילות העסקית של המגזר הפרטי".

רה"מ יאיר לפיד ובני גנץ. ראובן קסטרו
"צריך לפעול מול הפוליטיקאים משני הצדדים", לפיד וגנץ/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו  בהצהרה לתקשורת 20.07.2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מוכן לשבת עם גנץ ולפיד". ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"צריך לפעול בכל כלי אל מול הפוליטיקאים משני הצדדים. אני רואה בהם את האחראים", האשים אמיתי. "אני חושב שניתן וצריך להשתמש בכל כלי שיש. אתם תראו סגירה שלא ראיתם בחיים של המגזר הפרטי עסקי. זה מגיע מלמטה. כשזה מגיע מלמטה זה עוצמתי".

לדבריו, בשעה 10:30 הוא ויו"ר ההסתדרות ייפגשו בבית הנשיא כדי לגבות את יצחק הרצוג במאמצי הפשרה שהוא מוביל. "עבדנו ביומיים האחרונים בשני צירים נפרדים, היום אנחנו מאחדים את הצירים. יש לנו זמן ואני לא מתכוון לנוח דקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully