וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחפורים חושפים מטענים, צלפים מתמקמים בדירות: צה"ל מכוון ללב מחנה הפליטים בג'נין

3.7.2023 / 8:48

המבצע בבירת הטרור בשטחים מתעצם, ואלפי חיילים משתתפים בו. רוב החמושים מסתתרים באמצע המחנה, לשם צה"ל מתכוון להגיע בצעדים מדודים. סיירת אגוז קודחת חורים בקירות מבנים כדי להיערך להמשך הלחימה. מנהל בית החולים: מספר הפצועים שמצבם קשה - הגדול מ-2002

בווידאו: צה"ל יצא למבצע בג'נין: מטרות הותקפו מהאוויר, כוחות רבים מקיפים את העיר/רויטרס, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל ממשיך הבוקר (שני) במבצע הצבאי המוגבל שהחל הלילה בעיר ג'נין. לפי גורם ביטחוני, רוב החמושים בעיר מסתתרים בלב מחנה הפליטים שבו, לשם צה"ל מתכוון להגיע בצעדים מדודים. לשם כך, הוא נערך להמשך הלחימה.

מאוחר יותר, דובר צה"ל הודיע כי לוחם נפצע באורח קל עד בינוני מרסיסי רימון צה"לי במהלך הפעילות. הוא פונה לטיפול במרכז הרפואי העמק, ומשפחתו עודכנה.

תחילה, כוחות סיירת אגוז נכנסו לתוך דירות במחנה הפליטים, והם קדחו בקירות פתחי ירי לצלפים - פעילות שמכונה "אלמנת קש". במקביל, יותר מ-15 דחפורים של צה"ל פועלים בכבישים בעיר כדי לחשוף מטעני חבלה. הדחפורים גירדו את הכבישים ואת המטענים שהוטמנו תחתיהם. נזק כבד נגרם לתשתיות, ורכבים שהוצבו בכבישים כדי לחסום את כניסת הכוחות - נמעכו. לצד זו, הלוחמים איתרו והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. רויטרס
פעילות צה"ל בג'נין, היום/רויטרס

בה בעת, צה"ל איתר מעבדות רבות לייצור מטעני חבלה ואמצעים אחרים שמסייעים למחבלים בלחימה. יחידת יהל"ם פועלת כדי להרוס אותם. כל אותה עת, נמשכות התקיפות מהאוויר באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים. עד כה דווח על חמישה מחבלים הרוגים ועשרות פצועים. מנהל בית החולים בג'נין אמר לאל-ג'זירה כי במקום לא קיבלו מספר פצועים קשה כה גדול מאז שנת 2002, במבצע חומת מגן.

בניגוד לפרסומים בחלק מכלי התקשורת הפלסטינית, דובר צה"ל טען כי "תיאטרון החירות" (שהקימו ג'וליאנו מר וזכרייה זביידי) לא הותקף על ידי צה"ל ולא נפגע. "כל הפרסומים בנושא הן שקר שמפיצים ארגוני הטרור", מסר דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי.

על מנת להקשות על איסוף המודיעין של צה"ל מהאוויר, הפלסטינים מבעירים צמיגים בלב מחנה הפליטים. בנוסף, המחבלים מנצלים את מערכות הכריזה במסגדים באזור על מנת לקרוא לחמושים להתנגד באש לפעילות החיילים. גורם צבאי בפיקוד המרכז סיפר: "היה צפי להתנגדות גדולה יותר של החמושים במחנה, הם חוששים מהשילוב של לוחמים על הקרקע וריבוי של כלי טיס מהאוויר". גורם צבאי אחר הוסיף כי המחבלים מסתתרים ולא יוצאים להילחם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דירת מטענים שאותרה במהלך פעילות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. דובר צה"ל
מטענים שאותרו בדירה בגנ'ין, היום/דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי הסביר כי תכלית הפעילות היא סיכול יכולות טרור ופגיעה במבוקשים, מעבדות ואמצעי לחימה, והבהיר כי מטרת הכוחות היא לא לכבוש את מחנה הפליטים. לדבריו, אחרי הפצצת החמ"ל המרכזי, המשיכו התקיפות האוויריות וכלי טיס המאוישים מרחוק תקפו מחבלים ומכולת מטענים.

המבצע בג'נין כולל פעילות משולבת של כוחות מהאוויר ומהקרקע, ומשתתפים בה יותר מאלף חיילים. בין היתר משתתפים בפעילות מסתערבים, כוחות מיוחדים מחטיבת הקומנדו, כוחות הנדסה, יחידת עוקץ, לוחמי יחידת יהל"ם, לוחמי איסוף קרבי, אנשי המנהל האזרחי ואנשי שב"כ. בנוסף פועלים במרחב אנשי חיל האוויר וחיל התותחנים, שמפעילים כלי טיס בשמי המחנה. יחידת 669, המתמחה בחילוץ ופינוי, הועמדה בכוננות גבוהה.

גם רכזי שב"כ פועלים במרחב ומלווים את סיירות צה"ל בשטח מחנה הפליטים ג'נין. רכזי שב"כ היו אחראים על הבאת המודיעין ועל היכרות השטח בשני שלבים של המבצע: הכניסה למחנה הפליטים לצד מודיעין על מיקום מטענים בצירים, על מיקום מעבדות, על מקומות מסתור של מבוקשים.

ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה,ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
ירי רקטות מרצועת עזה. מבצע מגן וחץ/רויטרס

בעקבות המבצע הועלתה רמת הדריכות לשיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה איים כי "הדם שנשפך על אדמת ג'נין יקבע את אופי השלב הבא". ברשות הפלסטינית גינו את הפעולה וטענו כי מדובר ב"פשע מלחמה נגד עמנו חסר הישע". עוד נמסר מטעמה: "התוקפנות של הכיבוש הישראלי הברברי נגד מחנה ג'נין לא תרתיע אותנו מלהמשיך להגן על זכויותיו של העם הפלסטיני. התוקפנות הזו של הכיבוש מוכיחה כי היא מערכת טרוריסטית שלא יודעת דבר מלבד שימוש בכוח בלתי פרופורציונלי - מה שמעיד על כך שממשלת הכיבוש מנסה באמצעות שפיכות דמים לחפש נתיבי הסלמה כדי למנוע את החרפת המשברים הפנימיים שלה".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully