וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקואליציה זעמו, נתניהו הבהיר: לא ירדתי לגמרי מפסקת התגברות

רה"מ טען בישיבת ראשי הקואליציה כי התכוון בריאיון בארה"ב לפסקת התגברות כוללת ובלתי מוגבלת על בית המשפט. גפני: "אל תפרש את השתיקה שלנו כהודאה". עוד אמר נתניהו כי ביטול עילת הסבירות תרוכך - ותחול רק על הממשלה והכנסת

בוידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/שב״פ, גלעד פירסט, לל"ק, מחאת העם חיפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (ראשון) בישיבת ראשי הקואליציה את דבריו משבוע שעבר, לפיהם הוא ויתר על קידום פסקת ההתגברות כחלק מהמהפכה המשפטית. לטענתו, הוא התכוון לפסקת התגברות כוללת ובלתי מוגבלת על בית המשפט, אך לא ירד לגמרי מהרעיון.

נתניהו אמר את הדברים, לאחר זעם שהפנו אליו ראשי הסיעות החרדיות. חבר הכנסת משה גפני, מראשי יהדות התורה, אמר לנתניהו: "זה שלא הגבנו על הריאיון שלך בנושא פסקת ההתגברות שלא יתפרש אצלך כשתיקה כהודאה". לאחר שנתניהו הבהיר את עצמו, גפני חזר ואמר: "אמרתי מה שאמרתי ואני לא רוצה להוסיף עוד, שלא תחשבו שאנחנו שותקים ומסכימים לכך שלא תהיה פסקת התגברות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 2 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
בנימין נתניהו/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

בנוסף, נתניהו הודיע הבוקר בישיבת ראשי הקואליציה כי ההצעה לביטול עילת הסבירות תרוכך כך שיחול רק על הממשלה והכנסת ויחריג את הרשויות המקומיות, מדובר בריכוך שתוכנן מלכתחילה. ועדת החוקה תתכנס מחר וביום שלישי לדיונים על ההצעה ובקואליציה מתכננים להצביע עליה בקריאה ראשונה כבר בתחילת שבוע הבא.

מוקדם יותר היום אמר שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, כי הוא צופה שייערכו שינויים בהצעה לצמצום עילת הסבירות. "זה יגיע לוועדת החוקה, וכל אחד יוכל להעיר, ואני מניח שיהיו שם גם שינויים, אבל זו השקפת העולם של הממשלה הזו, של הליכוד, וצריך לקדם את זה", אמר השר. "מאחר וזה הגיע כבר לסיכום או כמעט סיכום בבית הנשיא, זה דבר סביר לחלוטין, אני הייתי מעדיף שזה יהיה בהסכמה רחבה".

"ראש הממשלה פעל והנחה לקיים שיחות בבית הנשיא, האופוזיציה לדעתי עשתה טעות קשה מאוד, היא פוצצה את השיחות, וברגע שזה קרה, הליכוד חייב לממש את המדיניות שלו", המשיך כ"ץ בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM. "ראש הממשלה החליט לקדם דבר שדווקא היה בהסכמה כבר או קרוב להסכמה בבית הנשיא, יש כל מיני גרסאות - וזה נושא הסבירות, אפילו אהרן ברק דיבר על שינויים בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully