וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינדרוס: "החלום שלי - לפוצץ את בניין בית המשפט העליון"

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 13:28

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! נשמע חבר הכנסת מיהדות התורה בהתבטאות חריפה בזמן שהשתתף בפאנל בליל יום העצמאות. לדבריו, אין לו שאיפה לשלב חרדים בתפקידי מפתח במדינה, אלא לפתח את לימודי התורה. סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו, נשיאת העליון לשעבר: "אמירה מזעזעת"

בווידאו: ח"כ פינדרוס החלום שלי לפוצץ את בניין ביהמש העליון/יקי אדמקר

התבטאות חריפה של חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה נגד בית המשפט העליון. במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך בסוף השבוע בישיבה התיכונית "נהורא" התפתח דיון בין חברי הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית ופינדרוס על השתלבות בתפקידי מפתח במדינה כמו שופטים בבית המשפט העליון ותפקידים בכירים במשרדים ממשלתיים.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! פינדרוס טען בדיון כי השאיפה שלו היא להעצים יותר את לימודי התורה במדינה ולא בהכרח לשלב חרדים בתפקידי מפתח בהנהגת המדינה כמו בבית המשפט כי בלימוד התורה יש יותר השפעה. הוא התבטא נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי". לפני כן אמר כי תפקידו כחבר כנסת הוא "לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה" ו"לא על ידי בית המשפט העליון", כלשונו.

יצחק פינדרוס
 22 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"חבר כנסת זה יותר גרוע מאינסטלטור". פינדרוס/ראובן קסטרו

בהמשך תהה חבר הכנסת שמחה רוטמן אם יהיה ניתן לשלב חיי תורה ומעשה ולשלב בגילאים צעירים גם לימוד תודה, אך גם עבודה עד לשילוב בתפקידי מפתח כמו חבר כנסת, שופט או שר בריאות ורופא? וחבר הכנסת פינדרוס השיב אמירה מפתיעה נוספת מצדו: "חבר כנסת זה יותר גרוע מאינסטלטור", והתפאר בכך שקרוביו לומדים תורה בכולל.

בתגובה לדברי פינדורס, כתב בטוויטר יו"ר הכנסת מיקי לוי כי "אני מגנה בתוקף את דברי ההסתה החמורים של חבר הכנסת. במדינה דמוקרטית יש מקום של כבוד וחשיבות גדולה לבית המשפט העליון והרשות השופטת. חשוב לי להבהיר היום כי הכנסת בראשותי מכבדת את בית המשפט העליון ומתנערת לחלוטין מדברים אלו. עצוב לי שדברים כאלה יוצאים מפיו של חבר בכנסת ישראל".

נשיא בית המשפט העליון בדימוס דורית בייניש הגיבה לפרסום בוואלה!, ומסרה כי "זה מזעזע. בימים שאנחנו מדברים על הסתה ושנאה, כשזה בא מצד חבר שצריך לשמור אמונים לחוק ולמשפט הישראלי? לראות תלמידים צעירים מוחאים כפיים לדברי מנהיג? זה מזעזע וזה חמור מאין כמוהו. אני מקווה שידעו להגיב על הדברים, אני מצפה מכל הממסד להגיב לכך".

עוד בוואלה!

הכנסת חוזרת מהפגרה, מבחן ההישרדות של ממשלת בנט יוצא לדרך

לכתבה המלאה

שר הביטחון בני גנץ גם גינה את הדברים. "דבריו אינם אופיניים לו", כתב גנץ. "בית המשפט העליון ומערכת המשפט הם עמוד תווך בדמוקרטיה הישראלית. על ח"כ פינדרוס, לחזור בו מהדברים ולהתנצל על דברי ההסתה שלו שפוגעים בלב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר שום פגיעה בבית המשפט ונפעל בכל האמצעים מול מי שמבקשים לפגוע בלגיטימיות שלו ובמעמדו".

חבר הכנסת שמחה רוטמן, שנכח גם הוא בפאנל, אמר בתגובה לדבריו של פינדרוס: "החלום שלי הוא להפוך את בית המשפט העליון לבית משפט שאף אחד לא ירצה לפוצץ, כי הוא לא יעסוק בפוליטיקה ולא ינסה לכפות את ערכי ותפיסות השופטים על הציבור. פסקת התגברות ושינוי שיטת מינוי השופטים יחד עם שמרנות משפטית וצניעות שיפוטית, זו הדרך להפגת המתחים במאבק בין הרשויות בישראל".

גם חבר הכנסת אלי אבידר מסר כי "זו עוד סיבה להעביר את חוק הנאשם ולהציל את מדינת ישראל. זו הסכנה האמיתית למדינת ישראל אם נתניהו וחבריו יחזרו. שנים של הסתה הפכו את הבלתי נתפס ללגיטימי". חבר הכנסת מוסי רז הוסיף: "החלום של פינדרוס הוא הסיוט של אזרחי ישראל. בית המשפט העליון, גם כשאנחנו כועסים עליו כמו הוא הרשות המחוקקת של מדינת ישראל. כל פגיעה בו היא פגיעה במדינת ישראל".

חבר הכנסת גלעד קריב הגיב בחריפות לדברים של פינדרוס ואמר כי "הוא גילה את אופיו האלים והמסוכן באמירה המזעזעת והמסיתה נגד בית המשפט העליון. מדובר בהתרת דמם של שופטי ישראל וכל ניסיון לטשטש את חומרת הדברים לא יצלח. אדם שאלו חלומותיו אינו ראוי לכהן בכנסת ישראל ומן הראוי להוקיע אותו מעל כל במה ולהמנע מכל שיתוף פעולה עמו".

חבר הכנסת רם שפע גם תקף בחריפות: "פינדרוס חסר מעצורים ודבריו הם מהבזויים והחמורים ביותר שחבר כנסת אי פעם אמר. אני קורא לו בדחיפות לחזור בו מההסתה הקשה הזו. אני מתחייב יחד עם חבריי, להילחם עד חורמה כדי להמשיך לשמור על הדמקורטיה ועל מוסדות השלטון שבזכותם בנינו פה מדינת פאר. מצפה מהאופוזיציה לגנות מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully