וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת בן ארי: "מילצ'ן ביקש לומר שהוא מרגיש לא בנוח ששרה נתניהו יושבת באולם"

3.7.2023 / 11:23

במהלך הדיון, מילצ'ן הדגיש כי הביא לנתניהו סיגרים במתנה, אם כי לא ידע להעריך כמה. "לפעמים קופסה, לפעמים שתיים. זה היה כל עולמם". קודם לכן, עו"ד חדד תקף בחריפות את הפרקליטות: "יש כאן הטרדה חוזרת ונשנית של העד". מצדה, בן ארי הבהירה: "נבקש לערוך חקירה חוזרת"

בווידאו: השבוע השני לעדות מילצ'ן: "אני החבר הכי טוב של נתניהו"/יותם רונן

עד המפתח בתיק 1000 ואיש העסקים, ארנון מילצ'ן, ממשיך היום (שני) למסור את עדותו כחלק ממשפט נתניהו, זה השבוע השני. בשלב הזה תימשך החקירה הנגדית, שנערכת על ידי עמית חדד, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עדותו של מילצ'ן מתקיימת בברייטון שבאנגליה, שם נמצאים צוותי התביעה וההגנה, והיא משודרת בשידור חי בפני שופטי בית המשפט המחוזי שנמצאים בירושלים.

"אנחנו נבקש לערוך חקירה חוזרת משמעותית", אמרה בפתח הדיון התובעת ליאת בן ארי שהוסיפה: "מילצ'ן ביקש לומר לנו שהוא מרגיש לא בנוח שאשת רה"מ יושבת באולם בברייטון ורה"מ יושב בירושלים. הוא מרגיש שלא בנוח". עורך הדין עמית חדד השיב לה: "זו הצגה לא נכונה של הדברים, אני שאלתי את העד האם הוא רוצה שהגברת נתניהו תצא מהאולם. זה ניסיון מהזולים ביותר".

עוד קודם לכן, בדבריה שבפתח הדיון, הבהירה ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן פלדמן כי על המדינה להשיב מחר על מימון ההוצאות של שאר הנאשמים בתיק.

עדות מילצ'ן במשפט נתניהו. 29 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"ציטוט". מילצ'ן/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הדיון, עורך הדין חדד חזר עם מילצ'ן על הדברים שאמר בחקירתו במשטרה. "הפכו אותך למר סיגר שלא בטובתך, אתה אומר. בחקירה שלך במשטרה, שאל החוקר, 'היית מביא לו סיגרים? הוא ביקש?' אתה השבת 'לא. אף פעם'. החוקר שאל, 'אתה? הצעת?' אתה השבת, 'ביבי מבקש אני מביא לו'". מילצ'ן טען כי דבריו של חדד אינם מדויקים וכי נתניהו לעיתים היה שואל אותו בטלפון אם יש "עלים".

"יש כאן הטרדה חוזרת ונשנית של העד, של כל מיני אנשים מטעם, אי אפשר להמשיך לחקור ככה", תקף עורך הדין חדד, תוך שהוא מתייחס לפרסום של כתב חדשות 13 אביעד גליקמן על כך שהתביעה שוקלת להכריז על מילצ'ן כעד עוין.

"מטרידים פה עד, הם מספקים הדלפות. העד מוטרד על ידי התביעה ועל ידי בריוני מקלדת", הוסיף עו"ד חדד. לאחר ששאלו את מילצ'ן בעניין, השופטים הבהירו כי אם אדם מסוים יפנה אליו באופן ישיר, זו תהיה בעיה שיש לדווח עליה, אבל יתר הדברים שאוזכרו על ידי חדד - אינם רלוונטיים למשפט.

בהמשך, חדד טען כי ה"מתנות" לכאורה שסיפק מילצ'ן לבני הזוג נתניהו היו חלק מטוב הלב והנדיבות שלו. "אתה אדם צנוע, זה חלק מהאופי שלך" אמר. כשחדד שאל, האם כשלא היה בארץ, "אמרת לה (שרה - ב"א) אם את צריכה רוצה משהו, תדברי עם הדס בשמחה באהבה". מילצ'ן השיב: "לא אמרתי שמחה ואהבה אמרתי תדברי עם הדס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרה נתניהו במשפט תביעת הדיבה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, ביהמ"ש השלום ראשון לציון, 23 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"מילצ'ן ביקש לומר לנו שהוא מרגיש לא בנוח שאשת רה"מ יושבת באולם בברייטון ורה"מ יושב בירושלים". שרה נתניהו ועו"ד חדד/ראובן קסטרו

לאחר מכן, מילצ'ן ציין כי "בשבילם (בנימין ושרה נתניהו - ב"א) זה היה כל עולמם, בשבילי זה היה קטן, אני נתתי קארט בלאנש". עוד במהלך החקירה, מילצ'ן ציין כי הביא סיגרים במתנה לנתניהו: "לפעמים קופסה ולפעמים שתיים". עוד הוא סיפר ששילם על שיעורי המשחק של יאיר נתניהו - כספים שהוחזרו למילצ'ן על ידי נתניהו.

מאוחר יותר, סנגורו של ראש הממשלה הציג התכתבות בין הדס קליין ושרה נתניהו משנת 2015, בה קליין כתבה לשרה: "ערב טוב שרה, ארנון רוצה לשלוח ליום הולדת משהו, כיצד אפשר להעביר?, לה שרה השיבה: "הדס חמודה תודה לך, אנחנו בברלין. נחזור בחמישי בלילה".

בהמשך הדיון, עמית חדד שאל את מילצ'ן לגבי כמות והיקף השמפניות והסיגרים שהעביר לרה"מ ולרעייתו. בהקשר זה, עו"ד חדד ציין את עדותו של הנהג של מילצ'ן, יונתן חסון, שציין כי העביר 18 משלוחים בעצמו. מילצ'ן הבהיר כי ייתכן ולא מדובר בכל המשלוחים, שכן - ייתכן שהיו 'שליחים' אחרים.

לאחר שחזרו מהפסקה קצרה, פרץ עימות בין התובעת בן ארי לעו"ד חדד שטען כי התובעת מתדרכת את הכתב אביעד גליקמן, והציג למילצ'ן תמונה של בן ארי וגליקמן משוחחים. "גליקמן ידע מראש שהולכים לבקש עדות חזותית", אמר חדד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 2 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
"זה היה כל עולמם, בשבילי זה היה קטן". מילצ'ן על בני הזוג נתניהו/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

כשנשאל על ידי חדד האם שיקר בחקירה, מילצ'ן הדגיש כי הוא לא משקר. עוד מילצ'ן אמר כי נהג להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו פעמיים בכל ביקור שלו בארץ. לדבריו, כל ביקור נמשך בין חודש וחצי לחודשיים בממוצע.

לאחר מכן ניסה בחקירה עו"ד חדד לעמת את מילצ'ן שוב לגבי היקף וכמות השמפניות והסיגרים, אך הוא לא קיבל תשובה ברורה מהעד. מדובר בנקודת המחלוקת המהותית בין התביעה לבין ההגנה, שכן התביעה טוענת שמילצ'ן סיפק קו אספקה שוטף של שמפניות וסיגרים לבני הזוג נתניהו, בעוד שההגנה טוענת שלכל היותר היה מדובר במשלוח.

אתמול, מילצ'ן סיפר שוב על יחסיו הקרובים עם ראש הממשלה נתניהו ואישר כי מעולם לא הסתיר אותם ולא את העובדה שהעניק להם מתנות. "לא התחבאנו, זה לא היה סוד. אני החבר הכי טוב של ביבי", אמר מילצ'ן. עוד אמר כי בני הזוג מעולם לא באו בתלונות אם לא הביא להם מתנות. זאת, לאחר שבשבוע שעבר רמז כי חשש שייתכן שיהפוך לאורח פחות רצוי בביתם במקרה כזה.

עוד סיפר על התקופה שבה היה אחד מבעלי ערוץ 10, והחליט להפסיק להזרים אליו כספים. "לא התערבתי בתוכן של החדשות, רק בשל דבר אחד - הישרדות". עוד אישר כי נתניהו אמר לו שהוא בכל מקרה לא מתכוון לקדם את חוק ישראל היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully