וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה לשעבר נגד שופטי רה"מ: "זה פיגוע, ככה לא מנהלים תיק"

1.7.2023 / 14:13

משה לדור מתח ביקורת על דברי השופטים אודות סעיף השוחד בתיק 4000, ואמר כי מדובר ב"תקלה חסרת תקדים שארעה בבית המשפט", והוסיף : "אני לא מאמין שאפשר לכתוב פסק דין של זיכוי". על אמירת השופטים כי צריך לסיים את המשפט אמר: "להיפך, נדרשת הכרעה"

בווידאו: עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000/מערכת וואלה!

פרקליט המדינה לשעבר משה לדור מתח ביקורת היום (שבת) בכנס "שבתרבות" בבאר שבע על הדברים שאמרו שופטי הרכב משפט נתניהו לפרקליטות בשיחה סגורה על הקושי להוכיח את רכיב השוחד בתיק 4,000. לדור אמר כי "מדובר בתקלה חסרת תקדים שארעה בבית המשפט". לדבריו, "זו התחלה חמורה ומחפירה. לא נתנו לתביעה את ההזדמנות".

לדבריו של לדור, השופטים לכל היותר שמעו באופן אקראי שורה של עדים ויכלו להתרשם אולי באופן זמני - כשהתמונה המלאה לא בפניהם. הם יודעים שמאחורי אישום השוחד מתייצבת המערכת על כל בכיריה, היועמ"שית, יחד עם פרקליט המדינה, החוקרים הבכירים וחושבים שמדובר בפרשת שוחד"

"מה חשבו לעצמם השופטים? שהם אומרים זה דיון סגון", הוסיף לדור, "הם לא חשבו שדקות אחרי הדיון זה יגיע לנתניהו, ולכל סביבתו שרואים פנינה והזדמנות יוצאת מן הכלל - 'הנה התיק התרסק'. זה היה ממש פיגוע, ככה לא מנהלים תיק, בטח בפרשה מהסוג הזה שכל המדינה עוסקת בשאלה הזו"

משה לדור. ראובן קסטרו
משה לדור/ראובן קסטרו

לדור אמר כי לטענתו הוא אינו רואה מצב שבו אפשר לזכות בתיק הזה - "אני לא מאמין שאפשר לכתוב פסק דין של זיכוי. אני אף פעם, בשום תיק, לא אומר שאני יודע מה השופטים יפסקו. אני לא נביא. אבל בהיכרי, בהכירכם, את מקצת החומרים בפניהם, אין אפשרות משפטית לכתוב פסק דין של זיכוי. גם אם יקבלו את התפניות של פילבר וחלק מהאחרים, אי אפשר. עבירת השוחד היא עבירה שלא נזקקת לאיזשהי פעולה מצידו של נתניהו לטובת אלוביץ'. אלוביץ' משחד עפ"י הטענה את נתניהו".

כשנשאל לדור האם הייתה מוטיבציית יתר של התביעה בתיק הזה, השיב כי "הייתה מוטיבציית יתר למיתון, לריכוך החקירה. האישומים שנבחרו בכתב האישום הייתה מוטיבציית יתר של היועמ"ש מנדלבליט. הוא זה שמאוד ריכך. נתניהו זה שמינה אותו. לא היה לו שום אינטרס לפגוע בנתניהו בדרך כלשהי".

על אמירתם של השופטים שלטובת העניין והמדינה יש לסיים את המשפט אמר "אני חושב ההיפך. הם לא צריכים לעסוק בשאלה הזו טובת המדינה, הם לא צריכים להביא את זה בחשבון בכלל. אסור להם. הם מתפארים לאורך כל השנים שהרוחות המנשבות מחוץ לאולם הדיונים לא ישפיעו עליהם, הם לא פוליטיקאים, אני לא יודע איזה צד הם מייצגים כשהם אומרים זאת".

לדור הוסיף: "הם היו צריכים לעשות ההיפך. הציבור במשך שנים עוסק בעניין הזה, טוענים נגד כל מערכת האכיפה, השוטרים, החוקרים, הפרקליטים, היועמ"ש, ובתי המשפט. אמרו שתפרו תיק, רוצים להדיח ראש ממשלה מכהן, וזה שימוש פסול בסמכויות המערכת. חייבת להיות הכרעה. במקום מדינת ישראל נגד נתניהו, זה נתניהו נגד מדינת ישראל, ואת המערכה הזו הוא מנהל לאורך כל התקופה".

"מה הוא יודע?": תגובתו של עו"ד ז'ק חן

פרקליטם של שאול ואיריס אלוביץ', ז'ק חן, הגיב לדברים: "לדור, שכבר שנים ארוכות אינו נושא בתפקיד, מדבר בלשון "אנחנו". מי זה 'אנחנו', מה הוא יודע, מכיר ומבין? דבריו והמתקפה הפרועה על בית המשפט מבישים. והבורות, רבותי הבורות - פרשת התביעה בתיק 4000 כמעט הסתיימה לחלוטין. כך לדברי התביעה עצמה. נותרו עדים שוליים שיעידו על וריאציות באותו נושא.

אז מה אם בכירי המערכת כולם (לא נכון), שהם צד למשפט ומבקשים לשכנע בעמדתם, חשבו אחרת? בית המשפט הוא זה שיושב במכרה המשפט כבר שנתיים וחצי ושומע גם את החקירות הנגדיות ואת מה שלא טרחו להראות לעדים בחקירות וממילא לא קיבל ביטוי בהחלטת אותם 'בכירים' להגיש כתב אישום. פשוט דמגוגיה של עוד אחד שנכנס להיסטריה מכך שעולם השקר והנדסת התודעה, פרי עבודה של שנים ארוכות, מתנפץ אל מול עיניו. והעם רואה ושומע את הקולות. בושה. ועכשיו, עצמו עיניים ונסו לדמיין, ביושר, מה היה קורה אם מצב הדברים היה הפוך ובית המשפט היה פונה להגנה ומעמיד אותה על מצוקתה. האם לדור וחבריו היו מזדעקים בחרון אף ומבקרים את בית המשפט? אפילו ציוץ?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully