וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי נחטף באתיופיה: "לא מאחל את זה לאויבים שלי"

11.7.2023 / 21:53

משרד החוץ מסר כי הגבר נחטף בחבל גונדאר וכי הוא מטפל באירוע. על פי הערכות, הרקע למקרה פלילי. לפי דיווח בכאן 11, בני משפחתו של הישראלי קיבלו תמונה שלו כשהוא כפות. בהודעה ששלח אליהם הוא נשמע אומר "אני באמצע הג'ונגל, יורד פה גשם זלעפות"

תיעוד אחרון של אליזבט צורקוב בעיראק לפני שנחטפה/ערוץ א-ראבעה

אזרח ישראלי, בן 79 מהמרכז, נחטף לפני כמה ימים באתיופיה - כך אישר הערב (שלישי) משרד החוץ. על פי המחלקה לישראלים במצוקה במשרד, הוא נחטף בחבל גונדאר. הקונסול הישראלי במדינה פועל מול גורמי ביטחון מקומיים על מנת לשחררו. על פי הערכות, הרקע למקרה פלילי.

לפי דיווח בכאן 11, לבני משפחתו נשלחה תמונה שלו כשהוא כפות. "תעזרו לי, אני באמצע הג'ונגל", נשמע הישראלי אומר בהודעה קולית ששלח לבני משפחתו. "גשם זלעפות יורד, כנראה שאשאר פה. את הצרה הזו אני לא מאחל לאויבים שלי".

אדיס אבבה, אתיופיה  3 בנובמבר 2021. רויטרס
חטוף באתיופיה. אדיס אבבה, ארכיון/רויטרס

לפני כשבוע, הותר לפרסום כי אליזבת צורקוב, ישראלית בעלת אזרחות רוסית, נחטפה בחודש מרץ בעיראק, ומאז היא מוחזקת שם. בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי צורקוב מוחזקת על ידי המיליציה השיעית "גדודי חיזבאללה", שנתמכת על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים.

"צורקוב עודנה בחיים, ואנו רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה", נמסר בהודעת משרד ראש הממשלה. "מדובר באשת אקדמיה אשר פקדה את עיראק, באמצעות דרכונה הרוסי, ומיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארצות הברית", הוסיפו. "האירוע מטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך דאגה לביטחונה ושלומה של אליזבת".

לפי הדיווחים השונים בכלי התקשורת הערביים שהתפרסמו בסמוך לחטיפתה, צורקוב נכנסה לעיראק באמצעות דרכונה הרוסי, ונחטפה בתחילת חודש מרץ בעת ששהתה בבגדאד, משם היא נלקחה על ידי קבוצת חמושים. בתקשורת המקומית היא תוארה כ"אישה רוסיה המחזיקה באזרחות אמריקנית". בחלוף הזמן, דווח על אזרח איראני שנעצר בחשד למעורבות בחטיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully