וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרות ענק בקוריאה הצפונית: "ארה"ב בטווח הירי שלנו"

26.6.2023 / 4:18

המונים השתתפו באירועים בבירה לציון יום השנה ה-73 למלחמת קוריאה, וקראו "נקמה" תוך שהם מזהירים מפני מלחמה גרעינית. "ארה"ב האימפריאליסטית מחריבה את השלום"

בווידאו: קים ג'ונג און מניח זר בבית עלמין צבאי בארועים לציון 90 שנה להייווסדו של צבא קוריאה הצפונית/צילום: רויטרס

עצרות המוניות מתקיימות בקוריאה הצפונית נגד ארצות הברית - כך דיווחו הלילה (שני) כלי התקשורת במדינה. המחאות שבבירה פיונגיאנג נערכות ברקע ציון יום השנה ה-73 למלחמת קוריאה, ובה צועקים קריאות "נקמה", ומזהירים מפני מלחמה גרעינית. במחאות השתתפו כ-120 אלף עובדים וסטודנטים.

מתמונות עצרת ענק באצטדיון, ניתן לראות אנשים אוחזים בכרזות: "כל יבשת ארה"ב נמצאת בטווח הירי שלנו" ו"ארה"ב האימפריאליסטית היא הורסת השלום".

כמו כן, קוריאה הצפונית טענה בדו"ח משרד החוץ כי ארה"ב "עושה מאמצים נואשים להצית מלחמה גרעינית", והאשימה את וושינגטון בשליחת נכסים אסטרטגיים לאזור.

עצרות המוניות מתקיימות בקוריאה הצפונית נגד ארצות הברית. 26 ביוני 2023. רויטרס
עצרת המונית באצטדיון בבירת קוריאה הצפונית/רויטרס

יום השנה למלחמת קוריאה מצוין ברקע החששות שקוריאה הצפונית תבצע בקרוב שיגור נוסף של לוויין ריגול צבאי ראשון, שיאפשר לה לעקוב אחרי אויביה ובראשן ארצות הברית. זאת לאחר שבחודש הקודם פורסם כי היא כשלה בניסיון שיגור הלוויין הצבאי הראשון, ושרידיו נחתו בים. השיגור הוביל לאזעקות והתרעות פינוי בחלקים מקוריאה הדרומית ויפן, אך אלו בוטלו בתוך זמן קצר. לא דווח על נזק בשתי המדינות, שעקבו בדאגה אחרי השיגור.

הבית הלבן גינה את השיגור, שעשה שימוש בטכנולוגיות של טילים בליסטיים חרף הסנקציות הבינלאומיות על משטרו של קים גו'נג און. בבית הלבן אמרו כי הם מנתחים את המצב בתיאום עם בעלות בריתה של וושינגטון. פיונגיאנג התריעה כי היא תשגר את לוויין הריגול הראשון שלה בין 31 במאי ל-11 ביוני, כדי לשפר את יכולות המעקב שלה אחרי צבא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully