וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בוועדת חוקה: "גדעון סער - אויב מספר 1 של ראש הממשלה"

27.6.2023 / 13:12

ח"כ פינדרוס מיהדות התורה עורר מהומה, חברות כנסת מהאופוזיציה מחו: "עסוק בלמפות את כל אויבי מדינת ישראל, סיים עם הלהט"ב ועבר לסער". קודם לכן, אמר פינדרוס כי "הייתי מפטר מיד יועמ"שית שמונתה על ידי ממשלה אחרת, זה נראה סביר שג'וליאני יקבע אם ביידן כשיר?"

בווידאו: ח"כ פינדרוס החלום שלי לפוצץ את בניין ביהמש העליון/יקי אדמקר

ועדת החוקה ממשיכה היום (שלישי) בדיונים על ביטול עילת הסבירות במסגרת הרפורמה המשפטית שמקדמת . במהלך הדיון שאלה חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד: "באיזו עילה היית פוסל מצב שבו יהיה ניתן לפטר את היועצת המשפטית לממשלה בלי סיבה מקצועית?".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה, שמנהל את הדיונים במקומו של ח"כ שמחה רוטמן, השיב כי "יועצת משפטית לממשלה שמונתה על ידי ממשלה אחרת - הייתי מפטר אותה מיד". דבריו של פינדרוס עוררו מהומה מצד חברי האופוזיציה, אך הוא המשיך: "האם נראה סביר שג'וליאני יקבל החלטה אם ביידן כשיר? באיזו מדינה זה היה מתקבל חוץ ממדינה הזויה כמו ישראל".

עוד אמר פינדרוס כי היועצת המשפטית מונתה על ידי "אויב מספר 1 של ראש הממשלה", וכשנשאל למי התכוון השיב: "גדעון סער". חברות כנסת מהאופוזיציה מחו על הדברים. "תתבייש לך", אמרה ח"כ אלהרר וח"כ בן ארי הוסיפה: "הוא עסוק בלמפות את כל האויבים של מדינת ישראל, סיים עם הלהט"ב ועבר לגדעון סער".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס הצהיר אמונים במליאת הכנסת, 22 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, עיבוד תמונה
ממשיך לעורר סערות. ח"כ פינדרוס/עיבוד תמונה, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ גדעון סער התייחס לדברים של ח"כ פינדרוס בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "יריב פוליטי אינו אויב. גם היועצת המשפטית לממשלה אינה אויבת. יש לישראל אויבים רבים ומרים. בהם - מומלץ שראש הממשלה וחבריו לקואליצית הטרלול יטפלו. אחרת, ממילא בבחירות הבאות נחזיר אותם למקומם הטבעי - לאופוזיציה".

בשבוע שעבר, עורר פינדרוס סערה נוספת, כשהתבטא נגד הקהילה הגאה ואמר כי "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מדאעש וחיזבאללה זה הפריצות בעריות". פינדרוס הוסיף בריאיון לתוכנית "אנשים" בקשת 12 כי "בתפיסה שלי אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה, אלא בכלל את התנועה הזאת". פינדרוס הסביר כי "זה מה שכתוב בתורה".

זאת לא ההתבטאות החריגה הראשונה של חבר הכנסת פינדרוס. בשנה שעברה, במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך בישיבה התיכונית "נהורא" אמר פינדרוס כי השאיפה שלו היא להעצים יותר את לימודי התורה במדינה ולא בהכרח לשלב חרדים בתפקידי מפתח בהנהגת המדינה כמו בבית המשפט כי בלימוד התורה יש יותר השפעה.

הוא התבטא נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי". לפני כן אמר כי תפקידו כחבר כנסת הוא "לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה" ו"לא על ידי בית המשפט העליון", כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully