וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו על תנאי לממשלה: מדוע לא מונו נשים לתפקידי מנכ"ליות?

28.6.2023 / 20:35

השופטים קבעו כי על הממשלה להשיב מדוע ישנן רק שתי מנכ"ליות בממשלה מתוך 31 משרדים - תת-ייצוג שנחשף לראשונה בוואלה!. המדינה הודתה בדיון שהיא לא עומדת בתנאי החוק שמחייב ייצוג הולם לשני המינים בשירות המדינה, אך היא "לא רואה לנכון להתערב במינויים של שרים"

בווידאו: סיפורה של שפחה-מחאת נשים ברחוב קפלן בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בג"ץ הוציא הערב (רביעי) צו על תנאי בעתירה שהוגשה על ידי ארגוני נשים נגד הממשלה, בשל אי ייצוג נשים בתפקידים בכירים במשרדי ממשלה. בינואר נחשף לראשונה בוואלה תת-הייצוג של נשים בתפקידי מנכ"ליות בממשלה ה-37. מאז, מונו שתי נשים בלבד בתפקידי מנכ"ליות, מתוך 31 משרדי ממשלה. הרכב השופטים בראשות המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן קבע כי על הממשלה להשיב תוך 60 יום מדוע לא נקבעו הנחיות לחובת הייצוג ההולם הקבועה בחוק שיווי זכויות האישה.

שדולת הנשים, נעמת, פורום דבורה, ועו"ד חגי קלעי שהגישו את העתירה, בירכו על כך שבית המשפט קיבל את עמדתן. "משרות אמון זה לא רק לגברים", קבעו, "זאת החלטה חשובה, שיש לקוות שתביא לשינוי בפועל בייצוג של נשים בשירות הציבורי, ותיתן גם להן מקום ליד שולחן קבלת ההחלטות. אנחנו נמשיך להילחם למען ייצוג שוויוני לנשים, כדי להבטיח כי בכל מקום בו מתקבלות החלטות, יהיה ל-51% מהאוכלוסייה קול".

בדיון שהתקיים היום, המדינה הודתה כי היא לא עומדת בתנאי החוק, אך היא לא רואה לנכון להתערב במינויים של שרים, בטח לא במשרות אמון.

ממשלת ישראל ה37 התמונה הרשמית לצד נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ממשלת ישראל ה-37/ראובן קסטרו

עד כה ישנן שתי מנכ"ליות במשרדי ממשלה בלבד: מנכ"לית משרד ההסברה גלי סמבירא ומנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה מירב שטרן. מדובר בירידה חדה לעומת הממשלה הקודמת, ששברה שיא של תשע מנכ"ליות, אך גם בשפל הנמוך ביותר אליו ירד ייצוג הנשים בדרגי הניהול הבכירים בממשלה מזה למעלה מ-20 שנה.

חוק שיווי זכויות האישה מ-1951 וחוק שירות המדינה קובעים כי בקרב העובדים בשירות המדינה, בכל הדרגות והמקצועות, בכל משרד ובכל יחידת סמך, יינתן ביטוי הולם לייצוגם של בני שני המינים, וחל גם על מינוי מנכ"לים למשרדים ממשלתיים. ארגוני הנשים שעתרו לבג"ץ ביקשו לקבוע שהממשלה הפרה את חובתה לייצוג הולם של נשים במינויים לתפקידי מנכ"ל משרדי הממשלה, להורות על ביטול המינויים - ולקבוע שעל הממשלה להורות על מינויים חלופיים, כך שמחצית מהמנכ"לים יהיו נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully