וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל על המהפכה המשפטית: מנסים למנוע מישראל לרדת מהפסים

10.7.2023 / 18:34

טום ניידס אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "אחד המסרים ששלחתי לנתניהו הוא ללחוץ על הברקסים". לדבריו, הרפורמה מעלה שאלות לגבי מידת הדמוקרטיות של ישראל, ולגבי איתנות היחסים שלה עם ארצות הברית: "מחיר המעורבות שלנו בענייניהם - הבעת עמדה כשאנחנו חושבים שהמצב מידרדר"

שגריר ארה"ב: אני חושב שרוב הישראלים לא רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל/מערכת וואלה!

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס, העומד לקראת סיום תפקידו, אמר הערב (שני) כי ממשל ארצות הברית מנסה לעצור את ישראל מ"לרדת מהפסים" במהלך החקיקה של המהפכה המשפטית. את הדברים אמר בריאיון ב"וול סטריט ג'ורנל". לדבריו, הרפורמה מעלה שאלות לגבי מידת הדמוקרטיות של ישראל, ולגבי איתנות היחסים שלה עם ארצות הברית.

"אני חושב שרוב הישראלים רוצים שארצות הברית תהיה מעורבת בעניינים שלהם, ולכך מתלווה מחיר מסוים, שכרוך בהבעת עמדה כאשר אנחנו חושבים שהמצב מתדרדר", אמר השגריר. "אחד מהמסרים ששלחתי לראש הממשלה הוא ללחוץ על הברקסים, להאט, לנסות להגיע לקונצנזוס".

תומאס ריצ'רד ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל. מלון ענבל, ירושלים. 19 בפברואר 2023. ועידת הנשיאים, עיבוד תמונה
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס/עיבוד תמונה, ועידת הנשיאים

ניידס לא התייחס לחלקים הספציפיים המדאיגים את וושינגטון בחקיקה. על פי השקפתו, הבעיה היא מה שהוא כינה "חיפזון בעניינים שיכולים להיות בעלי השלכות עצומות, לפחות מבחינה תפיסתית, על מה שהופך את ישראל לגדולה", כלומר המוסדות הדמוקרטיים של ישראל. ניידס ציין שמוסדות אלה מסייעים לנציגי ארצות הברית להגן על ישראל בעולם.

ניידס התייחס בריאיון לשליחות המדינית שלו כשגריר ואמר כי הוא לא בא "כדי לקיים משא ומתן על פתרון שתי המדינות. באתי כדי לעשות דברים פרקטיים". הוא ציין שבמהלך כהונתו הוא שמר על קשרים קרובים עם ראשי מערכת הביטחון בישראל. ואולם, אומר העיתון, את השבחים המפליגים ביותר הוא חלק ליו"ר רע"ם מנסור עבאס, אותו הוא כינה "הגיבור שלי" על הסיכונים הפוליטיים שלקח. "אנחנו צריכים עוד מנסור עבאסים ופחות מהאנשים האחרים, שבשמם לא אנקוב", אמר ניידס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. Shutterstock, עיבוד תמונה
התחמק מלהשיב מתי נתניהו יוזמן. ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, Shutterstock

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול כי הממשלה בישראל היא "מהקיצוניות ביותר" שראה אי-פעם, על רקע עמדותיהם של חלק משריה בנוגע לבנייה בהתנחלויות. בריאיון לרשת CNN, שחלקים ממנו פורסמו אתמול, נשאל ביידן מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן עוד לבית הלבן, והשיב בהתחמקות כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע בקרוב לביקור בוושינגטון.

ביידן ביקר במרץ האחרון את המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, בביקורת פומבית חריגה של נשיא ארצות הברית על ראש ממשלה ישראלי. הוא לא הזכיר עכשיו מפורשות את המאמצים של הקואליציה להחליש את מערכת המשפט, אך אמר כי נתניהו עוד מנסה "לפתור" את הבעיות בתוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully