וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית ומתמודדת לראשות העיר: כך קידמה ברביבאי הצעה על תל אביב

10.7.2023 / 19:43

חברת הכנסת מיש עתיד הגישה השבוע בקשה לדיון מהיר במליאה על "התוכנית לפינוי התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב". לכאורה מדובר בנושא שראוי לדון עליו בכנסת, אך ברביבאי עשתה שימוש בכלי פרלמנטרי כדי לקדם לראשונה נושא שמיטיב עמה

מעריב

חברת הכנסת אורנה ברביבאי מיש עתיד הודיעה לאחרונה כי היא תתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית תל אביב. על פי סיכום עם יו"ר מפלגתה יאיר לפיד, היא אמורה להתפטר מהכנסת בסוף החודש הקרוב, עם סיומו של כנס הקיץ הנוכחי. ההתפטרות הצפויה של ברביבאי הייתה דרישה של לפיד, שאינו רואה בהתמודדות לצד כהונה בכנסת "צעד ראוי".

למרות זאת, ברביבאי עושה שימוש בכלים פרלמנטריים כחברת כנסת, כדי לקדם את הקמפיין שלה לראשות העיר. ברביבאי הגישה השבוע בקשה לדיון מהיר במליאה על "התוכנית לפינוי התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב".

לכאורה מדובר בנושא שראוי לדון עליו בכנסת, אך ברביבאי עושה שימוש בכלי פרלמנטרי כדי לקדם סדר יום שמיטיב עמה. בנוסף, מלבד דיון זה, ברביבאי לא הגישה לפני ההכרזה על מועמדותה כל בקשה אחרת שקשורה בעיר תל אביב. בקשתה של ברביבאי נדחתה, והדיון לא יתקיים מסיבות טכניות אחרות.

אורנה ברביבאי משיקה קמפיין לראשות עריית תל אביב 21 ביוני 2023. אלעד גוטמן, אתר רשמי
אורנה ברביבאי בהשקת הקמפיין לראשות עירית תל אביב-יפו/אתר רשמי, אלעד גוטמן

משרד התחבורה ועיריית תל אביב הודיעו בשנה שעברה על העתקת התחבורה הציבורית מהתחנה הקיימת לשלושה מסופים חלופיים בעיר ובסביבותיה, אך הפינוי הסופי של התחנה נדחה לשנת 2026, בניגוד להסכם המקורי.

עם הזמן הפך המבנה ברחוב לוינסקי בתל אביב למוקד לסמים וזנות. החנויות בה ננטשו וחלקים מהמבנה נותרו חשוכים. התחנה והרחובות המקיפים אותה הפכו למוקד רעש ולזיהום אוויר, מה שהצית מאבק של תושבים מהשכונות הסמוכות לפינוי התחנה.

ח"כ ברביבאי לא מסרה את תגובתה. מלשכת יו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה יאיר לפיד נמסר: "אורנה ברביבאי שרה לשעבר וחברת כנסת מעולה. מתוקף תפקידה עוסקת במגוון תחומי החיים של האזרחים בכל רחבי הארץ - כלכלה, ביטחון, חוקה ועוד ותמשיך כך עד לסיום תפקידה בכנסת, בסוף מושב הקיץ. אנחנו בטוחים שתהיה ראש עיר מעולה ומאחלים לה בהצלחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אורנה ברביבאי משיקה קמפיין לראשות עריית תל אביב 21 ביוני 2023. אלעד גוטמן, אתר רשמי
לפיד וברביבאי על רקע בניין העירייה בתל אביב/אתר רשמי, אלעד גוטמן

לפני כשלושה שבועות, חברת הכנסת ברביבאי השיקה את קמפיין הבחירות שלה לראשות עיריית תל אביב, יחד עם יו"ר מפלגתה לפיד, באירוע שקיימה המפלגה ב"גג העיר".

ברביבאי תהיה חברת הכנסת היחידה ממפלגת "יש עתיד" שתתמודד בבחירות המוניציפליות, ולבקשת לפיד, היא צפויה להתפטר מכהונתה בכנסת במהלך פגרת הקיץ. בנאומה טענה: "דווקא בעת החשובה הזו, צריך להפקיד את העיר בידיים הנכונות".

לפיד, שהציג את ברביבאי כמועמדת מפלגתו לראשות העיר, אמר: "אורנה היא שילוב נדיר של ערכים ויכולות ניהול מוכחות של מערכות ענק. תל אביב היא עיר מופלאה אבל זקוקה לזריקת מרץ ניהולית". הוא התייחס בנוסף לחולדאי: "אני מעריך ואפילו מחבב את רון, אבל הגיע הזמן לשינוי. אין אדם, מוכשר ככל שיהיה, שיכול לעשות את אותו תפקיד במשך יותר מ-25 שנה באותה רמה ובאותה איכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully