וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל המסכות הוסרו": אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית

הפגנות התקיימו בזכרון יעקב, בקיסריה, סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, מול שגרירות ארה"ב בתל אביב ובכניסה לביתו של יו"ר ההסתדרות בקריית אונו. עשרות מחו גם בניו יורק. "הם מוכנים להקריב את כל מה שטוב במדינה"

בוידאו: הפגנות מול שגרירות ארצות הברית/Gil Levin

אלפים מפגינים הערב (חמישי) בכמה מוקדים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה. ההפגנה הגדול ביותר מתרחשת בזכרון יעקב, שם מוחים אלפי אזרחים. במקום נאמה אחת ממובילות המחאה, שקמה ברסלר.

"הם מוכנים להקריב את כל מה שטוב במדינה, אי אפשר להסתיר את זה. זה מה שהם רוצים, כל המסכת הוסרו. עכשיו אנחנו מתמודדים בכל הכוח כדי לנצח", אמרה ברסלר. "30% ממצביעי הליכוד נגד הרפורמה, 10% ממצביעי הליכוד כבר הפגינו איתנו".

במקביל, מפגינים מאות בני אדם מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב ובכניסה לביתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בקריית אונו. בירושלים, מפגינים כ-150 בני אדם ברחוב עזה, הסמוך למעון ראש הממשלה. כמו כן מתקיימת הפגנה בקיסריה, ואף בניו יורק.

הפגנות נגד המהפכה המשפטית מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. 13 ביולי 2023. רוני לוינסון, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. 13 ביולי 2023/אתר רשמי, רוני לוינסון

ביום שני הקרוב - יום התנגדות נוסף

מוקדם יותר היום, ארגוני המחאה הודיעו כי "בעקבות קידום החקיקה הדיקטטורית מצד הממשלה, בשני הקרוב, ה-17 ביולי, יתקיים יום התנגדות נוסף". מארגני המחאה קראו לציבור הרחב לצאת בהמוניו ולהשתתף ביום ההתנגדות במטרה לעצור את החקיקה.

ממארגני יום ההתנגדות, מסרו: "נתניהו וממשלת חורבן הבית מקרבים את ישראל לתהום. המחירים העצומים בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים הבינלאומיים והקרע בעם כבר ברורים. מול כל הנזקים האלה רק האזרחים והאזרחיות ברחובות יכולים להציל את הדמוקרטיה הישראלית. זה הזמן להחרפת ההתנגדות, כדי שהבית לא יתפורר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות נגד המהפכה המשפטית מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. 13 ביולי 2023. גבי דנציגר, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. 13 ביולי 2023/אתר רשמי, גבי דנציגר

בתוך כך, בימים האחרונים נחסמו כמה קיבוצים בצפון הארץ ובשרון בכמה התארגנויות של תומכי הרפורמה המשפטית. עשרות תומכי החקיקה המשפטית, חסמו היום את הכניסה והיציאה מהקיבוצים יקום ושפיים שבשרון, כתגובה לחסימות הכבישים במסגרת המחאות נגד הרפורמה. המפגינים, שהתארגנו בקבוצות ווטסאפ שהקימו, חסמו את דרכי הכניסה והיציאה מהקיבוצים באמצעות רכבם. אחד המפגינים אמר: "נחסום אתכם כמו שאתם חוסמים אותנו - רק שזה יהיה בבית שלכם". מפגין נוסף, שתיעד את המחאה, הוסיף: "שיתחילו להבין מה זה חסימות כבישים".

כמו כן, אתמול, תומכי הרפורמה המשפטית חסמו גם את הכניסות לקיבוצים עמיר שבצפון וגן שמואל שסמוך לחדרה, כתגובה על שיבושי התנועה ביום שלישי האחרון במסגרת "יום ההתנגדות" במחאה על המהפכה המשפטית. שלושה בני אדם נעצרו בהפגנות התגובה של תומכי הרפורמה.

שלשום, מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו צמתים מרכזיים ברחבי הארץ במסגרת "יום ההתנגדות" של המחאה נגד המהפכה המשפטית, בעקבות אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה. במשך היום פרצו עימותים בין המוחים למשטרה בכמה מוקדים, ונעצרו 71 מפגינים, בהמשך עדכנה המשטרה כי 45 מהעצורים שוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully