וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גנץ סוגר על נתניהו; רוב הציבור סבור כי הקריאות לסרבנות מסכנות את ישראל

מסקר מעריב עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מתכווצת ל-28 מנדטים - שניים בלבד יותר מהמחנה הממלכתי. יש עתיד נחלשת, החרדים שומרים על כוחם. 53% מסכימים כי המחאה מחלישה את צה"ל. ומה חושבים על כך מצביעי מפלגות האופוזיציה? | כל הנתונים

בווידאו: לא לסרב להתגייס למילואים: "המשיכו להגן על הארץ בגיחות ובמחאות"/ערוץ הכנסת

ברקע המשך קידום צמצום עילת הסבירות, מפלגת הליכוד מאבדת מכוחה - כך עולה היום (שישי) מסקר מעריב. על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת השלטון הייתה מקבלת 28 מנדטים, אחד פחות מהשבוע שעבר. היא אומנם עדיין הסיעה הגדולה בכנסת, אך הפער שלה מהמחנה הממלכתי מצטמצם לשני מנדטים בלבד, שכן מפלגתו של בני גנץ שומרת על כוחה ומקבלת 26 מנדטים. עם זאת, מצב הגושים לא משתנה, כשהאופוזיציה הנוכחית מקבלת 66 מנדטים, לעומת 54 לקואליציה בראשות בנימין נתניהו.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד נחלשת לפי הסקר בשני מנדטים ומתייצבת על 18. עוד עולה מהנתונים כי החרדים שומרים על כוחם ביחס לסקר הקודם, עם תשעה מנדטים לש"ס ושבעה ליהדות התורה. מי שמתחזק בסקר הן חד"ש-תע"ל וישראל ביתנו, שעולות מחמישה מושבים בכנסת לשישה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 2 ביולי 2023. רוני כנפו
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 2 ביולי 2023/רוני כנפו

הציונות הדתית ועוצמה יהודית נותרות על חמישה מנדטים, כך שהן חלשות משמעותית מכוחן היום בכנסת. גם רע"ם נשארת יציבה עם חמישה מנדטים, מספר זהה למרצ, שמתחזקת במנדט. גם בסקר הזה, כמו בכל אלה שלפניו, העבודה לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 1.8% מהקולות. בל"ד גם היא נשארת מחוץ לכנסת עם 1.9%.

עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור מסכים עם הטענה כי המחאה נגד המהפכה המשפטית מחלישה את צה"ל ומסכנת את מדינת ישראל. 53% מהנשאלים הסכימו עם הטענה, לעומת 29% שהתנגדו לה. אולם, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה, יש רוב של 57% שמתנגד לטענה זו, לעומת 38% שמסכים איתה. שני שליש ממצביעי הקואליציה סבורים כי המחאה מחלישה את הצבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 26 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 26 ביוני 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

הסקר נערך אתמול על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, ובוצע באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי panel4all. ענו עליו 516 בני אדם המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully