וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות הסרבנות מתגברים, ולצידם ביקורת על הרמטכ"ל: "עוצם עיניים"

16.7.2023 / 7:07

מובילי מחאה טענו כי "הלוי עלול להתעורר בוקר אחד עם פגיעה חמורה בכשירות המבצעית". ביקורת חריפה נמתחה גם על גלנט ש"יישר קו עם נתניהו": "יזכר לעולם כשר הביטחון שהחריב את המערכת". בצה"ל סירבו להתייחס לאיומים: "לא מוכרים חיילי מילואים שקיבלו צו ולא הגיעו"

בווידאו: הרמטכ"ל נגד האיומים בסרבנות: "אין לנו את הרשות לא להתייצב לכל אתגר ומשימה"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, עומד בימים האחרונים תחת ביקורת חריפה ברקע התגברות המחאה וההחלטה לא לנקוט עמדה ברורה נגד האיומים לסרבנות מצד משרתי מילואים בצה"ל, ובפרט נגד הטייסים שהתריעו כי לא יתנדבו לשירות מילואים פעיל בטייסות. ברקע התגברות המחאה, מאז הפסקת השיחות בבית הנשיא והחקיקה החד צדדית של הקואליציה, שוגרו שורה של מכתבי התראה על הפסקת התנדבות לשירות מילואים, בין היתר בסיירת מטכ"ל, חיל האוויר וחיל הרפואה.

"הרמטכ"ל עד עכשיו אמר בשיחות עם הפורומים הבכירים בצה"ל כי לא כל מי שחותם על עצומה הוא סרבן. סרבן הוא מי שקיבל צו מילואים ולא הגיע למילואים כחלק מהמחאה". אמר גורם צבאי רשמי שבקיא בשיחות שניהל הרמטכ"ל בחודש האחרון כחלק מההיערכות של צה"ל לגל מחאות נוסף. לדבריו, "לכן, אין כל כוונה לנקוט נגד החותמים בצעדים משמעתיים. מה כן? יש להרבות בשיחות".

למרות המאמץ של רא"ל הלוי ושאר האלופים להתעלם מגל המחאה, העצומות, והקריאות של הרמטכ"לים לשעבר והאלופים במיל' - מובילי המאבק של המילואימניקים טוענים כי "הרמטכ"ל עוצם עיניים והוא עלול להתעורר בוקר אחד עם פגיעה חמורה בכשירות המבצעית. האסטרטגיה של הרמטכ"ל מחפה על חוסר שליטה במערך המילואים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023/צילום מסך, דובר צה"ל

גל המחאות הראשון נגד המהפכה המשפטית חלף עם תחילת השיחות בין ראשי הקואליציה והאופוזיציה בבית הנשיא, אך לאחר הפסקתן - החל גל מחאות נוסף בקרב חיילי המילואים בעידוד קצינים בכירים לשעבר, ובהם גם רמטכ"ל בדימוס ואלופים במילואים.

בסוף השבוע האחרון, התפרסם בוואלה! כי שישה אנשי צוות אוויר הודיעו על הפסקת התנדבות בחיל האוויר, ולפי גורמים בצבא זוהי רק ההתחלה, לפי ההערכות בצבא בשבוע הקרוב ידווחו אנשי צוות אוויר נוספים על הפסקת התנדבות. עוד פורסם בוואלה! מכתב של חיילי מילואים במגוון תפקידים בסיירת מטכ"ל וכוונתם להפסיק לשרת במילואים ביחידה שבה שירת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מפקד סיירת מטכ"ל, שקיים כבר סבב שיחות עם קצינים ולוחמים במילואים וביקש להימנע משימוש בשם היחידה, הדגיש כי ינקוט בצעדים נגד מי שלא יגיע לשירות מילואים והבהיר כי עד כה לא היה סירוב לצווי מילואים ביחידתו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שר הביטחון יואב גלנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
שר הביטחון יואב גלנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023/צילום מסך, דובר צה"ל

גורמים הבקיאים בהתארגנות של צוותי האוויר, מערך הבקרה והיחידות המיוחדות בחיל האוויר, אמרו כי בתום השיחות שהתקיימו השבוע הוסכם להשהות את ההחלטה על הפסקת ההתנדבות לשירות מילואים: "זו תהיה פעם אחת וממנה לא תהיה חזרה". לדברי מילואימניקים, רק ביממה האחרונה, שוגרו כ-100 מכתבים אישיים של אנשי מילואים ממערכים שונים שהודיעו שלא יגיעו להתנדב לשירות מילואים, ובהם גם בחיל הרפואה.

לצד הביקורת שנשמעת על התנהלות הרמטכ"ל, לאחרונה צפה גם ביקורת נגד שר הביטחון יואב גלנט שנראה כי יישר קו עם מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו. רם, נציג המילואימניקים של מערך המ"מ (מבצעים מיוחדים) מסר כי "יואב גלנט צריך להודיע במיידי לראש ממשלת ישראל שמערכת הביטחון הישראלית בסכנת אובדן כשירות מיידית ושהאיום הקיומי היחידי על ישראל הוא ההפיכה המשטרית ואובדן הדמוקרטיה. יואב גלנט ייזכר לעולם כשר הביטחון שהחריב את מערכת הביטחון ושבגללו אלפי לוחמי צה"ל לא יוכלו לצאת מהארץ החל מעוד שבוע בגלל חשש מבית הדין בהאג".

בצה"ל החליטו לפי שעה שלא להגיב לפרסומים. אולם גורם צבאי רשמי ומוסמך אמר לוואלה! כי "לא אתייחס לשיחות אישיות שמנהל מפקד סיירת מטכ"ל ולא לעצומות שמוגדרות כהצהרות בלבד. לא מוכרים לנו חיילי מילואים שקיבלו צו ולא הגיעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully