וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ: טכנולוגיית ה-AI הוטמעה במכונת הסיכול שלנו

27.6.2023 / 9:55

רונן בר אמר בכנס הסייבר כי "כל אדם זועם עם גישה לאינטרנט עלול להפוך למפגע". הוא קרא לרגולוציה בכל הנוגע לתכני הסתה וטרור: "רואים צעדים של טיקטוק בכיוון הנכון, איני יכול לומר דברים דומים על טוויטר וטלגרם". עוד חשף: סיכלנו ניסיון של איראן לפגוע בבי"ח גדול

בווידאו: כל אדם זועם עם גישה לאינטרנט עשוי להפוך למפגע/שבוע הסייבר אוניברסיטת תל אביב

ראש השב"כ רונן בר התייחס היום (שלישי) בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב לאיומים ברשתות החברתיות ומתקפות סייבר. הוא טען כי "'גוב האריות הוא דוגמא לגוף טרור מסוג חדש" ומאמין כי דעאש היה "ארגון הטרור הראשון שהבין באמת את כוחה של המדיה". לדברי ראש השב"כ, כל אדם עם גישה לאינטרנט יכול להיות איום ו"צריך להגדיר רגולציות וקוד אתי ברשתות החברתיות".

בר ציין כי מתחילת 2022 טיפלו בשב"כ ביותר מ-600 פעילים, תומכי דעא"ש בישראל, שרבים מהם צרכו תכנים אלימים ומסוכנים ברשתות החברתיות ובמעמקי הרשת. "חלקם היו רגע לפני יציאה לפיגוע", אמר. "אלה נוספו לכ-800 פיגועים משמעותיים שסיכלנו באותה תקופה. למספר מדאיג מתוכם יש אחיזה ברשת: פוסט, השראה, ידע או קבוצה חברתית. המגמה ברורה".

לדבריו, "גוב האריות" מציגים דוגמא לטרור דור ה-Z, "טרור מסוג חדש". ומהארגון "ניתן ללמוד על האופן שבו מדינות וארגוני טרור מנצלים את הדור הצעיר. הארגון מגייס ברשת ומקבל את התמיכה שלו מהציבור בצורה של לייקים".

עוד הוסיף בר כי "חברה דמוקרטית, ליברלית וחפצת חיים חייבת לייצר רגולציה מחייבת - קוד אתי, TTM רלוונטי להסרת תכנים פוגעניים, עידון האלגוריתם וחשיפת אנשים לדעות שונות והורדת רף ההסתה. שמח לומר כי לאחרונה אנו רואים צעדים של טיקטוק בכיוון הנכון, בכל הנוגע להסתה ולטרור. למרבה הצער, איני יכול לומר דברים דומים על טוויטר וטלגרם".

ראש השב"כ רונן בר,שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב.. שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, אתר רשמי
ראש השב"כ בכנס, היום/אתר רשמי, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

ראש השב"כ חשף שאיראן ניסתה לאחרונה לפגוע בבית חולים גדול, ומנסה גם "לגנוב בסיסי נתונים כדי לפגוע ביהודים וישראלים בחו"ל, ולהשבית שרתים באקדמיה".

בכנס בנוכחות ראשת הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות בארצות הברית קימבה וולדן וד"ר מוחמד אל כוויתי ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות, דיבר גם ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי, על תקיפות הסייבר של איראן וחיזבאללה נגד ישראל והזהיר: "כל מי שמבצע מתקפות סייבר נגד אזרחי ישראל צריך לקחת בחשבון את המחיר שישלם על כך".

פורטנוי התייחס לקבוצת MuddyWater, המשויכת למשרד המודיעין והביטחון של איראן, שתקפה את הטכניון לפני כמה חודשים. "הקבוצה עובדת לא רק נגד ישראל, אלא תוקפת מטרות אזרחיות במדינות רבות בהן טורקיה, ערב הסעודית, מצרים, מרוקו, הודו, בחריין, עומאן, כווית ועוד". הוא חשף כי בשנה האחרונה הקבוצה ניסתה לתקוף גופים נוספים בישראל, כשרובם ללא הצלחה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גבי פורטנוי. אוניברסיטת תל אביב,
פורטנוי בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב, היום/אוניברסיטת תל אביב

"קהילת הסייבר הישראלית מכירה את פעולות הסייבר של האיראנים מבפנים ומבחוץ, ועובדת לשבש אותה בדרכים שונות" אמר פורטנוי. "אנשי משרד המודיעין האיראני, אנשים ממשמרות המהפכה האיסלאמית וחיזבאללה שמעורבים במבצעי סייבר כנגד ישראל יודעים בדיוק על מה אני מדבר".

עוד הוסיף פורטנוי כי הוא "רוצה לחזק את פעילות ארצות הברית נגד האלימות האיראנית והסנקציות שהם השיתו כנגד שני שחקנים איראנים במשרד המודיעין: פרזין כרימי ומג'תבא מצטפוי שייסדו את 'אקדמיית ראווין' המאמנת האקרים למטרות זדוניות. כמו כן, עלי חידרי היושב בביירות ומתאם שיתוף פעולה בין איראן לחיזבאללה לשם גרימת נזק לאזרחי לבנון במרחב הסייבר. עבור חלק מהאנשים במשרד המודיעין האיראני, להזיק לאזרחים מהשורה בעולם זה חלק מהשיגרה".

בהמשך, פנה ראש מערך הסייבר הלאומי לנציגים הבכירים של קהילת הסייבר הבין-לאומית שישבו באולם ואמר כי "הקהילה הבין-לאומית צריכה לעבוד יחד כדי לעצור אנשים כמו כרימי, מצטפוי וחידרי מפעילותם הזדונית נגד העולם".

פורטנוי תיאר גם את פעילויות ההגנה שבוצעו בשנה האחרונה במשק ותיאר את הפרויקטים שהמערך מקדם כמו: כיפת הסייבר הישראלית, מרכז בקרה לאומי על בסיס טכנולוגיית ענן של גוגל, פורטל שירותי סייבר לארגונים ושירות PDNS לארגונים קריטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully