וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כ"ץ: "מניח שיהיו שינויים בהצעה לצמצום עילת הסבירות"

שר האנרגיה טען כי בוועדת החוקה ייערכו שינויים בהצעה שמקודמת כחלק מהמהפכה המשפטית. לטענתו, מאחר וכמעט הושגו הסכמות בנושא במהלך ההידברות בבית הנשיא, זה בסדר לקדם את החקיקה. עם זאת, הדגיש כי היה מעדיף שהדבר יקרה בהסכמה רחבה

בוידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/שב״פ, גלעד פירסט, לל"ק, מחאת העם חיפה

שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, אמר הבוקר (ראשון) כי הוא צופה שייערכו שינויים בהצעה לצמצום עילת הסבירות, שמקודמת כחלק מהמהפכה המשפטית. "זה יגיע לוועדת החוקה, וכל אחד יוכל להעיר, ואני מניח שיהיו שם גם שינויים, אבל זו השקפת העולם של הממשלה הזו, של הליכוד, וצריך לקדם את זה", אמר השר. "מאחר וזה הגיע כבר לסיכום או כמעט סיכום בבית הנשיא, זה דבר סביר לחלוטין, אני הייתי מעדיף שזה יהיה בהסכמה רחבה".

"ראש הממשלה פעל והנחה לקיים שיחות בבית הנשיא, האופוזיציה לדעתי עשתה טעות קשה מאוד, היא פוצצה את השיחות, וברגע שזה קרה, הליכוד חייב לממש את המדיניות שלו", המשיך כ"ץ בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM. "ראש הממשלה החליט לקדם דבר שדווקא היה בהסכמה כבר או קרוב להסכמה בבית הנשיא, יש כל מיני גרסאות - וזה נושא הסבירות, אפילו אהרן ברק דיבר על שינויים בנושא הזה".

ישראל כץ בדיון בוועדת הכספים, 27 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת,
ישראל כ"ץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר התייחס בכיר נוסף מהליכוד, יולי אדלשטיין, להמשך קידום הרפורמה, ואמר כי הוא לא יודע מה יהיה בסופו של דבר נוסח החקיקה, אך הוא חושב כי "לפחות בחלק מהדברים הופקו לקחים" מניסיון החקיקה הראשון. "נעשו טעויות מאוד חמורות", אמר אדלשטיין. "בינואר נסענו במהירות 140 קמ"ש לתוך הקיר, הזהרתי שנתרסק", הוא הוסיף והבהיר כי "הנוסחים שיגיעו למליאה יהיו הרבה יותר מתונים בנושאים שאפשר היה להגיע לקונצנזוס של לפחות 80 אם לא יותר חברי כנסת".

חבר הכנסת התייחס גם למשבר ולהקפאת שיחות ההידברות בבית הנשיא: "ללא כל סיבה זה התפוצץ. זו הייתה לדעתי טעות חמורה של לפיד וגנץ, עוד לפני שראו את התוצאות של הוועדה לבחירת שופטים". אדלשטיין אמר כי תרם להתנעת השיחות וכי שמח עליהם מאוד, והוסיף כי הוא חושב ש"עוד לא מאוחר לחזור לשיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully