וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד שייטת 13 לשעבר: משהה את התנדבותי עד לעצירת המהפכה המשפטית

נבו ארז, שמילא שורה של תפקידים במוסד ומונה לאחרונה לעמוד בראש צוות התחקיר למבצע "מגן וחץ", הודיע למפקדיו על השהיית התנדבותו עד לעצירת החקיקה. זאת, ברקע התגברות מחאת המילואימניקים נגד הרפורמה שמבקשת הממשלה להעביר

מפקד שייטת 13 לשעבר, אלוף משנה במילואים נבו ארז, הודיע כי הוא משהה את התנדבותו למילואים במחאה נגד המהפכה המשפטית - כך פורסם הבוקר (ראשון) ב"הארץ". ארז בן ה-57 עשה את רוב שירותו בצה"ל כלוחם וכמפקד בקומנדו הימי, ופיקד על שתי יחידות מובחרות - השייטת ויחידת המסתערבים. ב-2006, כמפקד השייטת, הוא הוביל פשיטה של היחידה תוך כדי מלחמת לבנון השנייה, על מפקדה של חיזבאללה בעיר צור.

ארז, שכיהן גם בשורת תפקידים במוסד, מונה לאחרונה לעמוד בראש אחד מצוותי התחקיר הפנימיים לבדיקת מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה. הצוות בראשותו חוקר את סדרת ההתנקשויות בבכירי הג'יהאד האסלאמי ברצועה בזמן המבצע. הבוקר הוא כתב למפקדיו באגף המבצעים כי החליט להשהות את שירותו במילואים, כולל יום מילואים שתוכנן השבוע, במחאה על המשך החקיקה.

שייטת 13. דובר צה"ל
לוחם בשייטת 13, ארכיון/דובר צה"ל

בימים האחרונים עומד הרמטכ"ל, הרצי הלוי, תחת ביקורת חריפה ברקע התגברות המחאה וההחלטה לא לנקוט עמדה ברורה נגד האיומים לסרבנות מצד משרתי מילואים בצה"ל, ובפרט נגד הטייסים שהתריעו כי לא יתנדבו לשירות מילואים פעיל בטייסות. ברקע התגברות המחאה, מאז הפסקת השיחות בבית הנשיא והחקיקה החד צדדית של הקואליציה, שוגרו שורה של מכתבי התרעה על הפסקת התנדבות לשירות מילואים, בין היתר בסיירת מטכ"ל, חיל האוויר וחיל הרפואה.

"הרמטכ"ל עד עכשיו אמר בשיחות עם הפורומים הבכירים בצה"ל כי לא כל מי שחותם על עצומה הוא סרבן. סרבן הוא מי שקיבל צו מילואים ולא הגיע למילואים כחלק מהמחאה". אמר גורם צבאי רשמי שבקיא בשיחות שניהל הרמטכ"ל בחודש האחרון כחלק מההיערכות של צה"ל לגל מחאות נוסף. לדבריו, "לכן, אין כל כוונה לנקוט נגד החותמים בצעדים משמעתיים. מה כן? יש להרבות בשיחות".

מובילי המאבק של המילואימניקים טוענים כי "הרמטכ"ל עוצם עיניים והוא עלול להתעורר בוקר אחד עם פגיעה חמורה בכשירות המבצעית. האסטרטגיה של הרמטכ"ל מחפה על חוסר שליטה במערך המילואים". גל המחאות הראשון נגד המהפכה המשפטית חלף עם תחילת השיחות בין ראשי הקואליציה והאופוזיציה בבית הנשיא, אך לאחר הפסקתן - החל גל מחאות נוסף בקרב חיילי המילואים בעידוד קצינים בכירים לשעבר, ובהם גם רמטכ"ל בדימוס ואלופים במילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully