וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי חיל האוויר לשעבר תומכים באי התנדבות למילואים: "עמוד התווך של הדמוקרטיה מתמוטט"

12.7.2023 / 1:37

בין החתומים על המכתב, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון וראש אמ"ן בעבר עמוס ידלין. במכתב ציינו כי יתמכו ללא סייג בכל פעולת מחאה, כולל השעיית התנדבות, והוסיפו: "הכנסת אישרה בקריאה ראשונה חוק הפוגע בצורה אנושה במערכת המשפט"

מעריב

מאות לוחמים ולוחמות צוות אוויר בעבר, ובהם בכירים לשעבר בחיל, שיגרו הבוקר (רביעי) מכתב תמיכה במחאת טייסי המילואים, וכתבו: "נתמוך, ללא סייג, בכל פעולת מחאה שלכם, כולל השעיית התנדבות לאלתר". בין החותמים על המכתב הרמטכ"ל לשעבר רא"ל דן חלוץ, מפקד חיל האוויר בעבר אביהו בן נון, עמוס ידלין שכיהן בין היתר כראש אמ"ן, גיל רגב שכיהן בין היתר כראש אכ"א ונמרוד שפר שכיהן כראש מטה חיל האוויר.

במכתב, כתבו הלוחמים והלוחמות: "ביום שלישי נפל דבר במדינת ישראל - הכנסת אישרה בקריאה ראשונה חוק הפוגע בצורה אנושה במערכת המשפט, על ידי הרחבה בלתי סבירה בעליל של מרחב החלטות הממשלה, מעבר לכל אפשרות של ביקורת שיפוטית. כאשר החלטות ממשלה אינן ניתנות לבדיקת סבירות על ידי בית המשפט, מתמוטט באופן מידי אחד מעמודי התווך של הדמוקרטיה בישראל, ונפתח נתיב ישיר למרחב שלטוני הקרוי דיקטטורה".

בכירי חיל האוויר תומכים באי התייצבות למילואים בעקבות החקיקה המשפטית, 12 ביולי 2023. נדב גלאון, מערכת וואלה!
בכירי חיל האוויר תומכים באי התייצבות למילואים בעקבות החקיקה המשפטית, 12 ביולי 2023/מערכת וואלה!, נדב גלאון

לדבריהם, "אנו עומדים על זכותנו כאזרחים לחיות ולגדל את ילדינו במדינה דמוקרטית ויהודית, ותובעים מהממשלה לעצור את תהליך אישור החוק בכנסת, לבטלו, ולא להביאו לקריאה שניה ושלישית".

בסיום המכתב, כתבו הלוחמים והלוחמות כי "מתוך היכרות קרובה עם המשמעויות של הפסקת טיסה פעילה, אנו החתומים מטה, אומרים באופן הברור ביותר לקבוצת המילואים הפעילים: אנו נתמוך, ללא סייג, בכל פעולת מחאה שלכם, כולל השעיית התנדבות לאלתר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשיחה עם טייסים, 3 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשיחה עם טייסים, 3 בספטמבר 2021/ראובן קסטרו

אתמול, מאות טייסים פעילים במילואים נפגשו במשרדי חברה פרטית בבני ברק על מנת לבחון דרכי פעולה נגד תהליכי החקיקה של הממשלה, בצל אישור צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה. הטייסים נפגשו יחד עם משרתי מילואים, בהם ממערך הבקרה, מהיחידות המיוחדות של החיל, מההגנה האווירית ומפעילי כלי טיס לא מאוישים. בפגישה השתתפו יותר מ-400 לוחמי אוויר בתפקידים מרכזיים בפעילות מבצעית והדרכה ופעילים בשירות מילואים.

גורם המצוי בתהליך אמר לוואלה! כי "יש צורך בפגישה כדי להשיב על השאלה מה נכון לעשות עכשיו". לדברי טייסי מילואים פעילים שתקפו לאחרונה יעדים במזרח התיכון, ההתארגנויות השונות במחאה מפעילים עליהם "לחצים כבדים" לפעול נגד החקיקה בגלוי, ולהודיע שיפסיקו להתנדב לשירות מילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully