וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 180% ויותר דתיות: הזינוק החד בשילוב נשים בתפקידי לוחמה בצה"ל

26.6.2023 / 9:59

צה"ל פרסם את נתוני הגיוס והשירות של נשים בתפקידי הלוחמה השונים, וחשף כי כיום משרתות בצה"ל כ-7,000 לוחמות, 5,300 מתוכן במג"ב. בשמונה השנים האחרונות, נרשמה עלייה של כ-180% בהיקף הנשים המשרתות בתפקידי לוחמה לצד עלייה חדה במוטיבציה שלהן לשרת בתפקידים האלו

בווידאו: צה"ל קבע סופית - נשים ימשיכו ללחום בטנקים/דובר צה"ל

עלייה חדה נרשמה בשילוב נשים בתפקידי לוחמה - כך עולה היום (שני) מנתוני הגיוס של נשים לתפקידי הלוחמה השונים. הנתונים שהוצגו חושפים כי כיום משרתות בצה"ל כ-7,000 לוחמות, 5,300 מתוכן במשמר הגבול. לפי צה"ל, בשמונה השנים האחרונות, נרשמה עלייה של כ-180% בהיקף הנשים המשרתות בתפקידי לוחמה.

עוד מנתוני צה"ל עולה כי בשנת הגיוס האחרונה (יוני 2022 - עד יוני 2023, א"ב) נרשמה עלייה חדה במוטיבציה של נשים לשרת בתפקידי לחימה. זה החל עוד קודם לכן, ורק במחזורי הגיוס שבין 2019 ל-2021, התווספו לצה"ל כ-900 לוחמות. הנתונים מתפרסמים לפני דיון נוסף בבג"ץ הלוחמות, שיתקיים בבית המשפט העליון בראשות השופטת אסתר חיות.

אחת התופעות החדשות שנמצאת גם כן במגמת עלייה היא סוגיית הבנות הדתיות שמבקשות לשרת בתפקידי לוחמה. זאת, תוך שמירה על צביון אורח החיים שלהם. עם זאת, בצה"ל מסרבים להציג את היקף המתגייסות הדתיות ואת השיבוצים שלהן בגלל רגישות התהליך, והחשש שהוא יהיה נתון לביקורת.

לוחמות בטנקים, 27 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
לוחמת בטנקים. תמונת ארכיון/דובר צה"ל

בצל הביקורת בשנים האחרונות, בצה"ל טוענים כי חל שיפור משמעותי בתנאי השירות של נשים בתפקידי הלחימה. רק לאחרונה, התקבלה הנחיה בצה"ל לתגבר את מערך הרפואה בערבה ברופא נשים, כדי לקצר את ההליך הבירוקרטי ולשפר את איכות השירות ללוחמות המשרתות שם.

עוד מנתוני צה"ל עולה כי בקרב הלוחמות שהתגייסו בשנת 2022 ועדיין נמצאות בהכשרה, נשרו רק 11 מסיבות רפואיות/נפשיות (אי אפשר לדעת אם זה על נפשי או רפואי בעקבות חיסיון רפואי - א"ב). מדובר בירידה משמעותית לעומת הנתונים משנים עברו.

בדובר צה"ל פרסמו כי בשנת 2022, כ-20% מאלו שהתמיינו לתפקידי לחימה, דירגו חי"ר גבולות במקום הראשון מתוך שישה יעדים אופציונליים. כלומר, כל מלש"בית חמישית שהתמיינה לתפקידי לוחמה, העדיפה לשרת ביחידות חי"ר גבולות. לצד זאת, יש לציין כי בעוד כחודש, האלוף נמרוד אלוני צפוי להגיש עבודת מטה לגבי שיטת ההגנה בגבולות, וייתכן מאוד שיציג נקודות לשיפור בגדודים מעורבים, ויציף את סוגיית תנאי השירות של הלוחמות.

בשנת 2021, דווח על עשרה מקרים של נפקדות ומקרה אחד של עריקות בקרב הלוחמות בגדודים המעורבים. בשנת 2022, דווח על חמישה מקרי נפקדות ומקרה אחד של עריקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוחמות מג"ב, העיר העתיקה ירושלים, 18 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
לוחמות משמר הגבול. תמונת ארכיון/נועם מושקוביץ

עוד בצה"ל חשפו כי במסלולי היחידות המיוחדות, יש כעת 13 לוחמות ביהל"ם (יחידה הנדסית למשימות מיוחדות - א"ב) בנוסף למלש"בית נוספת שצפויה להתמיין בגיבוש של יחידת 669.

בתוך כך, ממשרד הביטחון נמסר בתגובה, כי בשנת 2021 הוגשו 35 קבילות מצד לוחמות בגדודים מעורבים, 17 מתוכן נמצאו מוצדקות. מרבית הקבילות המוצדקות עוסקות ביחסי מפקד פקוד ומיעוטן ברפואה. בשנת 2022 הוגשו 24 קבילות מצד לוחמות בגדודים המעורבים, 8 מתוכן נמצאו מוצדקות. מרבית הקבילות המוצדקות עוסקות ב"יחסי מפקד פקוד" ומיעוטן בנושא רישומת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully