וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות לוחמי שייטת 13 במילואים לגלנט: לא נתייצב עד שחקיקת המהפכה המשפטית תיעצר

9.7.2023 / 0:06

יותר מ-420 לוחמים פנו לשר הביטחון במכתב והודיעו כי יפסיקו להתייצב לשירות מילואים עד לעצירת הרפורמה המשפטית: "ביטול הדמוקרטיה שומט את הבסיס הערכי של צה"ל". בתוך כך, אלפים הפגינו מחוץ לביתו של גלנט לאורך הלילה, בהם הרמטכ"לים לשעבר משה יעלון ודן חלוץ

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

יותר מ-420 לוחמי מילואים בשייטת 13 הודיעו אמש (שבת) כי יפסיקו את התנדבותם במילואים עד לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, במכתב משותף אותו שלחו לשר הביטחון יואב גלנט, בעבר מפקד השייטת. את המכתב פתחו הלוחמים בהתייחסות לנאומו גלנט מחודש מרץ, בו קרא לעצור את חקיקת הרפורמה, ועורר מחאות ענק שהובילו להשהיית החקיקה באופן זמני: "מאות אלפים, באופן ספונטני ובלתי מאורגן, יצאו לרחובות להשמיע את קולם. המדינה כולה עצרה מלכת. אזרחי המדינה הצביעו ברגלים והתייצבו מאחוריך. לא הובלת מבצע חשאי - הובלת מדינה שלמה".

"בחודשים האחרונים, החוזה בין המדינה לאזרח, המבוסס על מגילת העצמאות, הופר החוזה פעם אחר פעם. נחקקו חוקים פרסונליים מבישים, נרמסו זכויות אזרח ונוצר סדק עמוק בצבא העם. בשבועות האחרונים ביצעה משטרת ישראל מעצרים של אזרחים שומרי חוק, גם בביתם, כמו במשטרים החשוכים ביותר. בעוד ביטחון אזרחי ישראל בסכנה, מנועי הצמיחה הכלכלית של ישראל בשפל, והזירה הבינלאומית אינה יציבה - הממשלה בה אתה מכהן ממשיכה בבליץ החקיקה".

"אנו נאבקים על דמותה של ישראל, ויוצאים להגן על הדמוקרטיה ועל מעמד הרשות השופטת, בהתאם לערכים שחרטו האבות המייסדים במגילת העצמאות", כתבו הלוחמים, והצהירו על החלטתם: "בלב כבד, אנו מודיעים על הפסקת התנדבותנו לשירות מילואים. אנו מתחייבים לחזור ולמלא את חלקנו בחוזה כאשר המדינה תחזור למלא את חלקה".

שר הביטחון יואב גלנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
לוחמי השייטת במילואים לגלנט: "הובלת מדינה שלמה"/צילום מסך, דובר צה"ל
לוחמי שייטת 13. ראובן קסטרו
לוחמי שייטת 13/ראובן קסטרו

בתוך כך, ההפגנות נגד המהפכה המשפטית התקיימו היום בפעם ה-27 במוקדים רבים ברחבי הארץ, בראשן ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב. בין היתר, הפגנות בהשתתפות מפגינים רבים התקיימו בנס ציונה, רמת השרון, חיפה, עפולה, צומת כברי ונהלל. לראשונה, התקיימה הערב הפגנה גם במעלה אדומים. בתום ההפגנות, מפגינים חסמו את נתיבי איילון בכמה נקודות ופונו בכוח על ידי המשטרה. בתום ההפגנות, החלה מחאת "לילה לבן" מול ביתו של שר הביטחון גלנט שבעמיקם, בהשתתפות מאות בני אדם.

מחוץ לביתו של גלנט ביישוב עמיקם, התאספו אלפי מפגינים, בהם גם בני העדה הדרוזית, במחאה שנמשכה לאורך הלילה. ראש השב"כ לשעבר, עמי אילון, שגם פיקד על שייטת 13, נאם בהפגנה ופנה לשר: "השסע עמוק מתמיד וההפיכה המשטרית תהרוס את צבא העם. כתבתי לך בעבר, כי קיוויתי שאתה אותו מפקד אמיץ שמיניתי לפיקוד על השייטת. לנו ולמאות האלפים שיוצאים לרחובות אתה חייב את כהונתך. בחרת בנאמנותך לביטחון ישראל על פני נאמנות לנתניהו ואנו מצפים שתעשה זאת שוב". נוסף אליו, נאם באירוע גם הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון ונכחו בו הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ואלוף במיל' נועם תיבון.

השבוע, הממשלה צפויה לחדש את חקיקת הרפורמה המשפטית ולהביא לשולחן הכנסת את ההצעה לביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה. זאת לאחר שביום שלישי, ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן אישרה את ההצעה באופן חד צדדי וללא הסכמת מפלגות האופוזיציה. טרם ההצבעה בוועדה, מהומה פרצה באולם, לאחר שחברי האופוזיציה מחו על כך שיו"ר הועדה ח"כ שמחה רוטמן לא אפשר לכל גורמי המקצוע שישבו בדיון לומר דברים לפני ההצבעה. "חבלן פרלמנטרי", כינה אותו ח"כ קריב. "ישראל לא תהפוך לדיקטטורה, זה מחטף", "לא נאפשר לך לעשות את זה, לא יהיה", קראו בין היתר חברי האופוזיציה, שהוצאו בהמשך בזה אחר זה מהאולם על ידי רוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully