וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב קיש נגד גל הסרבנות: "אנשים קיצונים, אסור להתקפל"

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 11:26

שר החינוך יצא בריאיון ב-103FM נגד המילואים שהודיעו על הפסקת השירות בשל צמצום עילת הסבירות: "לא יכול להיות שקבוצת אנשים עם חולצות בצבע זית ינהלו את המדינה". על החשש מכשירות חיל האוויר, אמר כי "פגיעה לא תהיה ביום אחד. אחרי יומיים יראו שלא קרה דבר לדמוקרטיה"

בווידאו: מאות מתומכי ומתנגדי המהפכה המשפטית בתפילה משותפת בכותל: "למנוע קרע בעם"/אלי אלי, התנועה הרפורמית, עודד כספי

שר החינוך יואב קיש תקף הבוקר (ראשון) את אנשי המילואים שהודיעו כי יפסיקו לשרת בצה"ל בעקבות קידום החוק לצמצום עילת הסבירות כחלק מהמהפכה המשפטית ואמר כי מדובר ב"אנשים קיצונים". לדברי קיש, טייס בעצמו, הטייסים שהודיעו על כך לא יחזרו לטוס בעתיד. את הדברים אמר בריאיון לינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM.

"יש הרבה מאוד שימשיכו לטוס, שלא מכניסים את הצבא לפוליטיקה", אמר בהתייחס לחשש מכשירות חיל האוויר. "פגיעה לא תהיה ביום אחד. החוק יעבור מחר, כך אני מאמין, אסור לנו להתקפל, יעברו יומיים-שלושה ויראו שלא קרה שום דבר לדמוקרטיה".

שר החינוך יואב קיש. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
"אנשים קיצונים". השר קיש/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

"אין לימין שום אפשרות מלבד להעביר את החוק. לא יכול להיות שקבוצת אנשים עם חולצות בצבע זית ינהלו את המדינה", הוסיף. "צמצום עילת הסבירות לא יעשה פה חורבן בית ולא דיקטטורה. החשש הוא מה יקרה הלאה. אני מצפה מכולם לעשות פאוזה ולהירגע. החוק יעבור, ניכנס לשיח, אסור לנו להכניס את הצבא לפוליטיקה ואסור לימין לוותר על החקיקה כי המשמעות היא שהדמוקרטיה נמחקה".

"יש מוטיבציות להוביל למשבר בכוח, אנחנו לא במקום הזה. הלכנו באירוע בכל הכוח, זה נבלם. הייתי בשיחות, ראינו שבנושא עילת הסבירות הפערים לא רחוקים. כשרצינו להמשיך עם זה, לפיד וגנץ פוצצו את השיחות", טען שר החינוך. "זה לא יהיה דרמה אם זה יעבור. לא נלך למתווה קיצון, נלך למקום שבו אנו מקשיבים לצד השני. גם בפסקת ההתגברות יש צעד אחורה. הימין הוכיח שהוא המבוגר האחראי, בסוף אחים אנחנו. מצד שני לא יהיה מצב שבו נוותר על כל מה שאנחנו רוצים לעשות".

תפילה משותפת בכותל המערבי, 23 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"למנוע קרע בעם". תפילה משותפת של תומכי ומתנגדי הרפורמה, הבוקר/פלאש 90, חיים גולדברג

הבוקר, מליאת הכנסת נפתחה באופן חריג בשעה 10:00 לקראת דיון ממושך על הצעת חוק יסוד: השפיטה לצמצום עילת הסבירות, הראשון במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. הדיון צפוי להימשך כ-26 שעות, אלא אם האופוזיציה תנסה להפתיע מוקדם יותר את הקואליציה עם הצבעה לא מתוכננת. הוא צפוי לעבור סופית בכנסת מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully