וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא פרי, שרצח את אשתו אסתר אהרונוביץ', לא הורשע ברצח בנסיבות מחמירות

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 11:48

משפחת הנרצחת תקפה את ביהמ"ש: "אין צל של ספק שמדובר ברצח בכוונה תחילה ובשקילה, זו השפלה". זאת, לאחר שהרופא ירה ב-2019 5 כדורים בזוגתו בביתם במושב תלמי אליהו, אחרי שהחלה בנקיטת צעדים משפטיים נגדו בגין סכסוך כספי

בווידאו: דיון במשפט גיורא פרי הנאשם ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ'/צילום: שי מכלוף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (חמישי) את גיורא פרי ברצח אשתו אסתר אהרונוביץ', בביתם במושב תלמי אליהו שבחבל אשכול בנובמבר 2019. פרי, רופא במקצועו שהתמחה ברפואה פנימית ודחופה, ירה באשתו חמישה כדורים לאחר שהחלה בנקיטת צעדים משפטיים נגדו, בגין סכסוך כספי. בית המשפט הרשיע אותו בעבירה של רצח בכוונה, ולא בנסיבות מחמירות: "לא נמצאה סיבה שלא להסיק את המסקנה המתבקשת כי הנאשם רצח את המנוחה בכוונה".

משפחתה של אהרונוביץ' תקפה את בית המשפט, על כך שלא הרשיעו את פרי ברצח בנסיבות מחמירות, העבירה המחמירה ביותר. "לא היה פה שום צל של ספק שמדובר ברצח בכוונה תחילה ובשקילה", אמרה בתה, מעיין נגיד. "הוא ניסה לרצוח אותה חודשיים לפני הרצח ונופף באקדח. הוא היה צלול בדעתו, תכנן לרצוח אותה, הכין דרכונים וכסף במטרה לברוח. אם זו לא הכנה מוקדמת אני לא יודעת מה כן.

"אני מרגישה מושפלת. בא לי לצרוח בשביל כל הנשים היום במדינת ישראל שסובלות מאלימות. אני מקווה שכל המדינה תקום על הרגליים. אין עונשים מחמירים לרוצחים וזה רק נותן להם לגיטימציה. לא יעלה על הדעת שהוא לא יורשע ברצח בנסיבות מחמירות. אין לי הסבר".

אהרונוביץ', אם לארבעה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, עבדה כגננת ומורה למוזיקה. השניים היו נשואים במשך כעשור.

הכרעת הדין של ד"ר גיורא פרי נאשם ברצח אשתו אסתר אהרונוביץ' בביתם בתלמי אליהו, בימ"ש מחוזי באר שבע, 20 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
גיורא פרי בהרשעתו, היום/אתר רשמי, ללא

הרכב בית המשפט ברשות סגן הנשיאה השופט אריאל ואגו, השופט אריאל חזק והשופט אלון אינפלד, קבע כי ישנן ראיות רבות מהן ניתן להסיק תכנון או החלטה מראש לרצוח - אך עורכי הדין המייצגים את הנרצחת לא הצליחו להוכיח שהירי שגרם למותה לא היה ספונטני. בזירה לא נמצאה נתון חד-משמעי על תכנון מראש, לדברי השופטים.

על פי כתב האישום, בין השניים היה סכסוך על רקע כספי, שבעקבותיו החלה אהרונוביץ' בנקיטת צעדים משפטיים נגד פרי. בוויכוח שהתקיים ביניהם כחודשיים לפני הרצח, אחז פרי באקדח באופן שהבהיל את אהרונוביץ'.

בעת ששהה בחו"ל, בעשרת הימים שקדמו לרצח, היא העבירה את חפציו לדר אחר בבית וכן החביאה את אקדחו - וכששב אמרה לו כי לא תשיב לו את האקדח עד שיעזוב את ביתם. למחרת, ביום הרצח, על פי כתב האישום, אמור היה להגיע שליח ולמסור מסמכים משפטיים לפרי, ואהרונוביץ' תיאמה עם השליח כי יעדכן אותה על כך כדי שתוכל לצאת מן הבית בזמן, משום שחששה מתגובתו של בן זוגה. בנוסף, היא תיאמה עם בתה שתהיה בסביבה ותוכל לבוא לעזרתה במידת הצורך.

אסתר אהרונוביץ'. באדיבות המשפחה
אסתר אהרונוביץ'/באדיבות המשפחה

עוד נטען בכתב האישום כי אחר הצהריים שהו פראף פרי ואהרונוביץ' יחד בבית, אז נטל פראף פרי את האקדח וירה חמש פעמים לעבר המנוחה ונמלט מהמקום במכוניתו. על פי כתב האישום, את כדור האקדח שגרם למותה, ירי פראף פרי בעורפה כאשר אהרונוביץ' כבר הייתה שרועה על הרצפה.

לאחר שנורתה למוות, נתפס פרי כשברכבו 700 אלף שקלים, מזוודות וגם כדורים רפואיים שאיתם על פי החשד ניסה לשים קץ לחייו. הוא אושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע כמה ימים ללא הכרה, לאחר שנפגע בינוני, ככל הנראה במהלך מרדף משטרתי, כשניסה על פי החשד להימלט מזירת הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully