וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפיגוע בעלי: המשטרה הרסה מאחז שהוקם לזכר הנרצחים

29.6.2023 / 12:32

כוחות משטרה והמנהל האזרחי פשוט על מאחז בבנימין, אליו תכנן הראל מסעוד לעלות לפני שנרצח, והחרימו ציוד, בין היתר את ארונו האישי. החברים זעמו: "דם החברים שקברנו עוד מבעבע, איך הידיים של הממשלה לא רועדות?". במקביל, נדחה ברגע האחרון פינוי שכונה ליד עלי

בווידאו:זירת פיגוע הירי בעלי ביום שאחרי, 21 ביוני 2023/שלומי הלר

כוחות משטרה ומנהל אזרחי פשטו לפני זמן קצר (חמישי) על מאחז שהוקם סמוך ליישוב נווה ארז שבבנימין, על ידי חבריהם של הראל מסעוד ונחמן מורדוף, שנרצחו בפיגוע הקשה בעלי לפני כשבוע. כוחות המשטרה הרסו את הבתים שהוקמו בניגוד לחוק והחרימו ציוד במקום. מוקדם יותר היום פינו פקחי המנהל האזרחי מאחז נוסף שהוקם לאחר הפיגוע, בסמוך לישוב מבואות יריחו, לזכרם של נחמן והראל.

לטענת החברים, המאחז הוקם בנקודה אליה הראל מסעוד תכנן לעלות בחודש הקרוב יחד עם חבריו ועדר הצאן שלו. בין החפצים שהוחרמו על ידי המשטרה, ארונו האישי של הראל שהכיל את חפציו האישיים לקראת העלייה המתוכננת.

שבוע לפיגוע הרצחני בעלי: כוחות משטרה החריבו את החווה החקלאית שתכנן להקים הראל מסעוד והוקמה לאחר הירצחו. ללא, אתר רשמי
"איך הידיים של הממשלה לא רועדות?". ארונו של הראל מסעוד/אתר רשמי, ללא

"איך הידיים של הממשלה לא רועדות?", תקף שובאל בן שושן, חברם של נחמן והראל. "הדם של החברים שקברנו בידיים עוד מבעבע, אבל ממשלת ישראל שולחת את כוחותיה להחריב ולהרוס את הגלעד שהוקם לזכרם של הנרצחים. את נקודת ההתיישבות שהראל תכנן להקים בחייו עם עדר הצאן, הורסים עכשיו אחרי מותו".

בן שושן הוסיף ותקף: "הממשלה הזאת נכשלה כישלון חרוץ במתן ביטחון אישי לאזרחיה, וכעת מוסיפה חטא על פשע ומתנכלת באכזריות חסרת תקדים להתיישבות - שעה שבתי המחבלים עדיין עומדים על תילם. הבטיחו לנו ממשלת ימין, אבל קיבלנו ממשלת הרס, חורבן וטרור".

שכונת "המור" שהוקמה סמוך ליישוב עלי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שכונת "המור" שהוקמה סמוך ליישוב עלי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל, במשטרה ובמינהל האזרחי נערכו הלילה לפינוי השכונה החדשה "המור", ובה חמישה מבנים, שהוקמה בסמוך ליישוב עלי אחרי הפיגוע. אולם, ברגע האחרון, בית משפט המחוזי ירושלים קיבל את את הבקשה להוצאת צו ביניים וצו ארעי לביצוע הפינוי, שיידחה לפי שעה עד למענה מפורט משני הצדדים.

בתגובת המינהל האזרחי ואלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס נכתב כי דחיית הפינוי עלולה להסב לנזקים כלכליים רבים לקופת המדינה בסך של 125 אלף שקלים, זאת נוכח ההיערכות המיוחדת לפינוי. "עיכוב פעולת האכיפה יסב פגיעה אנושה בשלטון החוק ובבטיחון האזור, מעבר לעניין הכלכלי המשמעותי, שכן המסר שיינתנן הוא שאדם יעשה דין לעצמו, יעתור ערב ביצוע האכיפה ויזכה להגנת בית המשפט, ברי כי כזאת אין לאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully