וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההצלחה במבצע בג'נין: צה"ל יאיץ הצטיידות באלפי רחפני "מעוז"

9.7.2023 / 8:21

מפקד זרוע היבשה הורה על הפצת הרחפן ביחידות רבות, שבמלחמה צפויות לתמרן לשטח אויב. ה"מעוז", שנשלח באמצעות מחשב כף יד, נושא חומר נפץ מוקטן, והוא גורם נזק קטלני וממוקד. "הוכח כיעיל מאוד, נגד חמושים בשטחים בנויים ונגד מחבלים שיורים מרכבים ונמלטים"

בווידאו: פעל בלב מחנה הפליטים בג'נין: צבא הרחפנים של צה''ל/דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, הנחה על האצת תהליך הצטיידות של אלפי רחפני "מעוז" - כך נודע הבוקר (ראשון) לוואלה. כמו כן, הנחה על הפצה של כלי הטיס ליחידות רבות נוספות בזרוע, שלפי תוכניות המלחמה מתמרנות לשטח אויב, ועל בחינה של טכנולוגיות דומות כדי לקצר לוחות זמנים במרדף אחר מחבלים וחוליות טרור.

מדובר ברחפן קטן, שממריא אנכית, נשלט באמצעות מחשב כף יד על ידי לוחם שקיבל הסמכה מיוחדת ונושא חומר נפץ מוקטן עם אפקט קטלני. בראשית השנה החלה מחלקת אמצעי הלחימה של זרוע היבשה להפיץ את "מעוז" ליחידות העילית, בצה"ל כולל ליחידת "רפאים" ולימ"מ, שהובילה תהליך אימון והפעלה מקצועיים.

צילום של רחפן מעוז. דובר צה"ל
קטן וקטלני. רחפן "מעוז"/דובר צה"ל

גורמים בצה"ל מדגישים כי השימוש ברחפן עם חומר נפץ מוקטן מחייב לעבור שרשרת אישורים ברורה לפני הפעלה ומוסיפים כי יש בו את היכולת למזער נזקים לסביבה ולצמצם פגיעה בבלתי מעורבים בטרור. "יש לרחפן הזה אפילו יכולת לסייע בהתמודדות עם ירי מרכבים חולפים שמחבלים מתוכם פותחים באש ונמלטים", הסביר הגורם הצבא.

גדוד 636 של חיל האיסוף בפיקוד המרכז התעצם בבניין הכוח בשנתיים האחרונות ורכש ניסיון וידע מבצעי בעולמות הרחפנים בהגנה על הכוחות, וכן בהתקפה נגד מבוקשים פלסטינים. כך, בשל הניסיון המצטבר, הפך לפורץ דרך. בשבוע שעבר, ליוו את כלל הכוחות הקרקעיים במשימת הפשיטה על מחנה הפליטים ג'נין במסגרת מבצע "בית וגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'נין לאחר פעילות צה"ל, 5 ביולי 2023. רויטרס
לקחים מהמבצע. ג'נין לאחר יציאת צה"ל/רויטרס

בריאיון בלעדי לוואלה נשאל המג"ד, סא"ל ג', על כלל רבדי הגדוד ופעילותו הייחודית. "אנחנו רגילים למבצעי בוטיק. בדרך כלל למקומות האלו נכנס כוח קטן של לוחמי הימ"מ", השיב המג"ד כשנשאל על ההבדל בין הפעילות בשגרה לצד יחידות עילית במערכת הביטחון, למבצע עם חטיבת הקומנדו. "אנחנו מכירים אותם מעולה, עובדים איתם ויודעים איך הם נכנסים למחנה הפליטים. הם מה שנקרא רוטוויילר ללא רצועה וללא רסן", טען. "היינו איתם בפעולה נגד מפקד גוב האריות איברהים אל נבולסי בקסבה בשכם. אחזנו ביעד הזה הרבה זמן. עקבנו והפללנו את החמ"ל שלהם", אמר.

"זה היה ארוך. מבצע מורכב, צפוף, עמוס בירי. כל רגע יכול להתפרץ חמוש מאחת הסמטאות. אבל במבצע השבוע היו לנו יותר מאלף לוחמים מגלן, דובדבן, ואגוז בשטח צפוף, ואתה לא יודע מאיפה יבוא החמוש. מאיזו סמטה, או מחרך של בית, ויפתח על החיילים באש. לכן אמרתי ללוחמים שלי, תנו דגש לעניין הרשף מקנה הרובה, יש לנו יכולת לראות את זה גם ביום. עשינו הכול כדי למנוע פגיעה בלוחמים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully