וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ עבר השתלת קוצב לב, ומסר: "שלומי מצויין, מחר אחזור לחבריי בכנסת"

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 16:54

שבוע לאחר שאושפז לראשונה, עבר ראש הממשלה בהצלחה הליך השתלת קוצב לב, לאחר שמכשיר הניטור שהושתל בליבו הראה שעליו לבצע את הניתוח באופן מיידי. לוין מילא זמנית את מקומו. ישיבת הממשלה והפגישה עם הרמטכ"ל נדחו. נתניהו: "אני מרגיש מצויין"

נתניהו יעבור הלילה הליך להשתלת קוצב לב/לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הלילה (ראשון) בהצלחה הליך להשתלת קוצב לב בבית החולים שיבא תל השומר - שבוע לאחר שאושפז בבית החולים לאחר שהתמוטט בביתו. בהודעה שמסר לציבור טרם ההליך, אמר: "אני מרגיש מצוין אבל אני מקשיב לרופאים שלי". לפי שעה, שר המשפטים יריב לוין אושר כממלא מקומו של נתניהו באופן זמני.

"לפני שבוע שמו לי מכשיר ניטור והמכשיר הזה צפצף הערב ואמר שאני צריך לקבל קוצב לב, ואת זה אני צריך לעשות עוד הלילה", אמר נתניהו בהודעה שפרסם, והוסיף: "אני מרגיש מצוין אבל אני מקשיב לרופאים שלי. עד לדקות האחרונות דיברתי עם עמיתיי ואני מקווה שתושג הסכמה. בכל מקרה הרופאים אומרים לי שאני צפוי להשתחרר מחר אחר הצהריים ואגיע לכנסת להצבעה". במהלך הלילה הודו הרופאים כי הבדיקות של נתניהו בשבוע שעבר לא יצאו תקינות: "הייתה הפרעה באק"ג, שבעקבותיה הוא עבר את הבדיקה הפולשנית".

כמה שעות לאחר מכן, הודיע בית החולים שיבא כי ההליך הרפואי עבר בהצלחה. "במהלך הלילה התריע מכשיר הניטור של ראש הממשלה נתניהו על הפרעת קצב בליבו. בהמלצת רופאיו, הוחלט להשתיל בליבו קוצב לב", מסר המרכז הרפואי, "ההליך התבצע תחת טשטוש, על ידי פרופ' רועי בינרט ופרופ' איל נוף, ועבר בהצלחה, ללא סיבוכים. מצבו הרפואי של ראש הממשלה טוב, והוא יישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית בשיבא". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה חש בטוב וצפוי להשתחרר בהמשך היום.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 17 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
"מרגיש מצויין אבל מקשיב לרופאים שלי", נתניהו/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

נתניהו בהודעה ראשונה מבית החולים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי הניתוח: ״אני מבקש להודות לרבים מכם שדרשתם לשלומי, שלומי מצוין. מחר בבוקר אני מצטרף לחברי בכנסת.״/דוברות ראש הממשלה

בסרטון ראשון שפרסם נתניהו מבית החולים שיבא - תל השומר, הוא הודה לציבור שדרש בשלומו ולצוות הרפואי שטיפל בו, ואמר: "מבקש להודות לרבים רבים שדרשתם בשלומי ולהודות לצוות המצוין בשיבא שמלווה אותי", אמר נתניהו, והוסיף: "כפי שאתם רואים שלומי מצוין אנחנו ממשיכים במאמצים להשלים את החקיקה, וגם במאמצים לעשות את זה בהסכמה - מחר בבוקר אני מצטרף לחבריי בכנסת, בינתיים תודה רבה לכם".

בעקבות ההליך הרפואי, הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני את מינויו של שר המשפטים יריב לוין כממלא מקום ראש הממשלה בזמן הניתוח שעבר. ישיבת הממשלה שתוכננה להיום נדחתה. גם הדיונים הביטחוניים שנתניהו היה אמור לערוך ופגישותיו עם הרמטכ"ל בוטלו.

הבוקר, שר הביטחון יואב גלנט הגיע לבית החולים שיבא ונפגש עם נתניהו. בלשכת גלנט טוענים כי הוא הגיע לשיבא בכל מקרה לבדיקות, נכנס למחלקה שבה אושפז נתניהו, אך לא בטוח שייפגשו. אתמול פורסם כי גלנט אמר ש"המצב מדאיג מאוד", וכי הוא פועל מול ראשי הקואליציה להביא לדחיית יציאת הכנסת לפגרה, על מנת לאפשר דחייה של חקיקת צמצום עילת הסבירות, שתאפשר לצדדים להגיע להסכמה רחבה.

בנימין נתניהו | יריב לוין. ראובן קסטרו
יחליף את נתניהו, יריב לוין/ראובן קסטרו

לפני כשבוע, פונה ראש הממשלה נתניהו לבית החולים שיבא תל השומר לאחר שאיבד את הכרתו בביתו והתמוטט. לאחר שאושפז, טען ראש הממשלה כי מדובר בהתייבשות. "ביליתי עם רעייתי בשמש, זה לא רעיון טוב", מסר נתניהו בהודעה והודה לרופאיו. בבית החולים, לעומת זאת, טענו כי הוא נשאר במחלקה הקרדיולוגית. ביום למחרת, עבר ראש הממשלה בדיקות קרדיולוגיות נוספות בבית החולים, ואחריהן שוחרר. בין היתר, עבר נתניהו בדיקת EPS בצנתור, והושתל לו מנטר קצב לב (ILR). מלשכתו נמסר כי הבדיקות תקינות.

לראש הממשלה יש אפשרות להכריז מראש על נבצרות לתקופה מוגבלת מראש ולהודיע לממשלה על ממלא מקום זמני על פי בחירתו. כך עשה בינואר האחרון כשביצע בדיקות רפואיות והודיע על נבצרות זמנית וממלא המקום היה השר לשעבר אריה דרעי. בהתאם לחוק הנבצרות שאושר בכנסת במרץ האחרון, רק ראש הממשלה יכול להודיע על יציאתו לנבצרות מסיבות רפואיות ובמידה והוא אינן יכול להכריז בעצמו על נבצרותו נדרשת הצבעה בממשלה ובכנסת שבה נדרש רוב של 3/4 משרי הממשלה ו-2/3 בוועדת הכנסת כדי להכריז על נבצרות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully