וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת העצמאות, נגד אויב מבית": יוצאי סיירת מטכ"ל על ההחלטה להפסיק את ההתנדבות

16.7.2023 / 19:42

בשיחה עם וואלה!, שניים מהחותמים סיפרו על הלבטים סביב ההחלטה, המהלכים שהפכו אותה עבורם להכרחית, והשאלה כיצד יפעלו ברגע האמת. "ההחלטה הזאת קרעה אותי מבפנים לחלוטין. זה לא מה שחונכנו עליו", הסבירו. "הבנתי שאם לא אעשה מעשה דרמטי עתיד הילדים שלי בסכנה"

בוידאו: השבת ה-28 למחאה: המונים מפגינים ברחבי הארץ/מערכת וואלה!
"אחת ההחלטות הקשות בחיי"

מאות לוחמי סיירת מטכ"ל שלחו היום (ראשון) מכתב למפקד היחידה המודיע על סירובם להמשיך בשירות המילואים, אם לא תיעצר החקיקה לביטול עילת הסבירות שמקדמת הממשלה. בכך, הלוחמים הצטרפו לגל מכתבים דומה מיחידות מובחרות נוספות.

בשיחה עם וואלה! הם סיפרו על הלבטים סביב ההחלטה, המהלכים שהפכו אותה עבורם להכרחית, והשאלה כיצד יפעלו ברגע האמת.

שי התגייס ליחידה בשירות הסדיר ומתנדב למילואים עד היום. "זאת אחת ההחלטות הקשות בחיי, מעולם לא נכנסו עניינים של מדיניות הממשלה לתוך הצבא או היחידה. עשינו כל מה שנדרשנו באהבה בלי קשר לאם צריך להיות בשטחים או שיקולים פוליטיים אחרים. אבל הממשלה הנוכחית החליטה שהיא כבר לא יהודית ודמוקרטית, אלא רק יהודית. היא מפרה את החוזה שלה עם האזרחים והמשרתים ומפרה את רוח צה"ל, ולא נותר לנו אלא לעשות את המעשה הזה", אמר.

מכתב יוצאי סיירת מטכ"ל

שיירה שמובילים פקודיו של יוני נתניהו מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומהצנחנים אשר לקחו חלק במבצע יונתן לקראת טיסתו של רה"מ נתניהו לברלין, נתב"ג, 15 במרץ 2023. ראובן קסטרו
שיירה שהובילו פקודיו של יוני נתניהו מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומהצנחנים שלקחו חלק ב"מבצע יונתן". נתב"ג, מרץ 2023/ראובן קסטרו
"אנחנו שוב נלחמים את מלחמת העצמאות של ישראל, הפעם נגד אויב מבית"

"אין ספק שאני נמצא בקונפליקט. אבל המעשה שלנו קטן לאין שיעור מהמעשים שעושה הממשלה, ואם היא תצליח - הקרע והנזק יהיו גדולים לאין ערוך מהדבר המווסת שאנחנו עושים", טען.

ההחלטה, כך הוא מספר, לא התקבלה בקלות ראש. "כל חודש פברואר ישבתי דומע עם מכתב למפקד היחידה בתחושה שאני לא יכול ליישם את מדיניות הממשלה בתפקידי ביחידה. גנזתי אותו כי הרגשתי שעוד לא הגיע הרגע לשלוף את הכלי הזה", שחזר.

"ברגע שהממשלה תצליח לחוקק חוק שיפגע בעילת הסבירות, זה יהיה צעד ענק לפגיעה גדולה בדמוקרטיה, והפיכתנו למיני דיקטטורה, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. אני לא יכול להתנדב תחת דיקטטור", הבהיר.

"אנחנו שוב נלחמים את מלחמת העצמאות של ישראל, הפעם נגד אויב מבית. אני עומד לשירות המדינה, נשבעתי להגן עליה ולחרף את חיי. לא אוכל לעשות זאת יותר, גם אם תהיה מלחמה", הוא מצהיר, אך בקולו נשמע הקושי להגיד זאת בפה מלא. "זאת לא הדילמה של הממשלה כרגע, אז גם לא שלי. היא לא מתעסקת עם הבעיה האיראנית, ותראה מה קורה בגבול לבנון. מתעסקים רק בשינוי שיטת המשטר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
סיירת מטכ"ל עם סרבלים לאחר ההשתלטות, משה דיין עולה למטוס החטוף, מפקדים בכירים. (רון אילן) באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, דובר צה"ל
לוחמי סיירת מטכ"ל לאחר ההשתלטות על מטוס סבנה, 1972/דובר צה"ל, (רון אילן) באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון
"דילמה בין שירות המדינה מול ההבנה שאם לא אעשה משהו - עתיד הילדים שלי בסכנה"

"ההחלטה הזאת קרעה אותי מבפנים לחלוטין. זה לא מה שחונכנו עליו", הודה א', שחתם על המכתב אחרי 20 שנות מילואים.

"לא חשבתי שאי פעם אצטרך להתמודד עם סיטואציה כזאת. זו סוג של עקדת יצחק. המקום שהודעתי שאפסיק להתנדב בו הוא כמו משפחה, הוא עיצב את האישיות שלי. זאת דילמה בין שירות המדינה מול ההבנה שאם לא אעשה מעשה דרמטי עתיד הילדים שלי בסכנה".

עוד הוא טען: "רוכך זאת מכבסת מילים. מי שמנהל את התהליכים הם אותם אנשים שהלכו על בליץ חקיקה, הם שינו אסטרטגיה, לא עמדה. בעיניים שלי, לבצע הליך חד צדדי כזה זה מאוד דרמטי. בית המשפט מחליט באירועים ספורים מתי החלטות הן לא סבירות וחייבים את זה. אחרת הרסן מותר ויהיה כאוס".

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
המחאה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב. אמש/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין
"מי שישפוט אם פגעתי בביטחון המדינה הוא הזמן"

א' מתגורר מעבר לקו הירוק ומדגיש שאינו מגדיר עצמו שמאלני. "יש לי חברים בלב לבה של ההתיישבות, אבל השינוי של כללי המשחק לא לגיטימי", הסביר. הוא הודף את ההאשמות שמופנות כלפי החותמים. "מי אחראי למשבר? אני בסוף אזרח פשוט, לבוא אליי בתלונה אחרי מאות ימי מילואים, ולהגיד בגללך ביטחון המדינה ייהרס, איפה הצד השולט? המערכת צריכה להגיד רגע, אולי התהליך פגום. לא נאמר לרגע שהעסק עוצר".

לדבריו, "אנחנו מעמיקים את המשבר הנוכחי כדי לייצר מציאות יפה יותר מחר. אם נוריד את הראש ונגיד זו רק עילת הסבירות לך תדע מה יהיה. כל אחד צריך לפעול לפי צו מצפונו, ומבחינתי זאת השעה לפעול. מי שישפוט אם פגעתי בביטחון המדינה או עזרתי - הוא הזמן".

"עשיתי את הצעד הזה בתור אמירה מפורשת שאשעה את התנדבותי", הבהיר. "אני לא יודע איך אפעל ברגע האמת, אבל אם יקראו לי אני מניח שאסרב. אני חושב שגם המשרתים הפעילים יעשו כמוני. מי שחתם על המכתב שקל את זה טוב טוב עם עצמו. אנחנו יודעים שהמשמעות יכולה להיות גם שנודח, ואפילו בבושת פנים. החלטתי שהסיכון שווה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully